1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Parit kysymykset

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi jonihh 12.06.2015.

  1. jonihh

    jonihh Member

    Liittynyt:
    28.12.2014
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Hello tänne taas. En tiiä kuuluvatko nämä tälle osa-alueelle vai minne, mutta tänne aattelin laittaa.
    Hommasin itselleni koneen tämän vuoden alusta ja nyt pitäs muutamaan kysymykseen saada selvennys.
    Koneeni on siis tällainen tällä hetkellä: http://uppaa.fi/images/2015/06/12/kone861b6.png , ja kysymykset kuuluvat: saako koneeseen liitettyä kahta näyttöä (toinen pitäisi hommata, jokin 144hz pelinäyttö, tämän hetkinen näyttö ASUS VX238H), mikä SSD-levy on paras vaihtoehto (ajattelin suoraa 500gb (peleille, ohjelmille yms.)) ja mikä 144hz näyttö olisi hyvä (maksimissaan noin 400 euroa)? Ajattelin itse näytöksi tätä: http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/90269 mutta haluaisin saada mielipidettä näistä enemmän tietäviltä.

    Näihin jos saisin vastauksen niin olisi kiva, ja siirtäkää tämä osio muualle jos laitoin väärään paikkaan. Kiitokset jo etukäteen :)
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Näyttöjä saat vaikka kolme.

    Iso SSD tuosta: http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/95887.

    VA-paneelit eivät perinteisesti ole pelikäyttöön tarkoitettuja. Tuohon nimenomaiseen yksilöön en uskalla ottaa kantaa.
     
    jonihh kiitti tästä.
  4. jonihh

    jonihh Member

    Liittynyt:
    28.12.2014
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Tämä selkis, osaisitko/osaisiko joku muu antaa vinkkiä näytön valitsemiseen?
     
  5. pellaaja

    pellaaja Member

    Liittynyt:
    13.05.2015
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    8
    Noh. Tämähän on itsestään selvyys mutta sanotaan kummiskin homma katso suoraan 144hz ja 1ms näyttöjä että saat vastinetta rahoillesi

    Ja oma valintani olisi jimmssistä benqun 24 tuumanen 144hz 1ms näyttö en voi linkata sitä koska puhelin mutta se joka maksaa 379€ ja nuo tiedot jota äsken sanoin siinä on myös kivat uudet teknologiat ja 2 hdmi paikkaa

    Olen amatööri ja tämä oli minun henk koht valintani

    Editos: kyllä tuo sinun linkkaamasi näyttökin on aikas kermainen ja ota tietty se mikä hyvältä tuntuu ;)
     
    Viimeksi muokattu: 14.06.2015
    jonihh kiitti tästä.
  6. jonihh

    jonihh Member

    Liittynyt:
    28.12.2014
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Eipä ole itsellä kokemusta noista, oon kysyny kavereilta joilla näitä 144hz näyttöjä on ja koittanut täältä kaivaa myös lisäinfoa, koska itse täysin noviisi näissä asioissa. Tällainen näyttö kiinnostaisi koska tulee pelattua paljolti FPS pelejä (mm. CSGO)ja suositaan näitä sellaiseen.

    Tuo ehdottamasi BENQn näyttö varmasti olisi sopiva mun käyttöön.
     
  7. pellaaja

    pellaaja Member

    Liittynyt:
    13.05.2015
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    8
    No hyvä että miellytti!

    Tosiaan itsekin cssää tulee hakattua ja kyllä tommoset näytöt tarvitsee jos haluat pelata "cleanisti" tuolla näytöllä ei pitäisi tulla minkään laisia input lageja tai muita että ihan huippu näytöstä jo puhutaan

    Tosiaan olin varma että oma mielipiteeni lytätään kasaan täälä mutta tämähän paransi päivääni!
     
    jonihh kiitti tästä.
  8. jonihh

    jonihh Member

    Liittynyt:
    28.12.2014
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Olen itse avoin joka ehdotukselle minkä jokainen jaksaa vaivautua laittamaan, otan tietysti asioista aina itse selvää lisää netistä ja kavereilta. Kaveri suositteli jimmsistä tuota erästä BENQn 289e hintaista näyttöä ellen aivan väärin muista ja sanoi että se on jo hyvä cs:n pelaamiseen. Joten varmaan tuo ehdottamasi on vielä siitä astetta parempi, ainakin hinnan puolesta ;)
     
  9. pellaaja

    pellaaja Member

    Liittynyt:
    13.05.2015
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    8
    No jooo aika samassa ne pyörii

    Mutta tossa mun laittamassa oli vähän enemmän erikoisia teknologioita ja 2x hdmi (vaikka input ja output) molemmat on hyviä mutta katso kumpi omaa silmää miellyttäää enemmän

    Amatööri puhuu taas joten tämä perustuu pelkkään hetken lukemiseen ja mielipiteseen
     
    jonihh kiitti tästä.
  10. jonihh

    jonihh Member

    Liittynyt:
    28.12.2014
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Jos hommaan nyt tämän näytön: http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/94960 niin onnistuuko sen liittäminen koneeseen yhtäaikaa nykyisen näytön kanssa ilman mitään sen suurempia kikkailuja tai lisävermeitä?

    Kiitos vaivannäöstänne jälleen kerran :)
     
  11. pellaaja

    pellaaja Member

    Liittynyt:
    13.05.2015
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    8
    Tarkoitat siis että saat 2 näyttöä. Jos tarkoitit tätä niin se riippuu vain onko koneessasi monta esim hdmi vga tai muita paikkoja mutta kyllä niitä varmasti on!
     
    jonihh kiitti tästä.
  12. jonihh

    jonihh Member

    Liittynyt:
    28.12.2014
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Oon koittanu selvittää mutten tiiä miten ne pitäs laittaa sitten :D
    Tuohon alotusviestiin laitoin koneeni osat joten jos siitä saisitte irti minkälaiset liitännät se sisältää ja kertoisitte mulle että saapiko kaksi näyttöä
     
  13. pellaaja

    pellaaja Member

    Liittynyt:
    13.05.2015
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    8
    No niin!

    Eli siis sinun näytönohjaimessasi on
    1xhdmi
    2xdvi

    Joten laita hdmi piuha 1. Näyttöösi koska parempi laatu ja sitten laitat 2. Näyttöösi dvi-hdmi adapterin jossa dvi menee koneeseen ja hdmi näyttöön ja jos semmoista adapteria ei löydy niin laita vain dvi piuha koneeseen ja näyttöön.

    Sitten menet jos sinulla on w8 (en katsonut jos edes näky siinä) niin menet oikeaan yläreunaan sitten avaat oliko se nyt asetukset ja näyttö ja valitset millä tyylillä haluat ne näytöt!

    Toivottavasti auttoi!
     
  14. Vaqe

    Vaqe Member

    Liittynyt:
    23.06.2014
    Viestejä:
    89
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Tuon 144hz näytön kyllä pistät DVI:llä kiinni (taitaa tulla mukana). HDMI ei taida edes tukea 144hz virkistystaajuutta. HDMI:ssä ei ole parempi laatu kuin DVI:ssä. Kuvanlaadussa ei ole eroja kaapeleiden kesken.
     
    jonihh ja pellaaja kiittävät tästä.
  15. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Kaapeleiden laaduissa on valitettavan paljon eroja.
    Mutta se peruskysymys 1080p vai 1440p vai 4K
    malli sotkemaan entisestään http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/109667
    Win 10 pitäis tulla HD 2.0 tuki > tuolla saa nämä näytöt kiinni
     
  16. pellaaja

    pellaaja Member

    Liittynyt:
    13.05.2015
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    8
    Hei kiitos en ollu iha varma niin hyvä että kokeneemmat tuli neovvomaan
     

Jaa tämä sivu