1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelihiiri

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Distrance 25.01.2007.

1. Miitti

Miitti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No tuolla alakerrassa on G7, ainut syy minkä takia ostin Habun on hinta. Molemmat ihan yhtä hyviä, toisessa vain johto. Eikä se pattereiden vaihto ole ongelma G7:n kanssa, koska mukana tulee kaksi vaihdettavaa akkua USB -laturilla. Painat nappia, akku tulee ulos hiiren pohjasta, työnnät akun laturista paikalleen hiiren pohjaan ja laitat vanhan taas lataukseen ja taas mennään. Se, että yleisesti puhutaan että langattomat jäävät jälkeen on täyttä paskaa. Arvostelijat ovat ilmeisesti kokeilleen pari vuotta vanhoja logitechin 20€ hiiriä. Juuri pelaamiseen tarkoitettu G7 toimii aivan kuten langallinen Habu.

2.  
  3. apilas

apilas Guest

4. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    KKJ:n linkittämä hiirivertailu esrealityn sivuilta on paras tuolle asialle vihkitty arvostelu mihin olen koskaan törmännyt.

Kätevyydessään langaton voi voittaa langallisen mennen tullen, ja jos hiiri tulee peruskäyttöön niin en näe mitään ongelmaa ostaa langatonta. Mitä pelaamiseen tulee, sekin on yksilöllistä. Toiset pelaavat tunnin-pari viikossa, satunnaisesti eivätkä näe syytä hommata "superhiirtä". Toki löytyy aktiivisempiakin pelaajia, ja heitä jotka pelaavat turnaustasolla / muuta vastaavaa ja heille on tärkeää että hiiri toimii täysin samalla lailla eikä sisällä ylimääräisiä viiveitä / ongelmia. Varsinkin vanhemmilla langattomilla on häiritsevää viivettä ja epätarkkuutta eivätkä ne siedä niin nopeita liikkeitä kuin langalliset (yleensä huonommasta optisesta moottoristakin johtuen).

Hiiren liikerata ja herkkyyden asetukset vaikuttavat myös todella paljon siihen riittääkö langattoman herkkyys/tarkkuus loppupeleissä. Hiiristä vähänkään tietävä ihminen osaa sanoa että jokaisella hiirellä on rajansa, ja liian nopeaa liikutettaessa tulee negatiivista kiihtymistä kun tekniikka ei pysy perässä. Langattomilla tämä kynnys on yleensä huomattavasti aikaisemmin vastaan tuleva kuin langallisilla, taas yksi syy miksi pelaajat valitsevat lähes poikkeuksetta langallisen. Huom, matalalla herkkyydellä hiiren liikkeistä tulee nopeampia kun kättä pitää siirtää pitempi matka jotta pelissä osoitin liikkuisi myös paljon. Korkealla päinvastoin.

Hiiren johdosta ja siitä onko se tiellä, voi olla montaa eri mieltä. Itse olen teipannut oman hiireni johdon pöytään ilmastointiteipillä (ei high-techiä eikä kaunista, mutta toimii pirun hyvin) sellaiselle kiepille että liikkumavaraa on omiin tarpeisiini juuri sopivasti eikä se ahdista siinä missään vaiheessa.

Tuosta "geeseiskasta" minulla ei ole kokemuksia / tietojakaan pahemmin joten sen soveltuvuudesta pelaamiseen en osaa sanoa. Mahtaa kuitenkin olla ihan pätevä värkki. Yleisesti ottaen kaikille on juurtunut idea siitä että langattomat eivät sovellu pelikäyttöön (ainakaan vähääkään vakavampaan) enkä voi heitä siitä haukkua. Tarpeet ovat yksilöllisiä, ja kuten mainitsin vanhemmat langattomat eivät ole loistaneet pelikäytössä - ken tietää miten näiden uudempien kanssa on. Itselläni ainakin on ollut langallinen rotta aina, ja tulee varmaan vielä hyvän aikaa olemaankin.

5. jari53

jari53 Guest

Miten pitkä johto näissä langallisissa hiirissä on? Itellä on kans onllu langallinen hiiri mutta se oli aina jossain kiinni. Nyt on langaton hiiri käytössä. Plussaa tolle langalliselle tulee keveydestä, ei tarvii pattereita vaihtaa. Voiko langaton hiiri häiritä langatonta internet yhteyttä?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.01.2007
  6. arra

arra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Riippuu hiiren merkistä, itsellä niin lyhyt että tuskaa tekee pelata.

7. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä ainakin paras itselläni ikinä ollut "pelihiiri" on MX1000. Sopii parhaiten käteen.

Ja tosiaan paremmuusjärjestykseen en osaa hiiriä laittaa. Aivan yhtä yksilöllinen valinta kuin autokin. Itse en osaa muuta negatiivista sanoa kuin akkujen/patterien vaihto. Sekin on kyllä omaa hölmöyttä jos ei niitä tajua ajoissa vaihtaa. Varsinkin ladattavat on todella helppo laittaa yöksi lataukseen silloin tällöin. Mutta myönnettäköön, että se unohtuu kyllä turhankin usein. :)

8. Kallutus

Kallutus Guest

itselläni on tällähetkellä mx518 ja ei voi muuta kuin kehua ;)

Tämä hiiri on yksinkertaisesti h*lvetin hyvä peleissä yms...
    (ja kyllä, olen melko aktiivinen pelaaja)

9. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Osta siis lankapuhelin!
    Jos on niin kädetön ettei osaa laittaa hiirtä laturiin ennen virran loppumista niin ei ole edes ansainnut tietokonetta.
    Joopa joo. Itselläni langaton MX1000 BT toimii täysin virheettömästi.
    Enkä näe yhtäkään syytä miksei se sopisi nopeimpiinkaan pelehin.

Neuvoksi voisin antaa että perehdy edes vähän aiheeseen ennekuin tulet omia "totuuksiasi" tänne viljelemään.
    Itse ainakin tykkään langattomassa siitä että se johto ei ole koskaan tiellä. Ja voin siirtää kuvan telkkarille koneelta ja samalla ottaa hiiren mukaan sohvalle ja säätää sillä toimintoja.

Eihän tämä hiiri ole niin hyvä pelattavuudeltaan kuin edellinen langallinen mutta riittävä kuitenkin oikeastaan kenelle tahansa.
    No, kilpailu ei edes ole reilu koska omistin ennempää myös tämän hetken parhaimman pelihiiren eli logitechin MX518 mallin.

10. apilas

apilas Guest

Mutta tuossa on juuri se yksi langattomuuden negatiivisista syistä. Eli ainainen huolehtiminen virran riittävyydestä. Myönnän, että se kuulostaa maailman helpoimmalta asialta laittaa hiiri aina lataukseen tai ostaa laatikkoon muutamat varaparistot, mutta ylättävän helposti se vain unohtuu niin kuin nimimerkki Shagrathkin tuossa aikaisemmin totesi.

Hyvänä esimerkkinä voisi taas verrata, että on varmaan maailman tyhmin syy on maksaa pysäköintivirhemaksu, kun sen voi välttää helposti laittamalla parkkikiekon. Niin vain yllättävän moni sen aina kuitenkin unohtaa laittaa ja löytää sitten 30€-50€ pikavoiton autonsa tuulilasista HeHe.
    Eli tähän voisi siteerata jartarin logiikkaa ja sanoa, että jos on niin kädetön ettei osaa edes parkkikiekkoa laittaa pysäköitäessä niin ei ole ansainnut edes koko autoa! Mutta näinhän se ei toki ole. Ihminen tekee inhimillisiä unohduksia ja erehdyksiä ja yleensä ne tapahtuvat juuri kaikkein helpoimmissa ja yksinkertaisimmissa asioissa.

Joo, nuo ovat ihan kivoja juttuja ja moni muukin ajattelee noin, myös minä. Tosin edelleenkin minulla on se ~30cm ylimääräistä johtoa pöydän takana. Mutta jos valitaan PELIHIIRTÄ niin silloin "hiiren ottaminen mukaan sohvalle" on tois sijainen asia, vai eikö? Eli toisin sanoen, aloittaako herra jartar tarkan ja nopean PELIHIIREN valitsemisen sillä, että saako se otettua mukaan sohvalle toimintojen säätämiseen vai ei? Noh tapansa kullakin.

11. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no pitää sitä tähänkin kommentoida :D
    mulla on 2 vuotta vanha langallinen logitech Click! hiiri ja ihan hyvin vielä toimii. ei ole ollut ongelmia yhtään. sitten siihen että langatonhan on hyvä sellaisessa käytössä että esim olohuoneessa käyttää, mutta pelikäytössä se on syvältä, kokemusta on niistäkin. sanon vaan että jos ei niin paljon pelejä tarvitse pelailla niin ei se niin suuri vaiva ole pistää aina hiiri lataukseen, mutta siltikään se johto ei vie siinä suorasaan ollenkaan tilaa, ja jatkojohtojakin saa USB:lle jos ei johto riitä. itselläni näppäimistö jatkojohdolla että ei johto lopu. ja kaveri osti vasta tän saman hiiren ja hyvin toimii, sitten taas aika moni sanoo että langaton ei oo paljon mikään. sehän on vähän makuasia mutta mun mielestä se pitää olla langallinen.

12. Netti

Netti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itselläni ollu jo vuosia käytössä lx700 sarjan hiiri ja näppis
    mutta jos pitäs valita niin g7 ois munkin valinta

13. Athlon69

Athlon69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    aikamoista jaakobin painia :D Jos sen pitää olla pelihiiri ja EHDOTTOMASTI langaton niin sit tämä.

tai jos nyt vertailuks pistetään tämmösetki

ja tämmöne viel

itse ottaisin ensimmäisen

Viimeksi muokattu: 27.01.2007
  14. MannFred

MannFred Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osttin ton mx518 heti kun se ilmesty enkä oo päivääkään katunu. langallisia ja langattomia hiiriä kokeillu kavereilla ja kyllä tää mx518 ne voittaa mennen tullen. Johto ainakin on itelleni tarpeeks pitkä eikä se jää jumiin mihinkään, hiirellä teen korkeintaan sellaista 1-2c ympyrää tossa hiirimatolla eikä tila koskaan lopu.

langattomat on kyllä käteviä toimisto käytössä yms. Mutta oon huomannu, että ainakun oon kaverilla pelaamassa ni loppuu patterit kesken =/

15. MannFred

MannFred Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    prkl, tuplat.

Viimeksi muokattu: 27.01.2007
  16. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo tämä mx518 on kyllä paras kokeilemani hiiri. Monenlaista on tullut kokeiltua, mutta tämä vain tuntuu istuvan käteen.

17. Kallutus

Kallutus Guest

Totta ;)

Eli jos haluat kunnon pelihiiren niin osta mx518.

Tällä voit tehdä nopeita liikkeitä, ei ole patterien loppumis vaaraa, tarkka ja ehdoton number 1.
    (Jossakin testissä mx518 oli aika kovana ykkösenä :D)

18. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin ja vielä jonkun hyvän maton kun otat mukaan niin kyllä pärjää pitkälle :) copperia kokeilin kaverilla, sitä kun monessa paikassa on ylistetty. Ei vain istunut kouraan millään.

19. apilas

apilas Guest

20. jari53

jari53 Guest

Itse taidan kumminkin kallistua langallisen puoleen, vaikka on itsellä langaton hiiri. Olisikohan Logitech G5 Laser hiiri paras vaihtoehto n.60€ hinta luokassa?

21. Distrance

Distrance Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samaa mieltä...katellu vierestä jo vaikka kuinka kauan että kauanko meinaatte tapella siitä mikä on paras hiiri. G7:n ostan, se siitä, aiheen vaihto ==>

Jaa tämä sivu