PC-raudan kehitys lähitulevaisuudessa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi HorZor 01.07.2007.

1. Hz4

Hz4 Guest

Oho :p

No se se oli:)

2.  
  3. CoB92

CoB92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juuri kun sain tuon AMD fanipoikaverhon pois silmiltäni niin nyt minua sanotaan intel fanipojaksi -__-

4. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no toi kyllä oli uskomattoman typerä lausahdus.

5. CoB92

CoB92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    myönnän että olen typerä kun olen iloinen intelin puolesta että niillä on alkanut mennä nyt hyvin..kunhan minua nyt ei vaan leimata fanipojaksi
    tiesin että oli virhe laittaa syntymävuosi nimimerkkiin.. sen perusteella täällä näemmä arvostellaan

Viimeksi muokattu: 02.07.2007
  6. jmpk

jmpk Guest

Voisi vielä tähän mainita että kaksi em. yritystä taitavat tehdä vaativinta elektroniikkaa kuluttajamarkkinoille(ja muuallekkin), jota todennäköisesti on saatavilla jokaisesta maasta. Voi aika huoleti sanoa että kummallakin on niin kova kilpailu että kumpikaan firma ei anna senttiäkään periksi toiselle.... vastaisku on taattu muutaman vuoden sisällä.
    Voi jokainen ruveta sullomaan 1000000000 transistoria tykötarpeineen <40x40x3mm alueelle, niin että ne myös toimii, niinkuin pitää. Siinä onnistuttua voi ruveta vertailemaan että onko kaveri joka sai saman tehtyä parempi vai huonompi kuin itse... monille kun tuottaa tuskaa jo kirjahyllyn kasaaminen.

7. Grandi06

Grandi06 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olen tässä kuukauden päästä ostamassa konetta, ja olen miettinyt tuota prosessoria että ottaisiko sen E6600 vai Q6600? Miten paljon tuo Q6600 maksaisi sitten suomen euroissa, jos se maksaisi $266 tjsp...?

8. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei sitä tiedä tapahtuuko Suomessa samanlainen hinnanmuutos, mutta tuo 266$ on noin 200€.

9. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuo "ikä-rasismi" on aika turhaa, eikä sillä voi oikeastaan mitään perustella (ellei kirjoittelija ole 6v). Tuo sinun kommenttisi oli typerä vaikka olisit 35v keski-ikäinen mies. Ei se sitä mihinkään muuta. Itseasiassa jos olisin vain tuon viestin nähnyt, ja ikää ei lukisi nimimerkissä, uskoisin että olet lähemmäs 40v kuin 15v. Vanhoilla kun tuntuu olevan näitä merkkiuskoja. Perustelisitko vielä mielenkiintoista väitettäsi, että amd:n pitäisi pysyä merkkikoneissa=tehdä pelkästään budjettiluokan prossuja? Aika todennäköisesti amd vielä joskus saa paremmat prossut pihalle kuin intel, ja mitä parempi, sen parempi. ;) Hinta saa myös olla hyvä. Ja päivänselvästi tuo kilpailutus on hyväksi.

10. CoB92

CoB92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jostain täältä AD:sta luin että amd itse asiassa aikookin ryhtyä noihin merkkikoneisiin prossuja valmistamaan

11. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

joo pahoittelen noi härskiä "hyökkäystäni" mutta toi cob92 kommentti
    jossain aikasemmassa vaiheessa AMD vain valmiskone paketteihin otti perjaatteessa päähän.on kyllä totta että fanitan AMD jonkin verran ja tämä oli todella typerä tempaus :D mutta en itse sitltikään ole kannattamatta inteliä.intel on hyvä ja tämän hetken ultimate puolen leader enkä sitä kiellä.henkilö joka haluaa PARASTA suoriuskykyä tottakai suosittelen inteliä ennemmin kuin amd.

tämä intel VS amd vääntö on never ending story
    ja kuka on milloinkin johdossa on oikeastaan aikalailla vain ajasta kiinni mutta vallan pöykeän kommentin laitoit kuitenkin prossu valmistajalle. en kanna erityisesti kenellekkään kaunaa vaan pyriin pitämään AMD puolia :D pahoittelen kommentejani,molempia valmistajia tarvitaan.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.07.2007
  12. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ite ostin amd:n tammikuussa vaan sen takia, kun omat prossut on ollut amd:ita ja se yks inteli, joka oli vuosia sitten, meni paskaks parin kuukauden käytön jälkeen.
    mutta kyllä olisin intelin ostanut, jos olisin yhtään seurannut sen hetken tietokoneita. kyllä tästä 2.4ghz x2:sta loppuu puhti kutakuinkin joka pelissä (stalker, TDU, dirt). prossu on noissa peleissä aina 50% käytössä. en tietenkään väitä, että toi mun x1900gt olis mikään ykkönen, mutta oon huomannut, että kun prossun käyttö on esim. 45%, niin koko peli pyörii paljon mukavammin

13. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

joo itse en ole kyllä huomannu toistaseks missään pelissä ongelmia alla olevalla kokoonpanolla(tietty ny toi 8800gts boostii)
    pelien yleinen tehokäyttö vaihtelee pelistä riippuen 35-65%
    mutta pelaan aina tosin kaikki nupit kaakkoon.kyllä itsellä on kans inteleitä ollu 2 kpl ajan saatossa (joskus aikoinaan legendary 233mhz p2 ja 600mhz p3).sittemmin ollu AMD:ta vain.toi 600mhz p2 kellotettiin aika kivaks =D ja toimi iha mahtavasti 900mhz:na siinä henk koht kokemuksia intelistä eikä todellakaan jääny huono maku suuhun.

14. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ja onhan tuo sun prossu 200mhz nopeempikin.

15. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

no joo tietty...

16. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Veikkaan että neliytimiset eivät yleisty vielä pitkään aikaan koska edes tuplaytimisiä ei tueta vielä läheskään joka pelissä / ohjelmassa. Niinhän se on että uutta teknologiaa pukkaa markkinoille nopeampaa kuin vanha (huom, esimerkiksi "2 sukupolvea vanhempi") teknologia kerkeää kadota edellisen alta. Monilla on esimerkiksi vielä Athlon Xp-prosessori koska se riittää heille heidän tarpeisiinsa ihan tarpeeksi. Otetaan siis huomioon että koneenkäyttö ja sen siltä vaadittavan tehon määrä ovat suhteellisia.

Mitä ikuiseen AMD vs Intel-vääntöön tulee, niin kiteytettynä mielestäni molempia tarvitaan. Molemmille löytyy fanipoikansa, kannattajansa ynnä muut. Kuitenkin leimaaminen "fanipojaksi" on hieman typerää. Itselläni on AMD:n prosessori, ja niin oli edellinenkin tekele. Se ei tarkoita että ostaisin AMD:tä koska olen fanittaja vaan koska AMD:ltä sai hankkimishetkellä minun vaatimuksiini sopivamman suorittimen. Tämä siis tarkoitti sitä että AMD:llä oli halvemmassa päässä samanhintaiseen Inteliin verratuna etulyöntiasema. Jos tästä konetta päivitän ihan kohta niin voi se helpostikin olla AMD ihan vain koska en halua vaihtaa emolevyä, miksipä sen tekisin. Tämä piisaa tarpeisiini koska siinä on tarpeeksi uusi kanta (AM2), tuki DDR2:selle sekä PCIe-väylä. Ja silloin kun konettani mahdollisesti päivitän, katson ehdottomasti miltä valmistajalta osani saan mahdollisimman halvalla, tehovaatimuksiini katsoen. En näes kuulu ihmisiin joilla on vara laittaa tuhansia euroja tietokoneeseen.

17. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuohon Athlon xp:hen.. Minulla on athlon xp, mutta ei sen takia, että siitä piisaisi tehoja, vaan sen takia, ettei ole rahaa laittaa kokoonpanoon. Kyllähän tuo tulee vastaan, jos jotain vähän uudempaa yrittää pelata.

18. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Paitsi jos katsotaan tietokonehistoriaa taaksepäin niin arvauksesi menee todella pahasti metsään.
    Mieti vaikka A64 prossujen suosiota. Niitä on myyty kolme vuotta vaikka Vista on ensimmäinen käyttis joka osaa tukea 64 bittisyyttä kunnolla.
    Lisäksi voidaan sanoa että kun Q6600 hintaa laskee tämän kuun puolessa välissä alle 300€ niin siitä tulee todennäköisesti tehopelaajien keskuudessa ykkösprossu jota suositellaan lähes kaikilla foorumeilla.
    Dollarit voi vaihtaa ilman mitään kertoimia euroiksi niin ollaan hyvin lähellä sitä hintaa mitä suomessa tulevat maksamaa.
    Eli hinnaksi tulee noin 266€.

Viimeksi muokattu: 03.07.2007
  19. HorZor

HorZor Guest

Ei kai tässä sitten muu auta kun odottaa Q6600:n hinnanpudotusta järkevä(mmä)lle tasolle. Palataan sitten asiaan... :)

20. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 03.07.2007
  21. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Siis noinhan se menisi jos tehdään valuuttamuutos oikeiden lukujen perusteella. Käytäntö on kuitenkin osoittanut sen että suomen hinta on sama euroissa kun amerikassa dollareina.
    Eli tämän mukaan se 266$ prossu tulee maksamaan 266€.

Jaa tämä sivu