1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelihiiri

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Distrance 25.01.2007.

1. apilas

apilas Guest

Eli omia sanojasi lainaten jartar, miksi ei tule valita langatonta:

1. Viiveet, häiriöt jne.:
    Langaton signaali kun ei ole koskaan täysin varma ja katkokset ja häiriöt ovat aina mahdollisia. Viivettä tulee myös aina.
    Meni hiiri vaihtoon kun pelit alkoikin menemään huomattavasti paremmin. Tajusi että viive oli haitannut pelaamista, mutta ennen kokeilua ei vaan ollut tiedostanut sitä.

2. Paino:
    90 grammaa lisääkö ei muka merkitse mitään.. Elikkä keskiverron kännykän verran lisäpainoa hiireen. Jokainen langallisen omistaja voi miettiä kun heittää kännykän päälle että miten vaikuttaisi. Ei mielestäni kuulosta pieneltä. Ja varmasti on miellyttävämpää pelata kevyellä hiirellä kuin painavalla.

3. Johto ei häiritse:
    Jos se tuntuu painavan hiirtä niin teippaa tai kiinnitä jollain muulla se johto vaikka pöytään niin loppuu se ongelma.

4. Ainainen huolehtiminen akuista/pattereista:
    Ja kun langallisen ottaa niin ei koskaan tarvi murehtia latauksista yms.

Eli nämä kaikki ovat sinun suustasi jartar!

Jos joku epäilee niin kannattaa kurkistaa tuonne:
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/186511

2.  
  3. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ai että näitä teidän keskusteluja on sitten niin ihana lukea :D itse menen perjantaina ostaan habun, kun en vaan aio ikään vaihtaa siihen langattomaan kun huomasin että siitä on minulle vain niin pieni hyöty ettei kannata. kokeilin tossa äsken pistää kännykän hiiren päälle ja käsitellä hiirtä niin johan tuli painoa enemmän, voin kyllä kokemuksestakin sanoa että langattomat vain ovat painavampia kuin langalliset. se ostaa kuka tarvii. ja viimesenä nyt kannattaa mennä ostamaan halpaa infrapunalla toimivaa langatonta hiirtä ostaa! kokemusta siitäkin ja singnaali katkeaa kun ei osoita suoraan siihen vastaanottimeen. :D

4. apilas

apilas Guest

Joo itse suosittelin tuota Habua jo tämän palstan ensimmäisellä sivulla! Henkilökohtaista kokemusta ei hiirestä ole, mutta sen verran porukka käyttää sitä peli- ym. tositoimissa, että sitä uskaltaa huoletta mainostaa, vaikkei sitä henk.koht. kokemusta olekaan.
    Hyvä valinta! :)

5. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    2 vuotta vanhoja tekstejä jolloin minulla oli kokemuksia vain huonoista langattomista ja tietoa ei lähellekkään sitä mitä tällä hetkellä.
    Ja tämänkin kerroin edellisessä viestissä mutta apilaspa kaivoi sen heti uudestaan esille "voitonmerkkinä":

Nyt olisi SUURI itsetutkiskelun paikka apilaksella. Vieläkin jauhat samaa juttua viestistä toiseen... Ja pidät omia mielipiteitäsi ehdottomina totuuksina. Jos olet yli 13 vuotias niin olen todella yllättynyt.

Edelleenkin langaton soveltuu yhtä hyvin pelikäyttöön kuin langallinen.
    Jokainen valitkoon sitten mitä haluaa...

Viimeksi muokattu: 30.01.2007
  6. apilas

apilas Guest

Kaksi vuotta sitten tuo hiiren pattereista/akuista johtuva ylimääräinen paino haittasi sinua, mutta nyt se ei enää haittaa?

Kaksi vuotta sitten johto ei ollut ongelma, mutta nyt se on?

Kaksi vuotta sitten akkujen/patterien vaihto tai laataaminen oli haitta, mutta ei enää?

Puhut aina minulle perusteluista, mutta perusteleppas kerrankin itse miten nuo kolme asiaa eivät enää sinua haittaakaan, vaikka silloin aikaisemmin nuo olivat ehdottomia langattomien hiirten haittoja! Eli perustelu nuo kolme asiaa!

Ps. Kerroit silloin kaksi vuotta sitten, että ostit MX518 hiiren ja se oli suunnattoman hyvä. Noh nyt kaksi vuotta eteenpäin tässä topic:ssa edelleen sanot tuolla yhdessä kohtaa, että se on edelleen yksi tämän hetken parhaista pelihiiristä! No minun korvaani tuo tahtoo sanoa sitä, ettei kehitys ole mennyt järin paljoa eteenpäin, jos sama pelihiiri on edelleen ykkönen niin kuin kaksi vuotta sitten.

7. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tottumis kysymys pelkästään. Viikon päästä lisääntynyttä painoa ei huomaa. Ellei sitten satu olemaan kynäniska. Liukkaat matotkin on keksitty.
    Niinhän sitä luulee ettei se haittaa, siihen asti kun sitä ei ole.
    Välttämätön paha niinkuin muissakin langattomissa laitteissa.
    Miinus puoli tietty mutta jokainen voi miettiä että onko oikeasti niin laiska että siitä syystä kannattaa jättää ostamatta.
    Mielipide kysymyksiä.
    Siis ei yksi parhaista vaan PARAS! Hiiritekniikka on ottanut sen jälkeen pelkkää alamäkeä kun siirryttiin uuteen ja hienoon laser-tekniikkaan.

8. apilas

apilas Guest

No hyvinpäs perustelit!
    Eli nuo kaikki haitat esim. paino, akkujen lataus, patterien ostaminen ym. olivatkin vain tottumis juttuja! Justiinsa niin.

Eli siihen vain niin kuin tottuu, että virta loppuu silloin tällöin? Joo no kuules minulta kun loppuisi yhdenkin kerran pelit patterien takia niin vaihtaisin kyllä heti hiiren, enkä jäisi odottamaan sitä, että kyllä tähän ainaiseen epävarmuuteen hiiren virran riittävyydestä tottuu.

Tässä topic:ssa kerrot aikaisemmin, että kehitys on mennyt eteenpäin mm. viiveet, häiriöt jne. kaikki on korjattu. Nyt äsken kuitenkin taas totesit, että hiiritekniikka onkin mennyt alaspäin?

Ja sellainen pointti jartar! Aina virtalähteistä puhuttaessa painotat esim. virtalähteen hiljaisuutta! No kysympäs, että mitenkäs siihen ei sitten totu?
    Eli toisin sanoen, kun kerroit aikanaan, että Antec on monin kerroin Nexusta hiljaisempi niin, jos olisin vastannut, että niin tuo Antec on, mutta kyllä siihen Nexuksen kovempaan hurinaan tottuu niin olisit antanut hörönaurut sille vastaukselle. Eli ymmärrät varmaan, ettei nuo äsken antamasi "perustelut" oikein riitä, kun kuittasit kaiken vaan sillä, että noihin langattomien haittoihin vain tottuu!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 30.01.2007
  9. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    juu totta on että tuo on hyvä hiiri se MX518, kaverilla on se ja olen testannut, mutta ei se ole kyllä paras. tietenkin jossain on joku parempi.

10. arra

arra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    :D kyllä on melkosta "suohon laulamista"

Täällä "eräät" väittää että iän myötä säde "himmenee" ja akuista loppuu teho, ja jos akut kestää 3v ja sitte simahtaa niin silloin ostaisin uuden hiiren.

Jos joku huomaa millisekuntien erot niin saan pipoo nostaa :D

11. apilas

apilas Guest

12. arra

arra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  13. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Hyvin. Selaa tekstejä taaksepäin niin löydät kaikkiin kyseenalaistuksiin ja kysymyksiin vastaukset. Älä ole kädetön.
    Ajatteleminenkin on sallittua...

Oletko muuten mies menneisyydestä kun suu vaahdossa esittelet vuoden 2005 löydöksiä?
    No kaikki eivät ole kuulleet kehityksestä...

14. apilas

apilas Guest

Siis kehityksestä?

Sanoit kaksi vuotta sitten, että MX518 on paras peli hiiri ja nyt kaksi vuotta sen jälkeen sanot edelleen, että MX518 on paras pelihiiri. Eli missä tuossa tapahtui kehitystä?

Toiseksi hakuit aikanaan langatonta, että:
    1. Liikaa painoa
    2. Ainainen huolehtiminen akuista/pattereista
    3. Langallisen johto ei haittaa, eli ei mitään syytä vaihtaa langattomaan!

Eli mielestäni langaton omaa nämä huonot ominaisuudet edelleen, mitkä sinäkin myönsit vajaat kaksi vuotta sitten! Kerro nyt ihmeessä esimerkiksi miten tuo paino on kehittynyt? Tai miten langallisen hiiren johto on kehittynyt, että se onkin nyt sitten alkanutkin haittaamaan?

Huom! Kaikki nuo ovat sinun väitteitäsi (vuodelta 2005) ja itse olen samaa mieltä niiden kanssa. Nyt olet sitten muuttanut mielipiteesi eli kerro miksi?

Ja jos ainoa perustelusi on, että noihin negatiivisiin asioihin tottuu niin silloinhan myönnät sen, että esimerkiksi virtalähteissä tottuu hiukan kovampaan hurinaan, jolloin ei ole syytä antaa painoarvoa hiljaisuudelle virtalähdettä valittaessa, koska kovampaan hurinaan tottuu.

15. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Apilas ei ole vastauksien arvoinen, siis hyvästi...

16. apilas

apilas Guest

LOL, siinä se sitten tuli: Luovutus!

Kiitän :)

Annoit kerrankin hyvän vastuksen, mutta ymmärrän tilanteesi eli huomasit, että olet pussissa, joten ei muuta kuin kädet ilmaan ja valkoita lippua heiluttamaan :p

17. Kallutus

Kallutus Guest

huh saatiin sekin taistelu sitten loppumaan :D

18. Distrance

Distrance Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri tätä tarkoitin kun sanoin että haluan ehdottomasti langattoman, en vain osannut kuvailla sitä joten jätin sanomatta..mikä lie tyhmyys iski. Koko ajan joudun peleissä ' vetämään ' hiirtä ja se alkaa vituttamaan kun välillä tökkäisee johonkin tai jotain muuta, langaton on paljon kätevämpi, ja säästää paljon enemmän hermojani :D

Jep ja hyvä, tämä turha taistelu on nyt loppu ( onneksi ) ja threadin voi vaikka laittaa lukkoon tai jotaa..

19. apilas

apilas Guest

Olen täysin samaa mieltä kanssasi Distrance! Itse olenkin laittanut sen ylimääräiset ~30cm johtoa pidikkeeseen, jossa se pysyy eikä sitä tarvitse vetää mihinkään eli käytännössä en huomaa johtoa laisinkaan. Tosin heti kun kavereilla käytän heidän johdollista hiirtään ja johto on miten sattuu, niin tulee juuri tuo haitta esiin mitä äsken kuvailit!

Mutta täytyy muistaa, että langaton akku/patteri hiiri painaa huomattavasti enemmän kuin langallinen. Se tarkoittaa sitä, että joka suuntaan liikutettaessa hiiri tuntuu raskaalta, ehkä hieman tahmealta. On totta, että siihen tottuu ajan kuluessa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että kun kokeilee pitkän akku/patteri hiiren käytön jälkeen sellaista langallista hiirtä missä johto on sijoitettu oikein, niin tuntuma on todella kevyt. Liioittelematta voisi kuvata, että tuntuu kuin langallinen menisi ilmassa niin kevyt se on verrattuna akku/patteri hiireen. Edellytäen, että johto on asetettu oikein jottei se vastusta liikkeitä.

Ja jos on raskaampi hiiri niin silloin se häviää nopeudessa kevyemmälle. Tuolla seikalla ei tietenkään ole mitään merkitystä leffa- tai nettikäytössä. Ainoastaan FPS pelikäytössä.

Joo siirrytään seuraavaan aiheeseen :D

20. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jotkut ihmiset pitävät raskaista hiiristä (minä olen yksi niistä). Hiiri on tarkempi, mutta raskaampi käyttää. Sitä vastoin kevyt tietenkin kevyempi mutta ei niin tarkka.
    Ainainen? Minulla entinen hiiri kesti todella kauan yhdellä parilla pattereita, jolloin hiiri jo hyvissä ajoin ilmoitti, että virta on loppumassa. Vaikka hiiri ilmottaisi, että virta vähissä, niin hiirtä pystyi käyttämään tunteja ilman ongelmia.
    Langattoman johto on helpostikin haittana, kun se jumittuu jonnekkin ja johtoa on sitten liikaa. Tai sitten se jumittuu silloin kun johtoa on liian vähän. Johto voi myös olla liian lyhyt, mikäli keskusyksikkö sijaitsee kauempana ja usean kulman takana.

Langallinen VS Langaton -taistelu on järjetön, sillä käyttö riippuu täysin käyttäjän tottumuksista ja mieltymyksistä, keskusyksikön sijainnista ja monesta muusta seikasta.

21. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    rauhallista, vihdoin :D sota on loppunut. siirrytään aiheessa muuhun kuin langattomaan ja langalliseen.

Jaa tämä sivu