1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelikone 1500€-2000€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi masa92 23.09.2007.

  1. masa92

    masa92 Guest

    Nyt olisi tarkoitus heivata vanhat romut kaatopaikalle ja ostaa saman tien tuliterä konepaketti. Mitäs te gurut tuohon hintaluokkaan suosittelette.

    Itse sain tälläisen paketin aikaan:

    Kotelo: Antec NSK4000 + 500W Fortron
    Emolevy: ASUS STRIKER EXTREME S775 NF680I DDR2 2XPCI-EX16 2XGBLAN
    Prosessori: Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz 4 Mt Boxed
    Muisti: Kingston 2048Mt DDR2 800 MHz CL5 2x1024 Mt Kit
    Levykeasema: 3,5" Sisäinen muistikortinlukija USB, musta
    Kiintolevy: Seagate Barracuda 7200.10 160GB SATA/300 8MB
    Näytönohjain: Geforce 8800Ultra PCI-E 768 Mt
    Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Ultimate 32bit FI OEM
    Virustorjunta: F-SECURE INTERNET SECURITY OEM 2007 FI
    Verkkokortti: Linksys 54Mbps Wlan pci card pöytäkoneille

    Tämän paketin saa mikromafian kaupasta n.1700€
    Minä en tarvitse optista asemaa, koska minulla jo on sellainen. Lisäksi en tarvitse mitään isoa kovalevyäkään.

    Haluaisin että koneen peruskomponentit kuten prossu ja emolevy kestäisivät vähintään 4v. Muita voi tarvittaessa päivittää uudempaan. Lisäksi olen miettinyt nestejäähdytystä koska kone tulee olemaan öisin pällä ja en halua että se häiritsee kenenkää unta liialla melulla.
     
  2.  
  3. fundat

    fundat Regular member

    Liittynyt:
    16.07.2007
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi!

    Itse lähtisin hakemaan sinun tilanteessasi jotain tällaista: CLICK!

    Tällä hetkellä DX10 näyttiksistä ei mielestäni kannata ottaa muuta näyttistä kuin 8800 GTS, sillä GTX on selvästi yläkanttiin hinnoiteltu ja ULTRA on käytännössä kellotettu GTX. Sitten keväällä kun uudet nVidiat saapuvat, myyt GTS näyttiksesi huuto.netissä tms. käypä hintaan ja ostat nyt säästyneillä rahoilla uuden mallisen nVidian.

    Itse en tuosta sinun kertomasta kotelosta tiedä, mutta tuossa Antec P182 on jo vesijäähyn läpiviennit valmiina, että jos vedellä jäähytät et tarvitse kuin putket ja pumput, that's it. Lisäksi laitoin tuohon ostoskoriini laadukkaan Neo He powerin, jonka teho riittää varmasti ja lisäksi se on vielä kestävä!

    Lisäksi ainakin omasta mielestä F-Secure on hieman turha hankinta, sillä ilmaisohjelmista löytyy vähintään yhtä hyviä ja toimivia kotikäyttöön. Ainoa "parannus" minkä voit halutessasi tehdä on ottaa käyttiksestä 64-bit version ja samantein 4gb muistia, mutta joku muu kertokoon 64-bit vistan vajavaisuudesta, sillä itse en ole vistaan vielä pahemmin tutustunut.

     
  4. masa92

    masa92 Guest

    Juu en itsekään ole koteloa vielä päättänyt sillä en ole kunnolla tutustunut markkinoihin. Enkä myöskään tiedä otanko vistan vai jonkun muun. Mutta onko tuossa sinun emossasi SLI-tukea? Lisäksi haluaisin emon joka on uusinta uutta sillä sen tosiaan pitää kestää nelisen vuotta. Tuo 320gb kovalevy on minun käyttöön turhan iso. 160gb riittää minulle.
     
  5. fundat

    fundat Regular member

    Liittynyt:
    16.07.2007
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laitoin tuon 320gb vain siksi että suurempi välimuisti ja samsungin t166 kovot ovat hiljaisempia ja varmatoimisimpia kuin tuo sinun ehdottamasi. Saanen kysyä minne sinä tuota SLItä tarvitset? Ja eipä nuo nykyiset emolevyt hirveästi vanhene, sillä tukevat vielä tuota tulevaa penryn-prosessori mallistoakin.
     
  6. masa92

    masa92 Guest

    Tarvitsen SLIitä jos joskus saan taas lisää rahaa ja haluan ostaa toisen näytönohjaimen.
     
  7. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sen pitää sitten olla samanlainen kuin vanha. Eli sun on ostettava toinen 8800 Ultra (700€?) Josta seuraakin kysymys, mitä järkeä?
     
  8. MikroNoob

    MikroNoob Guest

    Jos rahaa löytyy..
     
  9. masa92

    masa92 Guest

    Jos päädyn 8800 ultraa niin en todellakaan heitä 700e hukkaan. Mutta jos ostan tuon asus 8800gts niin voin hyvinkin ostaa toisen..tai sitten ostaa samalla uuden...
     
  10. fundat

    fundat Regular member

    Liittynyt:
    16.07.2007
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos päädyt 8800 ULTRAan niin todellakin heität 700€ hukkaan. Ja jos ostat nyt tuon 8800 gts, niin etkö tosiaan malta oottaa sinne marras-joulukuuhun että saat uuden nVidian? Tietysti jos rahaa on niin paljon että sillä voi persettä pyyhkiä niin sitten aivan sama. PS. Voin antaa myös postinumeroni niin voit sinnekkin lähettää rahaa?
     
  11. masa92

    masa92 Guest

    :D ajattelinkin ostaa koneen vasta jouluksi joten sillä ei ole vielä kiirettä. Ja aivan varmasti uusia malleja ilmestyy siihen mennessä -> vanhat halpenevat.
     
  12. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No jos ostat vasta jouluna niin mitä sää tälläsiä threadeja nyt kirjottelet? Kirjottelet sitten jouluna kun tilanne on aivan toinen.
     
  13. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sen voin vielä sanoa, että tällä hetkellä ei oikeastaan saa pelikoneeseen kulutettua järkevästi 2000€. 1500€ saa ehkä juuri ja juuri. Siis järkevästi.
     

Jaa tämä sivu