1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelihiiri

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Distrance 25.01.2007.

1. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no täytyy myöntää että micro tai milli secuntti on tosi tosi lyhyt aika mihin minä en pysty reakoimaan
    no ite uskallan sano että on jonkinlainen kokemus ollut 6 eri langatonta omaa + tusinaa käyttänyt nyt 2 eri joka päiväisessä käytössä oma kotona ja bluetooht hiiri töissä + se että olen tutuille rakentanut PC paketteja ohjelmia asentaessa on langattomat tullu niissä testattua
    ole hyvä
    yöllä baarin jälkeen kirjoitin sen kieli poskella
    itellä oli toi ongelma myös PS2 ym ohjaimien kanssa mutta 10 laskeminen on nykyisin auttanut "säästämään" :)
    ONurrevo toi sun linkittämäsi MX1000 on eri näköinen kuin MX3100 setissä tuleva hiirulainen tosin en sata varma kun annoin sen vanhemmille pois mutta tää on mun mielestä mikä oli mun hiiri
    luulen että se johtuu enemmän RF lähettimen virran saanti kyvystä

vanhemilla oli virta pihi langaton sisä puhelin 20h puhumista mutta se ei edes toiseen huoneeseen saakka kuulunut tai rätisi pahasti niin että ei voinut puhua mutta nyt on joku siemens "hyvä" langaton luuri toimii jopa pihalla asti yhtä hyvin kuin langallinen mutta syö ladattavaa akku että reilu 3h puhumisen jälkeen lataukseen tosin äiti sano että on hyvä syy lopettaa kun sanoo vasta puhujalle että akku loppuu :)
    no onneks tekniikka kehittyy joka päivä se mikä eilen paska nyt paranneltu malli toimii hyvin
    no jaa mitä tohon nyt sanoisi

itellä on Nikon D80 jonka akulla voi kuvata n:2600 kuva ilman salamaa ja varana vanha luotettava Canon G6 jonka akku kestää tosi kauan toi D80 on uus kamera mulle mutta kaikki uuttuuden räpellykset plus 538 kuvaa joulu juhlissa osa salamalla osa ilman ja akku ilmasin ei liikahtanutkaan

niin oikeisiin kameroihin saa akku kahvan jolla kuvaa melkein ikuisesti tuttu ammatti kuvaajaa sanoi yhellä akku kahvalla saa 5528 kuvaa tosin hänen Canon EOS-1Ds Mark II kuvaa 4-kuvaa kerralla 48 kuva ryhmissä joten se on eri kun mun yks kuva per napin painallus
    kaikki kuluu jopa tänään ostettu PC on 2v päästä arvoton museo jääne joten kun joutuu tai saa tuhlata n:1100€ niin joku 80€ on pikku paha lompakossa
    hassua kun keskitytte vain yhteen ongelmaan kun esim
    netti yhteys voi pätkiä
    sähkö katkos
    PC voi kaatua
    näyttö sammuu
    näytön ohjain hajoo (Kaveri)
    uni jukka vetää kuonoon että oot ketarat sojossa Zzz
    taivas putoo niskaan
    en ole varma mutta onko USB kantavuus 100m

jartar älä nyt apilas on tuhlannut arvokasta peli aikaa kun etti sun iki vanhaa viestiä

minä muutan mieli pidettä parin kuukauden välein kun saan jotain parempaa aikoinaan haukuin Antec virtalähteen sudeksi sitten niiltä tuli TP 550w virtalähde nyt kehun Antec powereita mieli muuttu tavaroiden mukana ainakin mulla
    eihän kukaan osta IR hiirtä
    oletko sä mies vai hiiri
    onnittelut uuden tyylin löytämisestä mun hiiren pitää olla jollakin alustalla jotta hiiri liikkuu
    pahus mitä mä nyt luen ?

2.  
  3. apilas

apilas Guest

No aloita vaikka tästä!

Joo, no sit varmaan toi langaton malli sopii paremmin sulle.

Eli ei tarvitse kysyä mitä teet vapaa-aikana? Vastaus: lataat hiiren akkuja

Ensi kerralla iske nainen ;)

Ja et sitte oppinu siitä mitään?

Mun liikkuu vaan kun siitä ottaa kiinni ja liikuttaa, mutta se onkin vissii kuollut.

Itse en ole koskaan soittanut meidän pihalle, oon pelkästää huutanut ikkunasta.

Teidän äiti taitaa olla fiksu!

Vahinko kiertämään! Oikein!

Kaikki ei vaan pysy mukana!

Dieetille? Siis se on edelleen kuollut!

Älä sano mitään, ole hiljaa!

Nyt ymmärrän miks se pitää olla langaton :D

Joo mutta sullahan olikin niitä fuusio akkuja.

Mikään ei ole ikuista!

Rohkeasti vaan, ei se pure.

Siis miten tää liittyi taas tähän hiiri ongelmaan?

Joo tosta vielä puuttu rikollisuus, nälänhätä, luonnon katastofit jne. Käydään ne läpi huomenna!

Joo en minäkään, mutta mee lähemmäksi!

No ei sitten mitenkään!

Oon tauolla just ny! Muutamalla kaverilla on hiiren akut ”finito”

Olit kerrankin oikeassa

Joo ei osta, vaan langallisen

Ja tietysti kaikki langattomia :(

Mites AD:hen modeksi :p

Eli siis harvemmin kuin kerran viidessä vuodessa? Noh, ilmankos sieltä baarista ei naista löytynytkään.

Siis tulla baarista yksin kotiin?

Tervetuloa kaupunkiin!

Lopulta järki yleensä voitaa.

Okei, pystyykö sillä pelaa?

Herranjestas! Niin kauas!

Siis minkä latauksen? Ei langallista tarvitse ladata!

Sä tarvitset apua ihan oikeasti.

KYLLÄ!

No tuon mukaan olen!

No sä lataat sitte hiirtä siinä missä muut akkua.

Toi sun pitää kysyä jartarilta itseltään

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 30.01.2007
  4. Distrance

Distrance Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Äääääööööööööääääääääääöööööööööö miten te jaksatte

5. jari53

jari53 Guest

Todella fiksua keskustelua... :D

6. arra

arra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voisko joku moderaattori pistää lukkoo?

7. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    miks lukkoon? vastahan täällä päästiin vauhtiin :D no ei. miten vain, ei välttämättä tarvitse lukkoon pistää jos ei riidellä täällä langattomista ja langallisista, kohta joku perustaa sellaisen keskustelun jossa puhutaan vaan langattomista ja langallisista, apilas: sulla on hauskat jutut :D

8. apilas

apilas Guest

No joo, halusin nyt vaan keventää tunnelmaa ...

Saahan tän tietysti lukitakin, mutta mun osalta tää on jo loppuun käsitelty juttu.

9. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46

Hyvä _Apilas_Lainaus kunniaan tylsä työ päivä pelastu

oma tuskin tykkäisi siitä jos toisen kotiin typyn hmm ehkä kimppaa kivaa vois ehdottaa

10. apilas

apilas Guest

11. bchief

bchief Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    langattoman voi ottaa baariinkin mukaan. xD

12. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    juu tuli haettua tää habu nyt :) ihan kiva tää on mutta mulla on tän softan kanssa vähän ongelmia kun avaa tuon Habu config niin tulee lukemaan tällaista "No Mouse Detect! Press OK to scan usn ports again or press cancel to continue(no settings will be saved.)" eikä siinä lue edes sitä mikä firmware tässä hiiressä on kuin vaan "N/A" keksisikö joku tähän ratkaisua? muuten kyllä toimii ihan oikein ja kun painaa tosta OK niin pystyy muuttamaan asetuksia ihan normaalisti. pitäiskö kokeilla eri USB portissa tai jotain?

13. apilas

apilas Guest

Joo kokeileppas sitä toista USB porttia!

Joo kyllä tuo Habu on hintansa väärti. Esim. uusimmassa Mikrobitissä (2/2007 s.28) se sai mukavat kehut :)

14. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    minäpäs kokeilen sitä, juu kyllä tää munkin mielestä hintansa väärti on ja mukava kädessä :)

e: no eipä se USB paikan vaihdolla auttanut, siinä kun kytkin hiiren ekaa kertaa kiinni ja asensin CD levyltä ajureita niin tuli 2 uusi laite ikkunaa, suljin vahingossa toisen kun luulin että se tuli vaan kahteen kertaan mutta hiiren asennus onnistui vaikka asensi sen toisen. laitehallinnassa ei ole hiireen viittaavia keltaisia kysymysmerkkejäkään. asetuksia ei näemmä voinut muuttaa ohjelmisto sta, ne vaan olivat. ainakin lupaa hyvää kun sain 2 vuoden takuun mukaan :p
    muttei se hiiri rikki ole jos ei ohjelmisto toimi. ainakin toivottavasti :D

E2: no mää lataan tähän nyt uusimmat ajurit ja firmwaren ja kokeilen asentaa niitä, jos ei auta että toimis tuo ohjelmisto niin ei voi mitään. kun en edes tarvi niitä juttuja oikeastaan mitä siinä voi muuttaa, näppäimet on hyvin, tuo valoputki on tyylikäs jne. mutta mikä tuo polling rate on? ei kai siitä nyt ole haittaa jos ei toimi ohjelmisto.

E3: päivitin Firmwaren ja ajurit muttei toimi. no ihan sama alkaa jo vähän kyllästyttään tuo säätäminen, hyvä hiiri muttei jaksa säätää ohjelmistoa kun ei keksi mikä tossa mättää :D ja kyllähän tämä toimii ilman sitäkin :p

E4: aika monella näyttää olevan tuo ohjelmisto ongelma ja microsoft kuulemma tekee sille jotain että toimisi...no toivottavasti :D eikun odottelemaan että pistävät toimivat ohjelmat sivuilleensa. huomasin että tykkään käyttää vähän edittiä, no parempi edittiä kuin vastata viestiketjuun aina uudelleen.

Viimeksi muokattu: 03.02.2007
  15. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no tänään tuohon tuli sellainen ongelma että kun liikutan vähitellen hiirtä oikealle alhaalle niin hiiri näytöllä liikkuukin vasemmalle ylhäälle. sitten kun liikuttaa tavallisesta oikealle alhaalle niin kursori ottaa vastaan ja on hitaampaa liikuttaa, ja kun vaihdoin USB porttia koneen ollessa kiinni niin windows tunnisti hiiren, asensin ajurit ja toimi pikkuisen paremmin. mutta nyt se alkoi temppuilemaan entistä pahemmin, liikuttaa vasemmalle niin hiiri vie vähän ylös ja vaikea hallita koko laitetta enään. poistan nyt alkuun tuon ohjelmiston että jos se aiheuttaisi jotain vaikkei toimikaan. mutta pitäisköhän laittaa takuuseen tai jotain jos ei rupea toimimaan? kiva hiiri muttei se ole enään kiva jos ei tuo kursori rupea tottelemaan käskyjä...

e:ja nyt otin prossun ylikellotkin pois, mutta vika on edelleen. ja sen lisäksi näppäimistö lakkasi toimimasta. windows vaan valittaa että yhtä usb laitteista ei tunnistettu. nää viestit oon jälleen kerran kirjoittanut onscreen näppäimistöllä. oiskohan multa emolevy hajoamassa tai jotain kun ei usb portit mahda toimia?? tää on tosi v:mäistä. nyt näppäimistö toimii kun laitoin sen eri USB porttiin kun kone oli päällä ja asensin ajurit. mutta hiiri temppuilee edelleen vähäsen. mutta kuitenkin sen verran että windowsin käyttö on vaikeaa. ja jos liikuttaa eka hiljaa vähän eri suuntiin ja sitten yrittää liikuttaa normaalisti niin se sekoaa lähes täysin, sanotaan vaikka että sitten on helpompi käyttää windowsia näppäimistöllä kuin hiirellä :D jos ette keksi mikä tähän habu ongelmaan auttaisi niin varmaankin soitan anttilaan josta ostin tän ja sanon että saisko takuuseen kun ei toimi oikein.

E: unohtakaa nuo mitä sanoin, habu rupesi toimimaan kun kokeilin ottaa näppäimistön USB:hen lisäämäni jatkojohdon irti :s mutta miten ihmeessä noin pienestä voi ruveta kaikki USB laitteen ja windows sekoilemaan? ihan ihme juttuja :D nyt on taas vain ohjelmistossa vikaa ja sitähän se microsoft kuulemma korjailee. ajattelin jo että johtuisiko tuo vika siitä että päivitän firmwaren mutta siitähän ei olisi takuu varmaan mennyt koska ohjekirjassa sanotaan että kun ottaa hiiren käyttöön niin suositeltavaa päivittää firmware ja ohjelmisto netistä. no miten vain. heitän tuon USB jatkojohon kaapin pohjalle jos oli viallinen.

Viimeksi muokattu: 04.02.2007
  16. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Nuo Asrokin emot eivät ole "solid as rock", joten voipi olla jotain häikkää emossakin, mutta jos nyt toimii, niin lets rock!!

Viimeksi muokattu: 04.02.2007
  17. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    toimii onneksi, luulin jo että oli mennyt jotain rikki mutta se olikin vain usb jatkojohdon syy, rikki kai tai jotain. tiedän ettei asrockin mitään parhaita olekaan, mutta on ne pelannut tähän asti niinkuin pitääkin ja se on pääasia. kun ylikellotuksestakaan en niin kauhean kiinnostunut ole niin eipä tuo haittaakaan.

18. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    voipi olla myös virta lähteen syy riittääkö potku ja onko emossa 12v virtaliitin monissa on mutta ei kaikissa

itellä toissä oli 5m USB jatko johto toimi hyvin pyötä koneen kanssa mutta ei kannnetavan kanssa sitten kokeilin ottaa työ pöytä koneen emosta (Asus) 12v liittimen irti PC kyllä toimi niinku pitääki mutta usb jatko johto ei toiminut sitten laitoin 12v liittimen takas niin 5m USB jatko johto toimii taas hyvin

19. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Ihmeellistä on se...;)

20. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo en tarkoita sitä pakollista 4-pinnistä ATX liitintä vaan sitä lisä 12v liitintä joka myös menee DVD asemaan poweri liittimeen

21. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    5 metrin jatkojohtoja kannattaa välttää. Niiden toimivuus kun voi olla mitä sattuu. USB-laitteille taataan toimivuus ainoastaan 5 metrin johdolla ja kun tuohon 5 metriin otetaan mukaan sen usb-laitteen johto niin yli mennään niin että heilahtaa...

Jaa tämä sivu