1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma PDF muotoon konvertointi

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi PETE11 06.04.2021.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mulla on ongelma jonka kanssa olen paininnut jo useita tunteja. Kysymys on siitä että haluaisin tietyn web sivuston tallentaa PDF tiedoston muotoon. Onko olemassa konvertointi ohjelmaa jolla pystyy tällaisen hmtl sivuston muuttamaan PDF muotoon. Itsellä on Win 10 ja käytössä on Microsoft Edge selain. Tuolla selaimella on asetuksien puolella talenna sivusto. Se tallentaa koko verkkosivuston. Se ei ole sitä mitä haen tai etsin. Voiko tämän muuttaa mitenkään pdf tiedostoksi?
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,771
    Kiitokset:
    1,237
    Pisteet:
    223
    Klikkaa sieltä edgen oikeasta yläkulmasta asetukset auki (kolme pistettä) ja valitse tulosta. Tai nopeasti näppäin yhdistelmällä Ctrl+P

    Tulostuksen esikatseluikkunassa valitse: Tallenna PDF-muodossa ja tallenna haluamaasi kohteeseen.

    edgesivuntallennuspdf.
     
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mielestäni olen onnistunut muuttamaan sen ennen mutta nyt olen useita tunteja yrittänyt aika turhaan. Ihan hyvin mulla onnistui tuo minkä sivun toit esille . Kyseisellä sivulla on musta valkoisia kuvia karttoja ja liikkuvaa videokuvaa. En saanut siitä tällä tavoin hyvää lopputulosta.. Tulosta-pdf. Kuvat ja kartat menivät useammalle sivulle. Parhaan tuloksen sain kun menin syventävään lukuohjelmaan ja sieltä tulosta-pdf. Senkin jälkeen jäi osa aineistosta lopusta pois.

    Kopsasin tuon poisjääneen osan ja liitin aluksi sen word ohjelmaan ja tallesin sen pdf muotoon. Nyt ne on 2 eri pdf tiedostossa. Ei hyvä, muttei huonokaan lopputulos. Olisin kyllä sen halunut 1 tiedostona.
     
    Viimeksi muokattu: 07.04.2021
  5. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Minä olen tehnyt tarvitsemani PDF-tiedostojen yhdistämiset ja erottelut ohjelmalla PDF Sam. Se ilmainen Basic versio kattaa normaalitarpeen kyllä hyvin.

    Saman asian voi myös tehdä verkkosivun avulla ilman minkään ohjelman asentamista tietokoneelle. Tämä onnistuu mm. Adoben sivuilla.
     
    *Trinity* kiitti tästä.
  6. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Oli muuten hyvät vihjeet. Kiitos. Vielä yksi kysymys samasta aiheesta. Tällä sivustolla jonka loin pdf tiedostoksi, on vanhoja lehtileikkeitä menee vasemmalta oikealle. Se on vähänkuin video tyylillä tehty. Millä tuon onnistuu saamaan haltuun. Ei välttämättä tarvi sitä, mutta olisi kiva saada se. Ei onnistu varmaan jos luo pelkästään pdf tiedoston...
     
  7. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Meinaat kuin diajuttuja vaikkos? En oikein hokannut.

    Kuvaa niistä dokumenteista vaikka winukan leikkurilla eli kuvakaappaustyökalulla (Ok nimi ehkä eri..) Kuvatiedostoihin. Siellä muokkaa oik. yläreunassa niin antaa vaihtoehtoja. Tiedostot vie aika vähän tilaa kuitenkin verrattua liikkuviin juttuihin.

    Ok. Jos ollaan siellä asti niin voi raahailla kuvia useita tiedostoista (huom! ei ehkä suoraan pdf.) Näillä kuitenkin voi luoda töksähtävän jutun eli kuva pomppaa seuraavaan. Ei ole oikein ok silmälle... toimii kuitenkin. Tuolla jotain värkännyt kuvia ja giffejä. On toiminut noissa yhdistelyissä ihan ok.

    Tämä se missä rima on alin. Jos Mielen kiintoa on niin niitä löytyy oikeilla hakusanoilla tai jos täällä juttu etenee niin ok softia => money. Se vain että niittenkin kanssa menee hieman aikaa opetellessa. Onko opettelu yhtä juttua varten niin ... joillain lopahtaa ajatus.

    Eli ei tuolla win 10 - valokuvat sovelluksella saa sulavaa dia-showta aikaiseksi mutta voisi muuten toimia juu. Saa kysellä kun jäi kysymyksiä kuitenkin.
     
  8. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tajusin sen itsekkin jälkeenpäin. Siinä oli sivujen keskivaiheille laitettu lehtileikkeitä peräjälkeen liikkuivat vasemmalta oikealle. Vähän kuin videolla olisi tehty tämä osa. Tämän saa kuvankaappauksella talteen, muttei tietenkään liikkuvaksi kuvaksi. Tämä kokonaisuudessa on tapaus vuodelta 1963, joka on ollut useammassa lehdessä. Viimeksi v 2014. Sanomalehdessä. Kiitos teille ohjeista. Tuo oli hyvä ohjelma pdf sam. Tuo adobe meni mulla maksulliseksi vähän aikaan kun siinä häärin. Kiitos...
     

Jaa tämä sivu