1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pari kysymystä Dealextremestä

Viestiketju PSP -osiossa. Ketjun avasi Zebbo 25.01.2009.

  1. Zebbo

    Zebbo Member

    Liittynyt:
    18.03.2008
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oon käsittäny että Dealextreme on hyvä verkkokauppa ja sieltä saa kaikkea kivaa psp tilpehööriä halvalla, mutta jotenkin arveluttaa tilata sieltä. Kertokaapas siis omia kokemuksianne:

    -onko tilaukset tullu perille ja missä ajassa?
    -eikö tosiaan ole postimaksuja vaikka tilais miten monta vitkutinta kerralla?
    -minkälaisia tuotteet ovat vaikka noilla hinnoilla huippulaatua en odotakkaan

    Ja sitten vielä onko joku mahdollisesti ostanu / erehtyny ostamaan tälläistä psp käsituki tsydeemiä:
    http://www.dealextreme.com/feedbacks/BrowseReviews.dx/sku.4553
    Rehellinen mielipide onko turhake

    Mites noi muistikortit toimii? Reilu 10€ 8gb:stä ei oo paha hinta
     
  2.  
  3. solisluu

    solisluu Member

    Liittynyt:
    18.03.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kaverille tuli oma tilaus noin 2 viikon päästä tilauksesta ja ilman postareita. Että kyllä se aika varmaan pitää paikkansa mitä sivusto mainostaa. Itseä alkoi himottaa tilata tuolta uudet kuoret Psp:hen mutta kattoo nyt vielä miten tästä homma etenee jos sais edes CFW:ren omalle pöpsille...
     
  4. Laageri

    Laageri Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo itsellä on tollaset ollu, tolla voi ladata myös psp:n. se o jees, mutta kyl vähän hepposelta tuntu kädessä! Vaan eipä väsäyny ranteet ku käyttää tota "telakkaa" että ihan jees laite on!
     
  5. Zebbo

    Zebbo Member

    Liittynyt:
    18.03.2008
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toimiiko tuo myös lisäakkuna, onko siinä siis joku akku sisällä jonka voi ladata?
     
  6. Henry1979

    Henry1979 Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2003
    Viestejä:
    942
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Itellä on tollaset kahvat pöspissä ilman tota akkua ja on kyllä tarpeelliset ainaki jos on vähänki isommat kädet. Huono puoli on tuo kun ne kahvat on kasaan menevät ni monesti pelisessioiden tiimellyksessä kahvat menny kasaan ja pöspi irronnu :D Mut sen verran ku on pelle peloton ni viritin pellin palan siihen keskelle väliin, ni nyt ei mee kahvat kasaan enää eikä pöspi irtoo rankemmassakaa pelisessiossa.
    Muistikortinki oon tilannu joskus tuolta ni ihan hyvin toimii, mut on kyllä hitaampi kopsata kortille esim. pelejä verrattuna kunnon korttiin jota mainostetaan nopeena.
     
  7. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Kymmenkunta tilausta olen itselleni ja kavereille tehnyt DX:stä, ja kyllähän ne kaikki ovat tulleet perille eikä yhtään virhettäkään (väärää tuotetta tmv.) ei ole tullut. EU:n ulkopuolelta omaan käyttöön tai lahjaksi tilatuista tavaroista ei tullia/ALV:tä peritä, jos tullin + alv:n loppusumma on alle 10 EUR. Eli kun tilaa postikuluineen korkeintaan 45 euron tilauksia, ei "tullia" pitäisi joutua maksamaan.
    Postimaksuja ei tosiaan tule, jos tuotteessa lukee "free shipping".

    Keskustelujen perusteella jotkut mm. "iFonet" ovat jääneet tuoteväärennöksinä tulliin, jolloin ne hävitetään eikä rahoja yleensä palauteta. Kaverilla on melkein jokainen paketti avattu ja varustettu "tullin avaama" tarralla, jolloin tulo kestää muutaman ylimääräisen päivän. Jos tavara ei ole DX:llä varastossa, toimitus voi kestää useita viikkoja (arvio näkyy kunkin tuotteen kohdalla).

    Entä itse tuotteet? Suuri osa halvannäköisestä muovirihkamasta on juurikin sitä rihkamaa - hajoaa helposti ja esim. softissa voi olla bugeja, joita ei kukaan koskaan korjaa. En tiedä, mistä kiinalaiset löytävätkin niin huonoa muovia. Osa tuotteista taas on ollut yhtä laadukasta, kuin mitä Suomessa myydään 10x hinnalla kaupoissa. Osa tuotteista taas on selvästi ylihintaisia, niitä saa jopa Suomesta halvemmalla.
    Kannattaa siis lukea tuotearvioita ja keskusteluja tarkkaan ennen tilausta.

    On myös syytä muistaa, että mahdollista takuuhuoltoa tai -vaihtoa varten tuote pitää lähettää Kiinaan ja sieltä sitten korjattuna/vaihdettuna takaisin. Kunnollista takuuta tuotteilla on käytännössä vain 30 pv, sen jälkeen maksat itse kaikki lähetyskulut kumpaankin suuntaan. Halpoja rojuja (kun lähetyskulut Suomi->Hongkong ovat >30 % laitteen hinnasta) ovat kyllä korvanneet lähettämällä uuden (yhtä huonon?) yksilön tilalle veloituksetta.
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2009
  8. mikueli

    mikueli Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    509
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse tilasin 2200mah akun muutama kuukausi sitten, mut eipä tosta mitään hyötyä ollut... pistin psphen ni psp sano 52%virtaa ja kestää jotai 2tuntii mut todellinen kesto oli jotai 2minuuttii... toimitusaika oli jotain viikko.
     
  9. Zebbo

    Zebbo Member

    Liittynyt:
    18.03.2008
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hyvä kun sanoit meinaan aioin tilata akunkin samalla. Toi 1800mAh on varmaan parempi
     
  10. MAPESA

    MAPESA Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    331
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse sanon suoraan kun kokemusta on, muutenkin juuri olen tilaamassa melkein 80$ edestä rihkamaa sieltä. (ei kaikki liity pöspiin)

    eli: jotkin osat ovat aivan perseestä, mutta yleensä ovat yllättävää kyllä hyvin toimivia nuo osat(psp). ja esim DX ledit (5mm) ovat halpoja, kirkkaita, ja kestäviä. reilulla eurolla 10. ite ostan ehk 80 ledii lisää :D

    ja, kaikki värilliset psp-kuoret/kotelot Dealextremessä ovat yleensä halvimpia läpinäkyviä jotka on vain maalattu. ne eivät myöskään sovi täydellisesti, niitä täytyy viilailla ja leikata hieman.
     
  11. Zebbo

    Zebbo Member

    Liittynyt:
    18.03.2008
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo kiitoksia vastauksista. Josko sieltä nyt uskaltais tilata. Nyt vähän ohi aiheen mutta olikos mapesa sulla vielä työn alla se kaks tattinen psp? Kiinnostais nähdä se kun on valmis
     
  12. MAPESA

    MAPESA Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    331
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tässä hieman infoa, kun en oikein kiirehdi sen kanssa :)
    eli:

    Mulla ei vielä ole kuin se mun "sininen" psp. siihen en sitä tattia aio laittaa.

    Ostan sellaisen psp:n huutonetistä missä on näyttö rikki, mun automaatti toivottavasti voittaa.. sitten tilaan Dx.stä siihen näytön, akun ja akkukannen.

    eli toivottavasti halpa/ehjä psp.

    sitten sysään siihen luultavasti UV/pinkkejä ledejä, ja pitäisi vielä se pieni piirilevy tehdä valmiiksi.

    piirilevy tarvitaan että "digitaalinen signaali muutetaan analogiseksi"

    mutta, heti kun mulla on se ns.halpispsp, sysään ledit , teen piirilevyn valmiiksi, kokoan tatin, ja yritän saada koko höskän kasaan.

    Jos/kun saan sen valmiiksi, laitan 100% varmuudella kuvia.

    hieman infoa asiasta. kyseinen ohje slimille mutta lähinnä tarkoitan tuota "How it Works?" kohtaa.

    http://www.acidmods.com/forum/index.php?topic=25820.0
     
  13. rmCowboy

    rmCowboy Regular member

    Liittynyt:
    11.08.2007
    Viestejä:
    1,168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kiitos

    hyvistä

    nauruista.

    Tekstisi on hyvin

    selvää ja erittäin

    hyvin kirjoitettu.
     
  14. Zebbo

    Zebbo Member

    Liittynyt:
    18.03.2008
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitäs nauramista siinä on? Hyvähän se on että saa selvää
    Onnea projektiin!
     
  15. MAPESA

    MAPESA Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    331
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oikeasti, mikä tuossa nauratti? en nyt ole ihan naama punaisena, mutta mitäköhän hauskaa siinä oli että kirjoitin joka toiselle riville?

    mieluummin niin kuin näin:

    Tässä hieman infoa, kun en oikein kiirehdi sen kanssa :)
    eli:
    Mulla ei vielä ole kuin se mun "sininen" psp. siihen en sitä tattia aio laittaa.
    Ostan sellaisen psp:n huutonetistä missä on näyttö rikki, mun automaatti toivottavasti voittaa.. sitten tilaan Dx.stä siihen näytön, akun ja akkukannen.
    eli toivottavasti halpa/ehjä psp.
    sitten sysään siihen luultavasti UV/pinkkejä ledejä, ja pitäisi vielä se pieni piirilevy tehdä valmiiksi.
    piirilevy tarvitaan että "digitaalinen signaali muutetaan analogiseksi"
    mutta, heti kun mulla on se ns.halpispsp, sysään ledit , teen piirilevyn valmiiksi, kokoan tatin, ja yritän saada koko höskän kasaan.
    Jos/kun saan sen valmiiksi, laitan 100% varmuudella kuvia.
    hieman infoa asiasta. kyseinen ohje slimille mutta lähinnä tarkoitan tuota "How it Works?" kohtaa.
    http://www.acidmods.com/forum/index.php?topic=25820.0

    vaikkei nyt kelvannut kirjoitustyyli niin ihan tässä itku pääsi.
     
  16. EET

    EET Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    479
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En löytänyt Checkoutista postiennakko maksumahdollisuutta vai onko siellä edes sellaista? Millä te olette maksaneet?
     
  17. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Eipä taida olla postiennakkomahdollisuutta, joudut käyttämään luottokorttia avataksesi ensin PayPal-tilin, ja maksut hoituvat sitten sitä kautta.
     
  18. MoiMi21

    MoiMi21 Guest

    ensimmäinen negatiivinen kokemus. psp tool battery + 4G memory stick pro paketit loppu. ei ollu tilatessa. oottelin 3 viikkoo ja sit otin yhteyttä ite sinne.
    kuuluukohan tapoihin olla ilmottamatta jos tilaa ei oota.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.07.2009
  19. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Omien tilausten edistymistä voi itse seurata, samoin joka tuotteen sivulla on arvio saatavuudesta (joka ei kyllä aina pidä paikkaansa). Välttämättä mitään ilmoitusta tavaran loppumisesta ei tule. Joistain on sähköpostilla ylimalkaisesti ilmoitettu, että tavaran saanti kestää 'kauan'. Ei tuo mikään hätäisen tilaajan paikka ole, joskus muka heti saatavien tuotteiden tulo kestää toista kuukautta, joskus tilaus on perillä jo 10 päivässä. Tavara, joka on pakko saada nopeasti kannattaa tilata muualta.

     
  20. mikueli

    mikueli Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    509
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo tosiaan yks tilaus tehty 18.04 eikä vielä edes lähetetty(ei kuulemma ole varastossa, vaikka tuotetiedoissa niin sanotaankin). yleensä kyl lähettävät viikon sisään.
     
  21. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Sekin on mielenkiintoista, että maksat PayPal:lla tilauksesi jo paljon ennen sen toimitusta, varsinkin jos tavaran lähetys viivästyy. Jos tilauksensa sitten peruu (esim. toimittamattomien tavaroiden osalta) vasta 30 pv jälkeen, PayPal ei enää palauta rahoja suoraan, vaan asia pitää hoitaa vaikkapa toisen tilauksen kautta, jonkun mielestä ehkä melko hankalasti.
     

Jaa tämä sivu