1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PDF-tiedoston nimi ei kelpaa

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Sahkari 17.11.2019.

  1. Sahkari

    Sahkari Member

    Liittynyt:
    31.08.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on Näyttö.pdf-tiedosto. Koneen levyltä se aukeaa ihan ok, mutta kun kopioin sen tikulle, niin eipäs aukea. Nimeksi ei myöskään kelpaa Näyttis, mutta Monitori- ja Televisio-nimet aukeavat tikulta. Muutin nimeksi Näyttö 27in ja kyllä toimii. Minua ihmetyttää tämä tiedostonimen vaikutus tiedoston aukeamiseen, koska tiedoston sisältö säilyy muuttumattomana. PDF-sovellus on Adobe Acrobat Reader DC. Kokeilin PDF Reader Plus-sovelluksella ja kyllä sain tiedoston Näyttö.pdf-nimellä avattua. Muut tiedostot toimivat Adobella moitteettomasti.
     
  2.  
  3. odzmo

    odzmo Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2006
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    28
    Windowsissa on ns. varattuja nimiä, joita ei voi käyttää useampiin kuin yhteen tarkoitukseen. Olisiko tästä kysymys?

    Oma kokemus tietokoneen (verkko)käyttäjänimistä:
    Minulla on useassa koneessa samat käyttäjänimet eli yksi admin-tasoinen (konekohtaisten admin-tasoisten lisäksi), yksi omaan peruskäyttöön ja yksi vieraskäyttöön. Vieraskäyttöön valitsin nimen "verkko", mikä onnistui, kun windows oli englanninkielinen. Joissain koneissa oli kuitenkin suomenkielinen windows ja sen myötä "verkko" olikin varattu, joten se ei kelvannut käyttäjänimeksi. En ryhtynyt vaihtamaan kieliversioita, joten ratkaisin asian valitsemalla käyttäjänimeksi "verkk0" (viimeinen merkki nolla).
     
  4. Sahkari

    Sahkari Member

    Liittynyt:
    31.08.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sitä minä ihmettelen, että kiintolevyltä se aukeaa, mutta ei muistitikuilta. Olen kokeillut useampia muistitikkuja. Kyllä minä tuon tiedoston kanssa pärjään, mutta heräsi vain kysymys tuon ilmiön takia.
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,727
    Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    223
    En osaa sanoa mistä ongelma johtuu. Mutta oletko kokeillut luoda toista, tyhjää "näyttö" nimistä pdf:ää ja kokeilla toistuuko sama sillä.
     

Jaa tämä sivu