1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pari halpis kannettavaa

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi jtanhuan 17.05.2011.

  1. jtanhuan

    jtanhuan Member

    Liittynyt:
    28.08.2009
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=31154

    http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=31156

    Ihan peruskotikäyttöön olisi tulossa, ei pelaamista eikä liikkuvan kuva käsittelyä tms. Jostain muualta saattaa löytää halvemmallakin, otin tuon anttilan vain esimerkiksi.

    Eli onko näistä mihinkään vai ihan rimpuloita?

    Käytettykään ei ole poissuljettu vaihtoehto eli jos jollain vaikka olisi myynnissä vastaava kone..
     
    Viimeksi muokattu: 17.05.2011
  2.  
  3. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. yksyks2

    yksyks2 Guest

    Meinaat että dualcore athlon on tehokkaampi kuin triple core phenom samoilla kelloilla...
    Ja ei kyllä pelaa...
     
  5. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikä sua vaivaa? Sä tuut joka paikkaan trollaamaan mun neuvoja. Tässäki oli kyse siitä, että ei tarvi olla tehokas pelikone, ja ihan tiedokses vaan, kyllä tollakin pelaa jotain, jos nyt sillä kukaan yleensäkkään ikinä haluais pelata. Sama näyttis jos oikein muistan, mikä on mun läppärissä, tosin enemmän muistia.
     
  6. yksyks2

    yksyks2 Guest

    En trollaa, vaan sä puhut paskaa.
    Tutustu vähän asiaan ennen kuin väität tollasta.
     
  7. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    kyllä se kannattaa toi hp:n kone ottaa noista kahdesta koneesta,niinkuin yksyks2 laitto niin kyllä toi hp vie tuota aceria ja muutenkin acerin koneet eivät ole mitään luotettavia.
     
  8. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ai että "tutustu asiaan". Kyllä mä kuules tiedän, että toi kone kelpaa peruskäyttöön. Ette tainnu ees lukea tota alkuperäistä viestiä kummatkaan, kun vaan vänkäätte sitä, että pitäisi olla tehokkaampi kone aivan turhaan. Sitä paitsi suurin osa nykyisin käytetyistä ohjelmista ei edes tue kolmea ydintä, joten se on täysin hifeilyä. Kuvankäsittelyohjelmat ja tälläset kyllä tukee, mutta alkuperäisen viestinkin kirjoittaja niin sanoi, ettei sellaista tietokoneella tehdä.
     
  9. yksyks2

    yksyks2 Guest

    Lopetetaan tollaset perättömät väitteet. Kaikki kuluttajakoneet on halpaa paskaa.
    [​IMG]

    hohhoijaa.
    Paskaa konetta on turha ottaa kun parempaakin saa. Suosittelit huonompaa, ja siitä ei mihinkään pääse. Tehoa ei voi koneessa olla liikaa.

    Mitä vittua on "hifeily"?
    Sanot että raskaita ohjelmia ei käytetä, ja ohjelmat eivät tue montaa ydintä?!
    Katos Windows tukee, ja osaa melko viisaasti hyödyntää niitä ytimiä, ihan kuten muistinkäytössäkin.
     
  10. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No hifistelyä sitten. Kolme ydintä on pikemminkin vaan myyntivaltti eikä mikään olennainen suorituskyvyn parannin. Minkä tähden pitäis ostaa kalliimpi kone, jos se halvempi selviää ihan yhtä hyvin samoista tehtävistä?

    Kolmea ydintä, jos sitä et tajunnut.
     
  11. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    No jos noista kahdesta pitää valita, niin kai siitä kannattaa tehokkaampi ottaa? Hintaakin tulee kieltämättä vähän lisää, mutta jos (aloittajan postauksesta päätellen) budjettiin mahtuu, niin miksei tehokkaampaa.
    Suurin osa ohjelmista ei tue kovin montaa ydintä, mutta suurin osaa ohjelmista ajetaan samaan aikaan. Siinä mielessä neliydinprossukin on ihan perusteltu nykypäivänä.
     
  12. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No niin niin. Ajattelin vain säästää kysyjän pussista. Sä sentään osaat korjata toisten sanomiset sivistyneesti, toisin kuin yksyks2.
     
  13. yksyks2

    yksyks2 Guest

    *REPS*
    Kuten äsken totesin:
    "Meinaat että dualcore athlon on tehokkaampi kuin triple core phenom samoilla kelloilla..."
    ja
    "Katos Windows tukee, ja osaa melko viisaasti hyödyntää niitä ytimiä, ihan kuten muistinkäytössäkin. "
    Vain tyhmä ottaa huonompaa, kun parempaakin on saatavilla.
    Avataan vielä silmätkin.

    Itseltäsi taisi jäädä jotain ymmärtämättä, miten tuo 3. ydin tähän liittyi?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 17.05.2011
  14. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos et sitä vielä ole ymmärtänyt, niin kaksiytimiset ovat olleet pidempään markkinoilla, ja useammat ohjelmat tukevat niitä paremmin kuin kolmea ydintä. Sama homma neliytimisillä.

    Miten ihmeessä sua häiritsee niin kamalasti se, jos suosittelin huonompaa konetta? Jos käyttäjä ei edes ymmärrä tietokoneen raudan päälle, niin ei varmasti ole mitään merkitystä sillä, onko tietokone ladannut nettisivun valmiiksi nopeammin, kuin tuo halvempi kone. Elämä ei ole niin pienestä kiinni. Lisäks mulla on huonoja kokemuksia HP:n koneista. Ne käynnistyy niin tuskallisen hitaasti vaikka kone olis justiinsa uus. HP:n BIOS on paska.
     
  15. Iguanodon

    Iguanodon Guest

  16. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Tässä tulee mun mielestä juuri se, miksi kysyjä ylipäätään kysyi asiasta; kun ei itse tiedä. Sen takia kannattaa suositella parempaa. Mutta edelleen noissa kahdessa koneessa homma menee niinkin yksinkertaisesti, että halvemmalla saa hitaamman, lisäpanostuksella nopeamman.
     
  17. jjabi

    jjabi Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    694
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pienellä lisäpanostuksella saisi kuitenkin HP:lta vähintään samantehoisen koneen. Ja mielestäni HP ja Acer ei kannata edes vertailla. Acerin koneet on MIELESTÄNI (toivottavasti yksyks2 ymmärtää että tämä on minun mielipiteeni eikä ala taas trollaamaan tapansa mukaisesti ja vinkumaan tästäkin asiasta), niin jatketaas, Acerin koneet on mielestäni enemmän sellaista mid-rangea, että ostetaan kun halvalla saa, ei tietenkään yhtähyvin päde kalliimmissa hintaluokissa.

    Ennemmin vähän lisää rahaa tai etsit jostain muualta HP:n läppärin. Tietenkin jos se on aivan sama kauanko kone jaksaa puurtaa ja muutenkin et jaksa nähdä vaivaa, ota Acer tarjouksesta. Itse en ottaisi, mutta älykkäänä ihmisenä tiedän, että minä en ole sinä.
     
  18. yksyks2

    yksyks2 Guest

    Keskustelualueella saa vääntää niin paljon kuin tahtoo?
    Jos Acer on midrangea, niin onko hp sitten highendiä?!
    Onko sulla edes ollut Aceria varsinkaan uudempia? Se on hienoa kun nää yhet ei ole ikinä edes koskenut ko. merkin tuotteisiin, ja silti tietävät niistä kaiken...
     
  19. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Päteekö tämä myös toisinpäin? Ts. montako Aceria, varsinkin uudempia, sinulla on ollut?
     
  20. yksyks2

    yksyks2 Guest

    Tietenkin pätee.
    Pari on nyt ja muutama on pistetty eteenpäin uudemmista malleista. Vanhempia on tullutkin sitten korjattua ehkä pari kymmentä.
     
  21. jjabi

    jjabi Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    694
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onhan minulla Acereita ollut, ja onneksi ei ole enää. Sinulle on sattunut hyvät mallit ja hyvät koneet, itselleni ei näin käynyt. Lisäksi olen lukenut miljoonat sivut täynnä valituksia acerin takuu palveluista yms.

    Itse en Aceria valitsisi..
     

Jaa tämä sivu