1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Pelikone 800-900€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi james444 13.01.2016.

  1. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Terve!

    Ensimmäistä pelikonetta olen hankkimasta ja olen suunnitellut hankkivani osat Mindfactorysta, Saksasta.
    Kaverini kasaa koneen, sillä itse en ole kovin kokenut vaikka se ei välttämättä kovin vaikeaa olisikaan.


    Budjetti?:
    800-900€
    Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
    Haluatko koneen käyttöjärjestelmän/ajurit valmiiksi asennettuna?: En
    Ylikellotatko prosessoria?: En näillä näkymin alussa ainakaan
    Kotelon koko: ATX Full tornikotelo / ATX Midi- ja Mini tornikotelot
    Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: DVD-aseman kyllä
    Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
    Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen: Need For Speed, Dirt Rally, GTA V, CS, Sims
    Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Eivät
    Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei

    Muita vaatimuksia/kysymyksiä: Olen puinut pitkään ostaako AMD'n vai Intelin prossun ja näytönohjaimen.
    Jotkut lyttäävät täysin AMD'n ja sanovat, että niissä ei ole tarpeeksi tehoa pelaamiseen ja ne ylikuumenevat paljon helpommin kuin Intelit.
    Miksi eräillä on tämmöiset mielipiteet ja kumpi on parempi hankinta?

    Kiitos, arvostan jokaisen vastauksia,
    james444
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    upload_2016-1-14_0-41-20.

    Noilla hintaa 863,99 ja neljä kymppiä toimituskuluja.

    AMD:n lyttääminen on fanikulttuuria parhaimmillaan, eikä sillä näin ollen ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Oikeasti Intelillä on viime aikoina ollut enemmän lämpöongelmia (surullinen 4790k), ja siltä puolelta vasta i7 täyttää nykypelien laitesuositukset. Olen kyllä itsekin sortunut vähän vastaavaan fanittamiseen joskus 80-luvulla kuusnelosen kanssa, mutta silloin olin ainakin osittain oikeassa. Tuolla budjetilla Intel ei kuitenkaan ole edes vaihtoehto.
     
  4. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Kuinka suuri budjetti pitäisi olla että amd olisi vaihtoehto? :D
    Oon miettinyt i5 prossuja. Eihän ne niin kauhean hintaisia ole...
     
  5. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
    Laskeskelin tuossa että muuten samoilla osilla mutta intel i7 6700 prossulla + h170 emolla + ddr4 muisteilla hintaa tulee 1115.30 euroa.Kun taas i5 6600k + emo + muistit kustantaa 1054.87 euroa.
     
  6. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    No jos mä nyt päädyn siihen että hommaan i5 prossun ja geforce näyttiksen... Mikä on paras kokoonpano tuohon 850€ hintaluokkaan? Mulle riittää kyllä gtx 960 4gb näyttis
     
  7. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
    850 ei saa kyllä millään mahdutettua i5,ja radeon 380x on halvempi ja nopeampi kuin 960 4Gb.
     
  8. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Mä kyllä mielelläni ostaisin amd prossun ja näyttiksen mutta koko ajan mun päässä sanoo ei koska oon lukenut ja kuullut kavereilta että amd ylikuumenee eikä amd prossut sovellu pelaamiseen...
     
  9. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
    Kuumeneminen riippuu ihan siitä minkälainen cooleri on prossulla,ja myös kotelon ilmankierrosta.Tottahan se on että amd prossut on hieman hitaampia peleissä,mutta kyllä niilläkin pystyy pelaamaan siinä missä intelilläkin.
     
    wwallu kiitti tästä.
  10. james444

    james444 Member

    Liittynyt:
    13.01.2016
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    6
    Tuon setin minkä wwallu esitteli, onko siinä hyvä jäähdytys?
     
  11. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
    On kunnon prossucooleri ja kunnon kotelo.
     
  12. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Ei kannata uskoa fanipoikia. Intel on parempi mutta maksaa rutosti enemmän. Mutta amd riittää nykyajan peleissä jokaiseen eikä ole mitään kuumenemisongelmia. Itellä ei ikinä ole ollut inteliä juuri hinnan takia, silti pelannut kaikkea mikä kiinnostanut vähintään 60 fps:llä näyttiksestä riippuen high-ultra asetuksilla
     
    wwallu kiitti tästä.
  13. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    No voi höpön höpön :D
    Kuumenee ne Intelin prossut myöskin, kun vedät vakiocoolerilla:
    [​IMG]

    Käytännössä sama onko 6700K 100 asteessa, tai AMD FX-8320 109 asteessa. Vakiojäähyillä tommoset luvut saadaan, varsinkin jos pelkästään yks flekti koneessa ni varmasti tulee enemmän. Tää on taas näitä "Kaveri kaveri kaverilla oli AMD, se oli iha paska" eikä perustella sitä tarkemmin.

    Ja jos AMD ei kerran sovi pelikäyttöön, niin katotaampas tosta:

    View: https://www.youtube.com/watch?v=cR6W_liLF6g
    (Juu juu on yksinpeli, kyse oli enemmänkin "voiko AMD:lla pelata ?" kysymys)

    Samaa löytyy netti pullollaan, kyllä AMD:lla pääsee sinne 60FPS lukemiin helposti, ei ole pelkästään prossusta kii.
     
  14. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Tästähän hyvin näkee sen, että AMD pärjää peleissä joissa se on huonoimmillaan. Edelleen, väite "AMD ei sovellu pelaamiseen" todistuu vääräksi tässäkin, Average 40 FPS mun mielestä on ihan hyvä tulos, jos kerran lähtökohtana on "toimiiks se ees ?"

    Sitä en väitä etteikö Intel pärjäis paremmin (Oooh! @i7Extreme katso nyt!), enkä väitä että Intel tulokset ois vääriä. Paremmin Intelillä voi mennä, se on vaan yksinkertasesti kalliimpi. Mutta soveltuuko AMD pelikäyttöön ? Kyllä soveltuu, vaikka Intelillä menee kovempaa, niin soveltuu se silti.
     
  15. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Toivottavasti tuo testi julkaistaan joskus pehmeällä paperilla niin pääsee hyötykäyttöön vessapaperina. Katsos kun 8320e ei ole 8370e:tä nopeampi, ja 9590 pieksee nuo hippimallit paljon isommalla erolla.

    Jos kuitenkin oletettaisiin että testitulokset ovat oikeita niin ankeeta on pelailu kaikilla prossulla. Itse pistäisin pelin varastoon ja testailisin sitten saattohoitohuoneessa josko silloin olisi tarpeeksi tehokasta rautaa tarjolla.
     
  16. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Sillä just meinaisnkin, että jos tämänkaltasessa testissä 8320E saa average 40FPS, niin eikö ihan hyvin voi olettaa että FX-8320 (ei E-versio) on täysin pelikäyttöön soveltuva prossu ?

    Mun mielestä kyllä on, oli Intel nopeempi tai ei, on silti 8320 pelikäyttöön soveltuva.
     
  17. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Voisihan sillä pelata, mutta onneksi tuonkaan pelin kanssa ei oikeasti tarvitse mitään tökkimistä katsella.

    [​IMG]

    Prossuna 4790k:n tasolle kellotettu 4770k.
     
  18. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Ei se tuossa olekaan.:rolleyes:
    Niin, ymmärrän että sun on vaikea hyväksyä tosiasioita AMD: n lippulaiva prossusta.:D
    [​IMG]
    http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/grand-theft-auto-v-test-gpu.html
    @james444 Eikä tuossa ole Intellin uusimpia prossuja edes mukana. i5 4670K uudempi versio on i5 6600K.
    Ja FX-8350 min. FPS VAIN 43!
    :rolleyes:
     
  19. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Edellisessä testissäsi 4790k minimi 36, ja se oli kehujen arvoinen?

    Kivasti on tulokset muuttuneet. Kumpaa testiä pitäisi uskoa?
     
  20. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Molemmat toimivat, raha ratkaisee.

    Hyvä paketti ja riittävä jäähdytys.

    Kyllä sen saisi mahdutettu, mutta halutaanko lähteä karsimaan muista osista sen takia?

    Miksi tapella, kun ei sitten kuitenkaan saada sitä Intel ehdotusta tehtyä tuohon hintaan?

    [​IMG]
    Kauppa: Mindfactory
    + 20€ postit

    Jimmsiltä/Systemasta tuohon sitten ATX-kotelo loppu rahan mukaan, mihin mahtuu ~160mm korkea coolerit.
    - BitFenix Neos
    - BitFenix Comrade
    - Fractal Design Core 2300 / 2500

    Alla olevissa on äänenvaimennus mattoa:.
    - Cooler Master 452 Silence
    - Nanoxia Deep Silence 3
    - Cooltek Antiphon
    - Fractal Desing R4 / R5


    XFX poweri tuli pudotettu tuosta halvasta 750W mallista, koska se on loppunut varastosta, eikä ilmoitettua saapumis aikaa.

    Näytönohjaimesta on karsittu X-kirjain perästä pois eli tavallinen R9 380 malli.
     
  21. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    En ymmärrä miks pitää tuputtaa näitä "katso amd:n min fps!!! " - testejä. Itellä R9 280x ja AMD fx-8350. Pelaan gta high-asetuksilla fps average 57-65. Nopeissa kohtauksissa voi laskea 40 tienoille hetkellisesti. Ei vamaan haittaa pelaamista ? ei itseä ainakaan. Samaan aikaan kaveri jolla I7 2600k ja GTX 970 valittaa kun ruohossa 32 fps..


    e: Ja vois jotain järkeä noihin testeihinki laittaa. Ei ole mitää järkee esim tunkea shadoweita yms. ultralle jos niissä ei ole mitään eroa high shadoweihin. ja sitten heitetän 8x msaa kun ei edes tiedetä mitä se tekee. Tällä siis tarkoitan sitä että nämä alottajan kaverit saattaa olla just tätä porukkaa että tunkee kaiken maxille ja pelaa 30 fps ja jos amd:lla ei toimi niin paska vehje
     

Jaa tämä sivu