1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Parasta Blu-ray soitinta etsin

Viestiketju Blu-ray -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pankken 26.01.2009.

  1. pankken

    pankken Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisin hankkimassa Bluray soitinta ja haluaisin tietää mikä on niistä paras?
     
  2.  
  3. jarkko.83

    jarkko.83 Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    574
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämä oli tilanne 6kk sitten hifimaailman testissä.
    "PS3 on vertailun ylivoimaisesti nopein Blu-ray-soitin. Se on myös selvästi ripein mitä valikoissa liikkumiseen ja komentoviiveeseen tulee."
    Tietty soittimet ovat kehittyneet reippaasti tähän päivään asti ja tarjontaa löytyy monelta valmistajalta.Sonylta esim.
    http://www.elektroni.fi/?product=12808 voisi olla pätevä alle 300e sarjassa hinta/laatusuhteelta.Löytyyhän sitten noita high-end soittimia mm. Pioneer,Yamaha,Samsung,Marantz ja Denonilta hintahaarukassa 500e-1500e.
     
    Viimeksi muokattu: 26.01.2009
  4. Euphemos

    Euphemos Regular member

    Liittynyt:
    13.07.2005
    Viestejä:
    2,607
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sonyn BDP-S550:lle annan myös ääneni, mutta saatavuus näyttää tällä hetkellä olevan sangen heikkoa. Auttaisi tosiaan, jos budjetista pääsisi selville... en kuitenkaan tällä erää itse lähtisi 300 euroa enempää tuohon tuhlaamaan, mieluummin suuret setelit vaikka äänentoistoon jos se ei ole vielä kunnossa.
     
  5. oh2eki

    oh2eki Guest

    Kaikki edelliset hakkaa Sonyn play station3, soitin on nopea ja kuva huippuluokkaa. Itse vaan olen todella pettynyt kaikkiin blu-ray tallenteisiin mitä olen katsonut, itsellä on jo 6:s paneeli, on ollut Pioneerin paras sekä nyt tällä erää Sonyn 40" kdl w4000, ihan ok peli, mutta kun katselin mm. Life ja Preson Preak sarjan dvd levyt, niin niitten laatu oli hämmästyttävän hyvä, hyvin lähellä hirmuhintaisia blu-ray levyjä, joita ei esim. Anttila saa juurikaan noin 200-300 levyn valikoimastaan kaupaksi. Kyselin asiasta ja sanoivat että eivät myy, saatta olla päiviä ettei mene ensimmäistäkään levyä, itsekkin ostan dvd levynä jos nyt yleensä levyn ostan (oiskohan kuollut jo syntyessään), hintoja alas ja rutkasti, toinen minusta ilkeä pointti on leffoissa, kun ne ovat tehty leffateatteria varten, niin hyvin harvassa levyssä on kuvasuhde se ettei tarvitse katsella mustia rantuja tv:n ylä ja alaosassa! Nämä kaikkihan ovat tietysti vain minun mielipiteitäni ja jokaisella on oikeus olla tasan tarkkaan sitä mieltä kuin itse tuntee ja näkee!
     
  6. MissBlue

    MissBlue Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    982
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaan kun noita HD-audio äänimuotoja ei saa ulos mitenkään ilman HDMI-vahvaria Pleikkarista. Ei oikein motivoinut sijoittaa vielä ylimääräiset 600 euroa vahvistimeen, kun 300 euron Sonyn 550:llä saa kaikki ääniformaatit ulos analogisista liittimistä, kunhan vahvarista löytyy 7.1 analoginen äänisisääntulo.
     
  7. oh2eki

    oh2eki Guest

    Aivan jos tarve on saada tuo formaatti ulos, niin sitten on varmasti ihan ok toistin, Sonyn 300 mallin soitinta on ruvettu myymään edelleen ja välillä laskenut hinta oli jotain 299.00, nyt maksaa kodinkoneliikkeissä liki saman kuin markkinoille tullessaan, itsellä oli eka panasonicin se ensimmäinen ja sitten oli tuo sonyn 300:nen ja nyt on pleikkari3 kaukosäätimellä. Itse en edes hyväksy muutakuin aidon ja laadukkaan kaksikanava äänen (harrastin hifihommia noin 20 vuotta raskaimman päälle, ikinä ei vakuuttanut nuo monikanava äänet)! Eki
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.02.2009
  8. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    joo kyllä laadukas stereo ääni pesee mennentullen jonkun 7.1 viritelmän...Moni tosiaan luulee että kun pistää seitsemän matopurkkia roikkumaan seinille ja ottaa käyttöön "true hd 7.1" äänet, niin se on automaattisesti parempi kun kaksi kunnon etukaiutinta >_>
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2009
  9. oh2eki

    oh2eki Guest

    Tietysti jokaisella on omat mieltymyksensä niinkuin pitäkin, itse kävin kaiken muun kuulemani lisäksi testaamassa eräässä kuuluisassa "puotissa" erittäin kalliita kaksikanava laitteita, elikä huippuluokan vahvistin erillisellä etuvahvistimella ja niihin kytketty hyvin kalliit Acapella Sphaeron Excaliburit, hinta parilta 246000 €. Millään 5.1/7.1 systeemillä ei ollut luonnolisuuden kanssa mitään jakoa missään hintaluokassa ja jos ajattelee, niin ne äänethän ovat tavallaan tehty keinotekoisesti (kyllähän niistä kaikenlaista kuuluu edestä ja takaa), sekä epäaitoa sivuääntäkin ja kuulo erehtyy jopa helikopteria kuulemaan tai luulemaan, että se oikeasti tulisi ylhäältä, vaikkei siellä katossa ole ensimmäistäkään äänilähdettä!
     
  10. MissBlue

    MissBlue Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    982
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jepjep, no, noita mun "matopurkkeja" ei viitsi seinille nostella, voipi tulla raplingit alas matopurkkien kanssa. Eipä nuo etukaiuttimetkaan nyt niin kauhean huonoilta vaikuta, vaan voin toki olla väärässäkin. 7.1-äänet on käytössä direct in-tilassa ilman mitään vahvistimen tekemiä "parannuksia" ja musiikki tulee cd-levyiltä ja vinyyleiltä toki normaalisti 2-kanavaisena eikä millään efekteillä "paranneltuna". Vaan se siitä.
     
  11. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    öö kylläpäs saa. Edit: eipäs saakaan, missasin ton "hdmi-vahvari" osuuden :E mutta käytännössä silti saman tasoista soundia

    Se on kyllä totta että tuskin täällä kellään on sellaista 7.1 settia joka kunnon stereo-toiston voittais (eikä siihen tarvi noita 200k€ kaituttimia :p). Just jotai logitechin laatikoita ja sit lesoillaan kuinka on "7.1 kotiteatteri hoodee äänillä" xD
    Joo joo, ei saa yleistää, monellakin varmaan on, internetissä on helppo anonyyminä lesotella...:p
     
    Viimeksi muokattu: 13.02.2009
  12. PatrickL

    PatrickL Guest

    Entäs nämä PC:n Blu-ray-soittimet, mikä on niiden potentiaali suhteessa erillissoittimiin tai PS3:een? Jos alustana uusi nopea kone nopealla näytönojaimella niin ainakin kuvanlaatu Blu-ray:ltä on erinomainen ja säätövaraa on koodekkien/toisto-ohjelmien puolesta vielä vaikka kuinka. Ja toistaa kaikki video- ja äänitiedostot mm. mkv. Uusissa malleissa kun on vielä HDMI-liitännät niin saa myös äänet parhaalla laadulla AV-vahvariin tai laadukkaalla äänikortilla hieman vaatimattomammin tehoin monikanavaisiin tietokonekajareihin.
    Itsekin ajattelin PS3:a Blu-ray-soittimeksi, mutta kun en pelejä pahemmin pelaa ja formaattien toisto PS3:ssa on rajoitettua päädyin HTPC:hen ja tällä näkyy Full HD tykkiin tai -littutelkkuun yhdistettynä kaikki mahdolliset erinomaisella kuvalla. Skaalauksen tasokin ylittää kalliimmat vahvarit ja skaalaimet, kun konetehoa vaan riittää ja kokeilee eri koodekeilla/soitto-ohjelmilla.
     
  13. toope

    toope Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos PS3 on vertailun ylivoimaisesti nopein Blu-ray-soitin niin kuinka per..en hitaita ne pelkät Blu-Ray soittimet sitten on. PS3 nimittäin on mielestäni todella hidas käynnistämään elokuvan. Äänekäskin vielä tuo PS3
     
  14. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Siis PS3 oli ylivoimaisesti nopein varmaan vuosi sitten, sen on vaan jäänyt PS-fanipojille soimaan päähän ja ne hehkuttaa sitä varmaan vielä lopunikäänsä =) sillonhan noi standalone soittimet oli oikeesti hitaita, kesti jopa yli minuutin käynnistää.
     
  15. oh2eki

    oh2eki Guest

    Itsellä pleikkari3, en pelaa lainkaan, elikä ei ostettu pelaamista varten ja olen omistanut jo kolme blu-ray toistinta sekä kokeillut kahta muuta, aina vaan pleikkari on vienyt voiton, mutta nämähän ovat täysin makuasioita joista lienee turha kiistellä? Eki
     
  16. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itsellä pleikkari3, en pelaa lainkaan, elikä ei ostettu pelaamista varten ja olen omistanut jo kuusi blu-ray toistinta sekä kokeillut viittä muuta, aina vaan soittimet piessyt pleikkarin, mutta nämähän ovat täysin makuasioita joista lienee turha kiistellä?
     
  17. oh2eki

    oh2eki Guest

    Hahahahaha, saanoppas se paremmin. Elikä en todellakaan väitä etteikö markkinoilta löydy monipuolisempaa ja parempaa kuin tuo pleikkari3, muttei ole itselle sattunut vastaan, ihan sama juttu paneelipuolella, omistettu 7 lcd/plasmapaneelia, kaksi ollut täysin ylivertaisia, lcd paneeleista Sony kdl40w4000 ja Pioneer PDP-LX5090 plasma joita jo ollut kaksi eri testivoittajaa, se eka dx-4280 ja tämä viimeinen
     
  18. exlex

    exlex Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    286
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos tarvitsee vain Blu-ray soittimen, niin hommaisin itse S350 tai S550. Muuten samat laitteet patsi S550:sessä dekooderit integroitu sisään, joten jos vahvistin ei tue uusimpia ääniformaatteja ja vahvistimesta löytyy 7.1 tai 5.1 sisäänmeno, niin ei muuta kuin soitin kehiin. Myös S550:sessä on sisäistä muistia 1GT ja ulkoinen 1Gt muistitikku. Toisaalta myös S350:seen voi hommata vaikka 2Gt tikun ja laite on tuolta puolelta sitten sama. Eli jos dekodereille ei käyttöä, niin S350:nen kehiin. Hintakaan ei ole enää paha. Saa alle 300€.

    Itse en hommaisi Blu-ray soittimeksi enää PS3:sta. Uudet laitteet ovat jo paikotelle parempia kuin PS3 ja ne ovat musiikkilaitteena parempia. Muutenkin hiljaisempia jne... Nopeudessa ei ole eroja PS3:sen ja S350/S550 välillä käytännössä ollenkaan jos pikakäynnistys on päällä laitteissa. Yhtänopea kuin CD-soitin.

    Mutta jos haluat pelikoneen ja soittimen samalla, niin sitten PS3 ja siihen kaukosäädin.
     

Jaa tämä sivu