Logitech G5 on myös tosi hyvä, vaikka onkin jo aika vanha. G5:n tarkkuuden jälkeen, ero noihin uusimpiin pelihiiriin on erittäin minimaalinen, tuskin edes eroa huomaa(ja tuskin kukaan edes tarvitsee tarkempaa hiirtä kuin g5)
Jos nyt ihan totuudenmukaisia ollaan, niin ainoa mikä G5:ssä paperilla vastaa uudempia hiiriä on tuo dpi-luku. Tarkka tuo ei pelikäytössä ole ja eron huomaa kyllä ihan näppituntumalla. Tuo dpi on todella väärin käsitetty termi. Suuri dpi arvo ei tee hiirestä automaattisesti tarkkaa. Dots Per Inch, eli pisteitä tuumalla, tarkoittaa vain sitä, että hiiri lähettää tuuman(254mm) pituisella matkalla 2000 impulssia koneelle, jotka on sitten ohjelmallisesti muutettava liikuttamaan kursoria tietyn matkan ruudulla. Perusarvoilla tuo 2000dpi on aivan liian herkkä lähes jokaiselle käyttäjälle, eli sitä on skaalattava reilusti alaspäin. Käytännössä siis osa noista kahdestatuhannesta päivityksestä jätetään huomiotta ja kursori liikkuu tietyn matkan esimerkiksi vain joka kolmannen päivityksen kohdalla. 2000dpi-asetus on sellaisenaan siis lähes käyttökelvoton. Dpi:n on toki oltava riittävä, jotta tuota ei skaalausta ei tarvitse tehdä toiseen suuntaa, jolloin tuloksena olisi todella epätarkka liike. Tärkeintä kuitenkin on se, kuinka hyvin sensori pysyy perässä nopeissa liikkeissä ja tämä on esimerkiksi juuri G5:n heikkous. Sen sensori ei suuresta erottelukyvystään huolimatta siedä liian nopeita liikkeitä, vaan kursorin maksimiliikenopeus saavutetaan aivan liian aikaisin. Käytännön esimerkkinä voit ajatella kyseessä olevan auton, jonka kytkin luistaa tietyn kierrosnopeuden jälkeen. Moottorin saavuttaessa 4000rpm suurimmalla vaihteella, auton nopeus ei enää suostu kasvamaan. Moottori saa siis kiertää vaikka 20 000rpm, mutta auton vauhti pysyy samana. G5:n kohdalla saat huitoa kädelläsi vaikka kuinka suurella vauhdilla, mutta kursorin liikenopeus saavuttaa huippunsa jo paljon aiemmin.
@huhdine Omasta mielestä ainakin tuo G9 ei tuntunut jotenki hyvältä käteen. Samantapainen microsoftin sidewinder taas on just käteen sopiva ja nuo sivunapit siinä on todella hyvät! Ja G9 on omasta mielestäni kyllä liian pieni.
Elikkäs ostin juuri tuon Ulti-mat solid x3 ja olen ihan tyytyväinen siihen Budjetti meni juuri 130e.. Logitech Mx518 49e Ulti-mat solid x 3 29e Logitech G15 50e Kyllä pelailu onnistuu erihyvin nyt Tosin näppis ei oo vielä tullu.
En osaa päättää ostanko Razer Death Adderin vai Logitech MX518 hiiren. Sanokaa te, tartten ammattilaisen apua
Deathadder on tarkempi, logitechissä enemmän nappeja. (mousescoressa deathadder tuli ensimmäiseksi ja mx518 kolmanneksi [ylikellotettu mx500 oli toinen].. deathadderissa 5 nappia, mx518:ssa 7) itse valitsin deathadderin koska mx518 ei sopinut omaan käteeni (kävin kaverilla testaamassa) tällä hetkellä ottaisin joka tapauksessa deathadderin kun hintaeroa ei ole kuin muutama euro ja en tee mitään 7 napilla.. viime kesän alussa kun hiiren ostin niin oli hieman eri asia kun mx oli n. 50e kun taas deathadder 70e
Tota kantsii ottaa myös se huomioon että noi razerit levii tosi herkästi.. Itse ostin pari viikkoa sitten razer deathadderin ja mouse1 kesti viikon kunnes levisi... Kävin hakemassa mx518 tilalle ja tässä on todella jämäkät napit. Kaikki noi microsoftin tuotteet on sekundaa.. Kannattaa myös huomioida se että Toi Deathadder on tarkotettu käteen niin että painat nimettömällä mouse2 ja keskisormi on rullan päällä.. Todella vaikeeta pitää hiirtä kädessä perus otteella.
itsellä ollut tämä deathadderi jo reilusti yli puoli vuotta ja toimii edelleen kuin uusi. mm. tippunut kymmeniä kertoja lattialle.. kolahtanut useasti pahasti seinään (seinä heti tietokonepöydän oikealla puolella) + muutenkin ollut aika kovassa liikkeessä.
Nyt olet kyllä melko väärässä, oma G15 LCD näyttö on itselleni tosi rakas. En voisi elää ilman sitä, näppiksessä on myös kaikellaista muuta kivaa. Tosin jossei ole rahaa niin sitä ei ole, silloin kai väsätään itse LCD näyttö jos sellasella jotain tekee ja sinne suuntaan.
OT: Päivän parhaat naurut: "ylikellotettu mx500". Ylikellotettu hiiri? Kuulostaa vain niin naurettavalta, mutta kaipa siitä apua on. ONT: Omasta mielestäni paras hiiri on Logitechin mx518. Microsoftin hiiret eivät sovi lapaseeni, enkä Razerin tuotteista niin välitä. Hiiri kannattaa valita sen mukaan, miten se sopii käteen. Marssit vain lähimpään ATK-kauppaan (jossa on hiiriä testattavana) ja valitset sopivimman hiiren. That's it. Näppäimistöksi kelpaa mikä tahansa perusnäppis, 10€ näppäimistöt ovat mielestäni aivan yhtä hyviä kuin 80€ vastaavat. G15 on mielestäni tilaa syövä muovihärpäke, jonka LCD-näytöllä voisi heittää vaikka ankkaa.
siis ei sitä mx500 tietenkään ole kellotettu vaan sitä usb porttia ilmaisin ehkä asian väärin.. enivei tässä lopputulokset siitä testistä: http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1300293&page=5 (ylempi lista: tarkkuus, alempi: hinta/laatu.. tosin deathadder on nykyään 20e halvempi joten nousisi monta sijaa tuossa alemmassa taulukossa)
Ite pistin tilauksee jimssistä Deat Adderin + Steelpad QcK + Logitech Ultra Flat yht. 79€ Harmi vaa ku esim verkkokaupas ei oo ku jotai logitechei paikan pääl mitä voi testaa. Uskon kyl ton razer da:n olevan hyvä kädelleni, sillä olen vastaavan muotoisella hiirellä räpläillyt ja se oli hyvä.
Joku tuolla puhui että kaikki miksofta on tässäkin ihan sekunda kamaa. Harmiksemme minusta ainakaan tuo sidewinder ei lelulta tuntunut, ja ihan sopivan hintaiseksi pelihiireksi se on ihan hyvä. <- Tuo siis kamulla. Itsellä on tämmöinen 100 euron langaton multimedia näppis+hiiri paketti, jolla pärjäilee ihan hyvin. En huomannut tarkkuuseroja kaverin sidewinderiin verrattuna, tämä oma Microsoft Wireless Laser Mouse 6000 sopii hyvin käteeni, enkä ole sitä viivettäkään huomannut. Sanovat että korkeintaan se on jotai millisekunnin luokkaa, joka on varmaan ammattipelailussa tärkeää mutta itsellä en ole huomannut mitään viive eroja langallisten pelihiirien kanssa. Ihan hyvä kun nuo sivunapit saa bindattua ja näppäimistössä sopivilla kohdilla napit joihin voi sitten bindata kuten minä olen tehnyt ostobindejä... Hyvin toimii ; )
Tota mikäköhän siinä on meinaa tässä deathadderissa ainakaan ei hirveesti oo panostettu nappien laatuun. Tässä kappaleessa on mouse1 ihan lutku lähes mahoton painaa nopeesti ja edellisestä deathadderista hajos koko mouse1 viikon jälkeen. Napin alla oleva "painike" painui alas joten painaminen oli suhteellisen hankalaa
Itse olen käyttänyt varmaan aina Logitech hiirtä. Ennen MX 518, jonka vaihdoin G5seen. Razer mielestäni melko pieni ainakin omassa kädessäni. Eikä sillä oikein peliä saanut aikaseksi ottaen huomioon, että hiiri jolla nyt pelaan painaa paljon koska olen laittanut kaikki painavimmat painot sisään. Hiiren pitää painaa, jotta saa bodattua ollessaan koneella.
Tuo G9 on se jättikokoinen palikka, jota oli Digiexpossa '07 en enään ikinä koskisi siihen uudestaan. Se ei sopinut millään käteen, ainakaan omaani. Jollain voi sopia minä en tuota ostaisi kuin 10eurolla.
Mitä mieltä olette Tälläisestä Näyttäisi olevan melkonen virtuualimunan kasvattaja. Kun meinasin razerin tarantulan ostaa mutta tämä näyttää olevan tulossa kohta puoliin (Paljon sexympi kun tarantula. Oli jo saksassa myynnissä. Ei raaski sieltä tilata kun Hintaa saksassa oli 66€.+ postikulutjotain 30€. Eli tulee suomeen ainakin 90€ luokkaan, mutta milloin? Pistin tähän ketjuun kun näyttää olevan näppäimistöistä muutenkin puhetta.