Pelihiirimatto..

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Crursher 14.04.2007.

1. apilas

apilas Guest

Mukava huomata, että täällä on henkilöitä, jotka ajattelevat samalla tavalla kuin itsekin :)

2.  
  3. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tässäkin on pointtina se että kun ei tiedä paremmasta niin ei osaa kuvitellakkaan sitä. No, voihan tuo pöydänpinta olla parempi kuin se sinun normaalimatto. Mutta sitten jos olisit joskus kokeillut hiirtäsi vaikka sellaisella matolla kuin ultimat original niin et ikinä suostuisi pelaamaan pöydällä...
    Itselläni oli MX518 ja kokeilin sitä usealla eri pinnalla ja voin sanoa että se ultimatin pinta oli todellista ylivoimaa pelattavuuden kannalta :)
    Pakko olla samaa mieltä kanssasi vaikka ostamani hiirimatot eivät ole sieltä halvimmasta päästä (ultimat n.25€ ja speedpad n.20€). Sekä sen todellakin tiedän että hiirimatot ovat melkoisen ylihintaisia siihen nähden mitä niiden teko maksaa. Varsinkin tämä speedpad on vain karkeasti ottaen kovamuovinen läpyskä alla olevilla kumeilla ja se maksaa 20€. Toisaalta se ajaa asiansa enemmän kuin hyvin joten olen tyytyväinen ,mutta aivan varmasti halvemmallakin saisi yhtä hyvää pelattavuutta. Hiirimatto testejä on kuitenkin todella huonosti ja sitten kun vielä pitäisi testeissä olla oma hiiri että tietäisi sille parhaiten soveltuvan alustan niin ollaankin jo melkoisessa suossa kun etsitään sitä oikeaa vaihtoehtoa.

Viimeksi muokattu: 14.04.2007
  4. ArcDucK

ArcDucK Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Toki juu.. voihan sitä olla parempiakin. Mut muutamaa tollasta kalliimpaa "pelaajan pelaajalle" tekemää olen kokeillut ja yhsikään ei ole vakuuttanut mua yli 20€ hinnallaan ostamaan. tarkkuus ja liukuvuus kun on tässä melkein parempi mita itse olen kokeillut. ja ei ole mahdollisuutta pudota pois matolta.

ainoa miinus on että tää pöytä on aloittaessa kylmä. Lämmettyä se on ihan loisva :D

5. apilas

apilas Guest

Ja sitten voi ajatella tuota hiirimattojen hinnoittelua sillä, että nimetön laatumatto maksaa 10€-15€ ja sitten merkkimatto maksaa sen 25€-35€. Eli siis hintaa tulee reilusti lisää siitä, kun matossa lukee esim. Razer tai muun vastaavan kalliin hiirivalmistajan nimi.

Ja jos jollain on tarvetta kyseenalaistaa tuota merkki nimen tuomaa lisähintaa niin meneppäs esim. käynnykkä liikkeestä ostamaan vyökotelo kännykälle. Nokian logolla varustettu vyökotelo maksaa varovaisen arvioni mukaan noin 50% enemmän kuin samanlainen nimettömän valmistajan vyökotelo.

Aivan samoin on kännykän akuissa. Nokian akku on huomattavasti kalliimpi kuin nimetön akku. Kahdeksan vuotta kännykän myyjänä toimineen henkilön mukaan käytössä noiden akkujen ero tasan 0.

Vastaavanlaisia esimerkkejä olisi pilvin pimein, mutta niitä en rupea tässä nyt luettelemaan. Jokainen kuitenkin ymmärtää varmaan pointtini eli kalliimpien mattojen hinnoissa on sitä "merkki-lisää" eli suomeksi sanottuna ILMAA.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.04.2007
  6. erseki

erseki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eihän noissa ole edes ranne tukea ..

mitä noilla tekee

7. ArcDucK

ArcDucK Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Harvempi pelaaja käyttää ranne tukea..
    Mulla ainakin tuo Americas army niin vaatii niin paljon hiiren liikuttamista etten voisi mitenkään käyttää rannetukea.

Mutta toki jos toimisto hommia tekisi niin rannetuki olisi varsin ihanteellinen..

8. apilas

apilas Guest

Joo tuo rannetuki on hyvä keino ehkäistä ranteen väsymistä ja puutumista, mutta sen käyttö joissain peleissä on todella haittaavaa ellei jopa mahdotonta.

Tietenkin aina sitä kannattaa käyttää, kun vain siihen on mahdollisuus.

Jaa tämä sivu