1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Parhaat ohjelmat DVD:n kopiointiin??

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PjotrT 30.10.2005.

  1. PjotrT

    PjotrT Guest

    Osaatteko sanoa onko noissa ihan jotain konkreettisia eroja esim. laadun suhteen sitten? Jos nyt sitten jollain noista rupean varmuuskopioita väsäämään niin huononeeko esim. kuva paljonkin jos vaikka on joku 6gigan leffa jonka pakkaa siihen 4,38gigaan? jos poistaa vaikkapa jotain tyhmiä extroja niin sekin auttaa jo varmaan vähän...
     
  2.  
  3. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kulostaa vaa jotenki juosten kus... jos ~7g kutistetaa 4.36g alle 20min. ja lätty o jo ulkon. Noh en sano kun en o kokellu noit ohjelmii(osa muistaakseni maksullisii et sietäki ol...).

    PjotrT: Melkei parempi olis kokeil itte ja katel lopputulost sit virtuali asemal enne polttoo...(jos mahollist)
     
    Viimeksi muokattu: 02.11.2005
  4. ekojari

    ekojari Guest

    Varmaan joku väittää että on, mutta itse en ole huomannut eroa alkuperäisen ja Shrinkillä kopioidun välillä. Telkkarini ei kylläkään ole enää mikään uusi. Tiedä sitten jos eron huomaa esim. jollain projektorilla isolla valkokankaalla.
    Itse kopioin aina pelkän elokuvan juuri mainitsemastasi syystä eli itse elokuva on lähes pakkaamaton. Lisäksi ekstroissa on usein pelkkiä trailereita ja muuta huttua, jota ei kuitenkaan katso.
    Kun saat sen polttavan aseman niin itse kokeilemalla se selviää kun täällä on kuitenkin niin monta mielipidettä kuin on kirjoittajaa.
     
  5. SerZo

    SerZo Regular member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen havainnut, ettei DVD decrypterillä eikä Shrinkillä enää saa kaikkia purettua...sama koskee DVD Fab Express, joka tosin purki sellaisen mitä decrypter ei enää purkanut - pian kai omien varmuuskopioiden tekokin loppuu...

    Kopion teen mielummin hitaasti kuin nopeasti!
     
  6. ekojari

    ekojari Guest

    Itse olen kopioinut ~200 elokuvaa eikä ole vastaan tullut yhtään elokuvaa jota mainitsemallasi "DVD-decrypter/Shrink" yhdistelmällä ei saisi kopioitua.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.11.2005
  7. PjotrT

    PjotrT Guest

    Joo elikkäs asema tuli ja varmuuskopioita tulee kuin liukuhihnalta. No joo.. kokeilin tuota Decrypter-Shrink-Nero systeemiä ja ihan hyvin se tuntuu toimivan, vaikkakaan ei mikään maailman nopein ole. Ihmettelin että kuuluuko tuon Shrinkin 2 kertaa käydä läpi aina se leffa, kun tuntuu kestävän ikuisuuden kun käy kaks kertaa läpi sen?

    No joo, taidanpa jatkaa noilla, koska ei se haittaa jos menee vaikka tunti koko hommassa. Kuvanlaatukin on mielestäni hyvä, en huomaa itse mitään eroa alkuperäiseen elokuvaan.

    Nyt vaan jumittui "varmuuskopio tehdas", täytyy odotella että Nierlen paketti putkahtaa kotiovelle, levyt loppu =(

    Kiitos neuvoista kaikille, homma toimii!!

    Niin onkos muuten jo nykyään paljonkin muka lehvoi joissa on semmoset kopio suojaukset että noilla ohjelmilla ei homma onnistu?
     
  8. ekojari

    ekojari Guest

    Ei ole yhtään tullut viellä vastaan elokuvaa, jota ei kyseisellä yhdistelmällä saisi kopioitua.
    Kokeile tapaa jota neuvoin eli pelkällä shrinkillä, säästyy aikaa ja vaivaa. Kuvanlaadun voit sitten itse päätellä, mutta omassa DVD-soitin televisio yhdistelmässäni en ole kuvan huonontumista havainnut.
     
  9. PjotrT

    PjotrT Guest

    Joo toki voin kokeilla tuotakin tyyliä kunhan saan niitä levyjä. Mutta siihen en ole saanut tuolla muualla vielä vastausta että mitä tarkoittaa "invalid block adress"? Kun 99% polttoa suoritettu tulee kyseinen teksti lukemaan ja sitten "burning proces failed".. mutta elokuva kuitenkin toimii.. outoa =)
     
  10. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se toinen "katsomis" kerta kestää kauemmin ja sen tarkotuksen o vaa saad paremmpaa laatuu sovitettuu siihe tila määrää mitä o käytettävis.
    Kummallinen errori jos se kerra toimii tavallises DVD-soittimes ni mielestäni sen pitäs ol jo kirjottanu sen ulkoreunan "lead out"(viimeistely)mikälie oiskohan ohjelma vaa seonnu se viimise kirjottamisensa jälkeen.

    Edit: Mitä neron dvd toolit sanoo siit levyst?
     
    Viimeksi muokattu: 06.11.2005
  11. SerZo

    SerZo Regular member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkennus viestiini. Itselleni on tullut kaksi kertaa eteen tilanne. ettei DVDdecryter+DVDshrink yhdistelmä ole toiminut kun tein varmuuskopioita. ensimmäisellä kerralla DVDfabexpress onnistui siinä missä ensin mainittu ei ja toisella kerralla mikään kokoonpano ei onnistunut tekemään kunnollista varmuuskopiota. Molemmissa tapauksissa oli todella uusi elokuva.

    Mutta yleensä toimii.
     
  12. ekojari

    ekojari Guest

    Muistatko mitkä elokuvat ovat kyseessä, itselläni kun ei tosiaan sellaisia ole viellä vastaan tullut.
     
  13. SerZo

    SerZo Regular member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo muistan.
     
  14. PjotrT

    PjotrT Guest

    Et viitsinyt sitten mainita :D
     
  15. Beaver

    Beaver Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    421
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä muistan yhden tapauksen kun tuo Decrypter/Shrink yhdistelmä ei toiminut. Elokuva oli "Muumilaakson kevät". Olen siitä joskus vuosien saatossa kirjoitellutkin tälle foorumille. Kaikki muut "Muumit" olen saanut varmuuskopioitua lastenlasten käyttöön ja alkuperäiset on kaapissa. Tuo ei kyllä varmaan johdu mistään "erinomaisesta" kopiosuojauksesta, vaan jostakin ihan muusta.
     
  16. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No ohjelma päivitykset voi kyllä tulla hieman "jälkijunassa" mutta yleisesti kun uus leffa on ilmestynyt euroopassa niin kylä noihin ohjelmiin on silloin jo päivitys ilmestynyt(jos ne sen vaatii).
     
  17. PjotrT

    PjotrT Guest

    Niin aika hyvinhän nuo tuntuu aina päivittyvän, ja eikös se niin mene että sellaista kopiosuojausta ei ole mitä ei joku kiertäisi... :D
     
  18. SerZo

    SerZo Regular member

    Liittynyt:
    16.12.2003
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "No ohjelma päivitykset voi kyllä tulla hieman "jälkijunassa" mutta yleisesti kun uus leffa on ilmestynyt euroopassa niin kylä noihin ohjelmiin on silloin jo päivitys ilmestynyt(jos ne sen vaatii)."

    Tota noin olenko ihan väärässä kun olen käsittänyt ettei DVDshrink+DVD decryteriä enää päivitetä tai ole edes päivitetty....pitkään aikaan.

    Kyllä "trendi rupee näkymään, jokainen päätelköön itse...DD.

     
  19. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu taisin puhuu itteni "pussiin" meinaa en crypterin sivukaa enää löytäny :) noh googlel löytää (lähes)aina ratkasun jos joku ongelmallinen lätty sattuu tulee vie etee tän vanha-aikase dvd kans.
     
  20. PjotrT

    PjotrT Guest

    No sehän nyt on varmaa että kyllä jokaisen suojauksen saa purettua. Se on eriasia kenellä riittää mielenkiinto.

    Ja onhjelmia tulee aina uusia :D
     
  21. PjotrT

    PjotrT Guest

    Antakaapas taas neuvoja. Elikkäs tähän asti kaikki leffojen varmuuskopiot mennyt hyvin, nyt tuli ongelmia. Tuo Shrink ei anna enää laittaa sitä juttua sieltä päälle (joku deep analysist tai vastaava) ja nyt se tekee suoraan tuon Encoding jutun, vaikka aiemmin se teki ennen sitä jotain muuta, eli se teki kaks kertaa ton leffan läpi.. nyt vaan kerran enää. Ja elokuvat menee ihan v*tuiks...
     

Jaa tämä sivu