Pelihiireksi??

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi disa321 31.03.2009.

1. grinx

grinx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    snipa stingeriä on sanottu yhdeksi parhaaksi hiireksi.

2.  
  3. disa321

disa321 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No nii nyt päätin mun ehdokkaat jotka voisin osta. Logitech G9(joku 80€) tai sit just ton Cyber Snipa Stringer(45€ jimiltä). Alunperinki mun piti ostaa toi stringeri, mutta sitten löysin jimin sivuilta sen roccat konen ja microsoftin x8 ja kun on muutenki microsoftin aikasemmasta versiosta kokemusta sellaiset 6kk-8kk, niin en nyt tiiä. Microsoftin jätän kyl nyt ainaki vähäksi aika, koska haluan kokeila jtn uuttaa. Päätin nyt että ostaisin just ton stringerin. (Samalla kuin kirjoitin tän niin päätin. LOL :D)

4. Shaizee

Shaizee Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen pelannut kahdeksan euron hiirellä viisi vuotta, valmistaja logitech mutta en löydä mallia. Luokalla kaksi tyyppiä jotka mahtailevat kun toisella on Cyber Snipa, ja toisella DeathAdder. Laneissa nähtiin, halppishiiri vs. edellämainitut. Ei ollut pelaajista mihinkään fps peleissä. Älä osta pelihiirtä, vaan säästä rahat vaikka uuteen näytönohjaimeen, 60+ fps joka pelissä auttaa pelisuoritukseen paljon.

5. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Onkos noi pelihiiret oikeesti niin täys komponenttia, ettei mahdu? Vai onks niin kädetöntä seurakuntaa ettei keksi miten lisätä 10g painoa, jos ei oo valmista nappia ja paikkaa sille?

6. Yesse

Yesse Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Roccat KONE!Se hajoaa kyllä helposti, mutta sitä varten kuitit ja takuu on.

7. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei ole ainakaan itselläni kyse pelisuorituksesta. Minulla on pelihiiri sen loistavan ergonomian ja toiminnallisuuden vuoksi, varusteet eivät tee huonosta missään lajissa hyvää. Mitä järkeä on olla kunnon pelikone jos ergonomia on huonosti hoidettu. Ergonomia tekee pelinautinnon, eivät tykkinäytönohjaimet.

60+ fps on mielettömän yliampuvaa, eikä kenellekkään ole käytännössä missään pelissä tuollaisesta lisästä täyttä hyötyä (paitsi jos tämän hetken näyttiksellä jäädään alle 10 fps:n.) Refreshratet näytöissä on yleensä 60hz, eikä näinollen yli 60 fps:stä ole mitään hyötyä. Jos on jo hyvä näytönohjain, niin ei ole järkeä ostaa uutta.

8. disa321

disa321 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt on kyl 70€ maksava hiiri, joten en ehkä hirveästi haluais mitään halppis hiiri. Sit mulla on toi Zalmanin pelihiiri, joka on ihan v******.

[/quote]
    Ei ole ainakaan itselläni kyse pelisuorituksesta. Minulla on pelihiiri sen loistavan ergonomian ja toiminnallisuuden vuoksi, varusteet eivät tee huonosta missään lajissa hyvää. Mitä järkeä on olla kunnon pelikone jos ergonomia on huonosti hoidettu. Ergonomia tekee pelinautinnon, eivät tykkinäytönohjaimet.

60+ fps on mielettömän yliampuvaa, eikä kenellekkään ole käytännössä missään pelissä tuollaisesta lisästä täyttä hyötyä (paitsi jos tämän hetken näyttiksellä jäädään alle 10 fps:n.) Refreshratet näytöissä on yleensä 60hz, eikä näinollen yli 60 fps:stä ole mitään hyötyä. Jos on jo hyvä näytönohjain, niin ei ole järkeä ostaa uutta.[/quote]

Nyt on näyttiksenä toi Radeon 4850 ja cs 1.6 on koko ajan fps 99-103. Joten omasta mielest en tarvii uuttaa näyttistä ja kyl ainaki omasta mielestä mulla on kaikki hyvin hoidettu ainoa vaa tule ranne välillä kipeäksi, mutta se johtuu tost mun hiirest ku on pikkasen iso. Toisaalta kun viime viikolla tuli ton Razerin Exact-matto +hiirituki, niin eipä ole enää niin kipee, eikä muute kipeydy, niin helposti kuin ennen.

[/quote]Onkos noi pelihiiret oikeesti niin täys komponenttia, ettei mahdu? Vai onks niin kädetöntä seurakuntaa ettei keksi miten lisätä 10g painoa, jos ei oo valmista nappia ja paikkaa sille?[/quote]

No jos oot niin h******** fiksu, niin kerros miten saat lisättyä sen 10g:an painon vaik stringer:iin?

Viimeksi muokattu: 14.04.2009
  9. Shaizee

Shaizee Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omasta mielestä suoraansanoen kapista pelata ~30 fps. Ja kuka on sanonut että halppishiirissä on huono ergonomia? Oma hiiri ainakin istuu paremmin käteen kun esim. Cyber Snipa ja käsi ei väsy pidemmässäkään pelisessiossa.

10. Squbbe

Squbbe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen samaa mieltä Shaizeen kanssa. Siinä ne kaverit mahtailee "on sininen valo ja laaserit ja jopa kullattu usb liitin kyllä on iso virtuaalipippeli sama kai se miltä näyttää hyvin on mullakin perushiiri monta vuotta toiminut.

Ja sitten aiheeseen: G9. Jos se nyt välttämättä pitää vaihtaa.

11. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "Itse olen pelannut kahdeksan euron hiirellä viisi vuotta, valmistaja logitech mutta en löydä mallia."

Hahahah!! Pidät sitten näistä classic mallia olevista "koipallo hiiristä". Muutahan et 8:lla eurolla ole milloinkaan saanut!! Vähän jumii hiiri aina tunnin pelaamisen jälkeen, mutta on tämä hyvä,vai!!;)

Itsellä ihan perushiiri MS COMFORT OPTICAL MOUSE 3000 ja hyvin toimii peleissäkin. Oli myös hieno laserhiiri(MS SIDEWINDER), joka ei toiminut millään alustalla ja meni romukoppaan!! Katsoo nyt, jos jonkin optisen hankkisi...

12. Tonza133

Tonza133 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on tuo Microsoftin ensimmäinen sidewinder, enkä kyllä nyt menisi vaihtamaan sitä mihinkään muuhun. (Korkeintaan ilmaiseksi tuohon X8:iin. Tosin jos se ei sovi käteen, niin sitten kannattaa vaihtaa.

13. Crizzly

Crizzly Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä Logitechin G5 hiirenä. Todella näppärä hiiri jonka jouduin ostamaan kun entinen MX518 rupesi paukkumaan kolme vuotta palveltuaan. Näppäimistönä on G11 ja ihmettelen miksi joku haluaisi sen pois vaihtaa jos se kerran toimii.

14. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Onkos noi pelihiiret oikeesti niin täys komponenttia, ettei mahdu? Vai onks niin kädetöntä seurakuntaa ettei keksi miten lisätä 10g painoa, jos ei oo valmista nappia ja paikkaa sille?[/quote]

No jos oot niin h******** fiksu, niin kerros miten saat lisättyä sen 10g:an painon vaik stringer:iin?[/quote]Kysestä hiirtä ei ole. En edes tiedä minkä näköinen ulkoa, ellen googlaa.

Kädettömille en (yleis)neuvoja rakenteluun ala kirjoittamaan. Kun en edes tiedä millainen se hiiri on.
    Joka kodin tarkkaa punnusta. Muun halutun painon saa yhteenlaskulla.
    Raskaampiakin materiaaleja löytyy. Myös tahmeita, sähköäjohtamattomia, mutta kevyempää.

En mä edes tajua mitä hyötyä on saada hiiri "puolenkilon punnukseksi".
    Fiilis voi olla hauska kun lihakirveellä hutkii vastustajien päitä irti. Saa hakata tosissaan.
    Onks se sit ergonomiaa, kun ranne kipeytyy ylimääräisestä voimasta liikutteluun.
    Piirto-ohjelmassa toi painon lisäys vois tarkkuutta sivellinvetoihin tuottaa. Siinä tilanteessa mä kyllä hankin tabletin ja 256:lla painetasolla piirän kuten kynällä.

Retoorinen kysymys ja jokuhan siitä herneen vetää nenäänsä.

15. Nitsku

Nitsku Guest

Ööh.. En viitsinyt tehdä uutta threadin joten kerron ongelmani tähän, kun hiiristähän on kyse.
    Ostin Microsoft Habu joskus kauan sitten ja hiirimattona oli
    Breathe Ulti-mat. Sitten vähän ajan jälkeen osoitin ei menny enään suoraan tyyliin tälläi _________ vaan ^^^^^^^^^^ <-- mutta paljon jyrkemmin.
    Sitten ostin uuden hiiren Microsoft Sidewinder vanhempi malli ja sekin toimi aluksi hyvin eli näin _________ kun osoitinta liikutin. Mutta nykyään tämäkin alkaa tehdä zik zak liikettä mutta ei niin jyrkästi kuin edellinen.. Missä vika? Tietokoneessa vai hiirimatossa?

Toivottavasti tajusitte :)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.04.2009
  16. grinx

grinx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joskus sinne hiiren pohjassa olevaan koloon(jossa on laseri yms.) menee roskaa useinmiten karvoja. Niitä ei kannata yrittää poistaa millään teräksisillä pinseteillä koska se auheittaa naarmuja sinne, ja sitten siitä siks sakkailusta ei pääse ikinä eroon. Kannattaa yrittää imuroida sitä.

EDIT: Virhe korjattu.

Viimeksi muokattu: 18.04.2009
  17. Nitsku

Nitsku Guest

Hölmö kysymys mutta mistä mä oikeen imuroin mun sidewinderiä? Eihän tässä ole missään ruuvia jotta voisin avata sen, ja voitte myös kertoa että mistä imuroin habun roskat?
    Ja sitte vielä, että miksei sitä käy mun vanhempien koneen hiirellä, vaikka se on paljon surkeampi? Eli asia johtunee hiirimatosta, vai?

18. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sieltä missä on sensori.

19. Nitsku

Nitsku Guest

Siis en pääse koskaan eroon tästä siksakkailusta? Mutta kun aion ostaa uuden hiiren nii miten ennalta ehkäisen että tämä ei tule toistumaan?

Ja turhaan sitä imuroida on, kun ei siellä ole mitään roskaa.. Tai no ei lähde kumminkaa mitää.. Sieltä tulee vain valoa :(

Edit:
    No ei ole totta.. Ostin sidewinder aivan turhaan, kun tämä Habukin toimii nyt kuin uusi. :S
    Eli nyt kummatki hiireni toimivat hyvin. Kiitos :) Ihmetyttää, että sieltä ei näkynyt mitään työnsin vain vanupuikon sisään ja heilutin sitä ja sit vedin pois eikä enää tee siksak liikettä :)

20. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Näissä pelihiiri ketjuissa on tiettyjä malleja moitittu just tosta pienikin roska anturiin viasta.

PC puodissa näin mainosvideon keltaisesta "sinitarrasta" jolla näppäimistöt yms. puhdistui roskista ja jopa sormista jäännestä likatahroista. soveltuuko noihin?
    Tahraako sinitarra optiikan? Ainakaan ei naarmuta.

Paineilma roskien poistoonkin. Spray pullossa.
    Kamerapuodeissa on sutimallinakin käsipuhaltimia.
    http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=1298

Uloshengitysilman laadusta riippuen ;)
    Mehupilli ja "sepe susi keuhkot".

21. Nitsku

Nitsku Guest

Meniköhän tää hiiri ikiajoiks rikki? Tai tekee siksak liikettä 4ever?
    Luin ohjeit ja päätin tehdä sen mukaan sitte. Vähän aikaa kulki ja sit tekee taas sik sak liikkeittä mutta Sidewinder tekee sekä siksak liikettä että warppaamista. Mut warppailu menee pois heti ku otan etutapit pois sidewinderist mutta se jatkaa siksak liikettä :S.
    Saattoiko mennä rikki ku laitoin alkoholiin dipattua vanupuikkoa sensroiin. Prosentti oli 30% siis alkoholin.

edit: Hiiret toimivat erittäin oudosti:
    Aluksi tekevät siksak liikettä siis ihan selvää todella suurta sellaista mutta heti sitten kun puhdistan niin toimii vähän paremmin ja sitten ku koitan vielä puhdistaa vielä että toimis nii kuin uutena toimi nii tekee taas suurempaa siksak liikettää (Nyt tein ilman mitään nestettä)

Jaa tämä sivu