1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PayPal

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi DTLavi 18.05.2007.

  1. laqqi

    laqqi Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2007
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viestiksi se pitää laittaa, muuten eivät mene rahat perille!
     
  2.  
  3. ViZi

    ViZi Member

    Liittynyt:
    10.07.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onnistuuhan se. Tämä tapahtuu yksinkertaisesti "Withdraw" linkistä omalta Paypal-sivulta. Ennen tuota täytyy syöttää sen pankkitilin tiedot Paypaliin mutta sen jälkeen rahat saa ulos parilla klikkauksella ja siirto kestää 2-3 päivää. Tähän ja muihinkin Paypal kysymyksiin löytyy vastaus tästä Paypal ohjeesta.
     
  4. Mur000

    Mur000 Guest

    kiitos
     
  5. farlink

    farlink Member

    Liittynyt:
    28.10.2009
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun PayPal:iin rahan siirtäminen säästöpankin asiakkaana! kuluu pari kolme pankkipäivää (ainakin viimeks kun rahaa siirsin), niin suosittelenkin käyttämään moneybookersia, mikäli rahaa tarvii saada nopeesti nettilompakkoon.

    Sieltä kun onnistuu rahan siirtäminen verkkopankin kautta. Valitsee sieltä pankkivaihtoehdoista vaan sen AKTIA, mutta kirjautuu kuitenkin säästöpankin nettipankkiin ja tekee tilisiirron moneybookersin antamien tietojen mukaan, niin rahat näkyy noin 10 minuutin päästä moneybookers tilillä. Näin ainakin eilen :)
     
  6. Yesse

    Yesse Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mulla ei oo vieläkään tullu ja yli kuukaus on mennyt jo. Jokin ei ole oikein:D
     
  7. maarkuus

    maarkuus Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2009
    Viestejä:
    126
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heimoi. Tässä olis tarkoituksena avata kohta uusi tili ja hommata siihen visa electron, ajattelin samalla liittää tuon paypalin siihen.
    Eli, asia hoituu sillä tavoin, että kävelen pankkiin, avaan tilin, ja hommaan visa electorin siihen, sen jälkeen liitän tuon paypalin siihen netin kautta?
    Mites tuo verified by visa homma pitää tehä? jotenkin nettipankin kautta? ja pankistako saa siihen nettipankkiin tunnukset? Pankkina toimii osuuspankki ja olen itse 17 vuotias.

    Kiitos jos joku jaksaa vastata :)
     
  8. Yesse

    Yesse Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2008
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pitää kävellä vanhempien kanssa sinne pankkiin jos haluat visa electronin.
     
  9. jonfe

    jonfe Member

    Liittynyt:
    04.02.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täältä löytyy seuraavanlainen tilanne:

    Pitäisi saada ulkomaiselta sivulta tilattua eräs tuote ja kauppa tukee paypal-maksua. Tästä innostuneena loinkin itselleni paypal-tilin liittämättä kuitenkaan omia korttitietojani osaksi tiliä - tilisiirtomeiningillä olisi tarkoitus homma hoitaa siis. Noh, onnistuin jo lähettämään tarvittavan rahasumman paypal-tililleni ja se näkyy siellä ihan oikein. Nyt kuitenkin koittaessani tilata tuotetta paypal vaatii heti oston yhteydessä korttini tietoja herjaten seuraavanlaista viestiä:

    "To complete this payment, add a debit or credit card to your PayPal account. Your card will not be charged unless the transaction amount exceeds your balance."

    Kysymys kuuluukin siis, miten ihmeessä tuota paypalin omaa tiliä käytetään maksamiseen ja voiko sillä edes hoitaa tämäntyyppisiä tapauksia liittämättä korttitietoja osaksi palvelua. Olen kuitenkin saanut sellaisen kuvan, että rahojen tilille saamisen jälkeen sitä voi käyttää samalla tavalla kuin kortilta maksaessa. Korjatkaa jos olen väärässä.

    Ja niin, tarvitsen tiliä ainoastaan tämän yhden tilauksen maksamiseen, joten ei kiitos "HANKI VISA" -viestejä tahi vastaavia. Muutenkin olisi hyvä saada edes yksi keskustelu jossa tuo paypal-tililtä maksaminen käytäisiin läpi, mikäli tulevaisuudessa joku haluaa käyttää palvelua ilman korttia (itse en löytänyt yhtään). Onko kortilla kikkailu sula välttämättömyys ja kuinka pitkälle selviää ilman sitä?

    Kiitos ja anteeksi.

    -Joni
     
  10. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Näyttää siltä, että Paypal-tiliin on linkitettävä joko luottokortti tai pankkitili. Vaikka tässä ohjeessa muuta sanotaan, tilin käyttö ei ilmeisesti onnistu ilman pankkitilitietoja. Paypalin sivuilla asiasta onkin toisenlaista tietoa.

    Myös tuossa opastusvideossa kerrotaan selvästi pankkitilitiedon tarpeellisuudesta.

    P.S. Omaa kokemusta asiasta ei siis ole.
     
  11. Tajuton

    Tajuton Member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro.
    Tuli otettua toi Op-Visa kortti joka on luotollinen kortti ja pitäis ulkomailta tilata tavaraa.
    Niin voisko joku kertoo kuinka se liitetään tohon PayPal maksu hommeliin, eli mille sivulle tääl netissä pitää mennä ja mitä tehä?

    Kiitos jos vaan joku viittii avustaa....
     
  12. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Itsekö et viitsinyt yhtään selata aiempaa keskustelua ohjeita löytääksesi? Ketjussa aiemmin on suomen kielisiäkin ohjeita ja esimerkiksi juuri edellisessä viestissä oli tämä linkki samoin kuin linkki opastusvideoon.
     
  13. W.A.R.

    W.A.R. Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  14. Tajuton

    Tajuton Member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Avasin ton tilin sinne paypalliin ton ohjeen mukaan

    http://ohjeet.mywebcommunity.org/paypal_tilin_avaamis_ohje.pdf

    Kysyttävää ois vielä että kuinka se maksu tapahtuu, annoin paypallille visa korttini numeron ja sit sen varmistus numeron kortin takaa ja sit sen missä on kuukaus ja vuosi numerot.

    Nyt vaan tartteisin tiedon siitä et kun ulkomailta olen tilaamassa tavaraa ja siel myyjän sivuilla sit tilauksen jossaki vaihees se pyytää tota mun kortin numeroo sitte sitä varmistus numeroo ja sitä päiväys numeroo.

    Eli kirjotan noi numerot sinne kenttään ja tilaan tuotteen, meneekö näin?

    Sitte paypal siirtää mun tililtä myyjän tille sen rahan mitä ostokset maksaa, eli mun ei tarvii sen kummemmin mitään sen eteen tehdä.

    Kun on vähän epäselvää et pitääkö mun siirtää sitä rahaa sinne paypal tilille? Vai lähteekö ne suoraan mun tililtä sitte sinne myyjälle
     
  15. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei mitään kortin numeroita tarvitse antaa myyjälle jos kortin tiedot on liitetty PayPaliin. Paypal ottaa tililtäsi rahat ja siirtää ne myyjän Paypal tilille.
     
  16. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Tarkennan vielä, että jos myyjän sivulla kysytään kortin numeroa ja voimassaoloaikaa, olet ilmeisesti valinnut maksutavaksi luottokortin etkä Paypalia. Eli palaa siis takaisin ja klikkaa maksutavan valitsemiseksi Paypal-linkkiä Visa- tai Mastercard-linkin sijaan.
     
  17. Tajuton

    Tajuton Member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ahas joo siinä samalla sivulla missä kysytään näitä luottokortin numeroita niin on myös toi paypall painike mitä kun painaa niin tlee sellanen ikkuna mihin pitää kirjottaa toi paypallin sähköposti osote ja sitte se salasana, ja sit sen kautta mennään ja ostetaan ne?

    Olenko oikeassa?
     
  18. Anry525

    Anry525 Member

    Liittynyt:
    04.07.2010
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juurikin näin. Ja ideahan tässä on juuri se ettei myyjä näe korttisi tietoja.
     
  19. Aeropilot

    Aeropilot Member

    Liittynyt:
    02.03.2009
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    - Jatkanpa tästä aiheesta vielä, kun itsellä on TÄSMÄLLEEN sama tilanne kuin alle kopioimani tekstin hiljattain kirjoittaneella. Eli PayPalin Top Up Account -tili luotu, sille siirretty Sampopankista onnistuneesti sopiva summa rahaa sähköpostiin tulleen laskun maksamiseksi ja nyt sitten kun laskussa olevan PayPal-linkin kautta yrittää maksaa niin aletaan tivata kortin tietoja!!
    Siis onko kenelläkään omakohtaista kokemusta tai varmaa tietoa, että pystyykö ko. tiliä käyttämääm ilman korttitietoja yhtään mihinkään? Ja jos tiedot antaa niin meneekö maksu tällöin automaattisesti "kortin kautta"? Eikö tosiaankin ideana pitäisi olla nimenomaan se, että kun Top Up Account -tilillä on rahaa niin maksun maksaminen tililtä ja kortilta ovat valinnaisia ja tasa-arvoisia vaihtoehtoja ja korttia ei tilimaksuissa tarvita ollenkaan?
    Ja tosiaan en useammallakaan haulla ole löytänyt asiaan sen selvempää vastausta....

    "Mie kauhiast ihmettelen"


    -------------

    "Täältä löytyy seuraavanlainen tilanne:

    Pitäisi saada ulkomaiselta sivulta tilattua eräs tuote ja kauppa tukee paypal-maksua. Tästä innostuneena loinkin itselleni paypal-tilin liittämättä kuitenkaan omia korttitietojani osaksi tiliä - tilisiirtomeiningillä olisi tarkoitus homma hoitaa siis. Noh, onnistuin jo lähettämään tarvittavan rahasumman paypal-tililleni ja se näkyy siellä ihan oikein. Nyt kuitenkin koittaessani tilata tuotetta paypal vaatii heti oston yhteydessä korttini tietoja herjaten seuraavanlaista viestiä:

    "To complete this payment, add a debit or credit card to your PayPal account. Your card will not be charged unless the transaction amount exceeds your balance."

    Kysymys kuuluukin siis, miten ihmeessä tuota paypalin omaa tiliä käytetään maksamiseen ja voiko sillä edes hoitaa tämäntyyppisiä tapauksia liittämättä korttitietoja osaksi palvelua. Olen kuitenkin saanut sellaisen kuvan, että rahojen tilille saamisen jälkeen sitä voi käyttää samalla tavalla kuin kortilta maksaessa. Korjatkaa jos olen väärässä.

    Ja niin, tarvitsen tiliä ainoastaan tämän yhden tilauksen maksamiseen, joten ei kiitos "HANKI VISA" -viestejä tahi vastaavia. Muutenkin olisi hyvä saada edes yksi keskustelu jossa tuo paypal-tililtä maksaminen käytäisiin läpi, mikäli tulevaisuudessa joku haluaa käyttää palvelua ilman korttia (itse en löytänyt yhtään). Onko kortilla kikkailu sula välttämättömyys ja kuinka pitkälle selviää ilman sitä?"
     
  20. repino

    repino Regular member

    Liittynyt:
    07.03.2011
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla toimi alkuun siten että siirsin rahaa Paypal tilille, sittemmin liitin siihen Visa debit tilin niine koodeineen, eikä ole ollut mitään ongelmia. Suoraan pankkitilitä en maksa kuin joitain tilauksia Eu-maista, paypal on niin paljon näppärämpi. Nopeus on valtti, vaikka paypalin valuuttakurssi ei ole niin hyvä kuin mitä XE näyttää.
     
  21. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Koska kyseessä on "täsmälleen sama tilanne", on vastauskin täsmälleen sama. Eli kuten vastauksessa kopioimaasi viestiin kerrotaan, Paypal-tiliin on aina liitettävä joko luottokortti tai pankkitili. Et ole tehnyt kumpaakaan, joten Paypal kysyy korttitietoa.

    Aivan kuten tuossa sanotaan "Your card will not be charged unless the transaction amount exceeds your balance", korttiasi tai tiliisi liitettyä pankkitiliä veloitetaan Paypalin toimesta vain siinä tapauksessa, että tilisi saldo ei riittäisikään tilauksesi maksuun.

    e: typo
     
    Viimeksi muokattu: 08.07.2011

Jaa tämä sivu