1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Paras virustorjunta?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Hande14 16.02.2007.

  1. rkl82

    rkl82 Guest

    Itellä käytössä
    Virustorjuntana Antivir ja
    Palomuurina Netti-kilpi
     
  2.  
  3. Maranello

    Maranello Member

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla oli pari vuotta sitten F-Secure mutta se oli tehosyöppö eikä suojannut kunnolla konetta. En huolisi sitä takaisin vaikka ilmaiseksi saisin. Asensin tilalle ilmaisen Avastin. Sinnä on automaattipäivitykset käytössä versio numero on nyt 4.7. Avastin kanssa ZoneAlarm aiheutti (aikoinaan) yhteensopivuus ongelmia. Sen vaihdoin myös ilmaiseen Sygate Personal Firewall palomuuriin. Olen ollut tosi tyytyväinen näihin ohjelmiin parin vuoden jatkuvan käytön kokemuksella.
     
  4. joonasss

    joonasss Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2006
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Norton on ihan hyvä ja vaikka lisänä spywaredoctor.
     
  5. Jack999

    Jack999 Guest


    Minulla on F-Secure IS 2007 , olen tyytyväinen siihen.
    En ole huomannut tehosyöpöksi , spammien mukana tulevat
    virukset (10kpl) poisti myös. Lisäksi sen sai edullisesti
    1-3 koneeseen. Kyllä sillä pärjää.
     
  6. Maranello

    Maranello Member

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meikäläisen yli kolme vuotta vanha kone on "rautaominaisuuksiltaan" aivan riittävän hidas ilman kuitenkin raskaampaa F-Securea. Tytär vaihtoi myös F-Securesta Avastiin. Avast puhdisti konetta tuholaisista F-Securen jäljiltä. Huippu esimerkki on kuitenkin erään paikkakuntalaisen kone jota kävin hiukan avustamassa. Koneessa oli ollut F-Secure ja virustutkakin oli aktiivisena. Masiina oli takkuili ja "kaatuili" milloin sattui. F-Secure oli löytänyt siitä lähes 200 tuholaista muttei pystynyt konetta puhdistamaan. Avast ilmoittikin heti asennuksen jälkeen ensimmäisessä uudelleen käynnistyksessä ettei koneen troijalaisten takia Windowsin käynnistäminen ole lainkaan turvallista. Se teki ensimmäisen skannauksen käynnistämällä XP:n Dos tilaan. Sen jälkeen netistä päivitys ja uusi skannaus Windows tilassa. Tuholaisia Avast löysi kaikkiaan reilun 220 kpl. Jälkeenpäin kuulin koneen toimivan ihan hyvin. Olin ajatellut ettei moisesta tuholaistulvasta kyllä selvitä ilman kovalevyn formatointia tai huoltokäyntiä. Kyllä uusi F-Secure varmaan hyvä on. Miksi kuitenkaan siitä pitäisi maksaa? Turvallisuus tuntuu kuitenkin esim. Avastilla paremmalta.
     
  7. q-hub-op

    q-hub-op Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    693
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep olet oikeassa, ainoastaaan kaspersky ei tykkää apachesta ja blockkaa sen

    EDIT: Ai niin, isän koneeseen laitoin NOD32+comondo
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2007
  8. pclekuri

    pclekuri Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Panda antivirus 2007 on minun valinta!

    Automatically detects and eliminates all types of viruses, worms and Trojans
    No doubt you keep photos, documents, games and other files on your PC

    The new TruPrevent Technologies, developed by Panda Software, rapidly block attacks caused by unknown viruses and intruders, even before your antivirus has been updated to combat them.

    thats it:)
     
  9. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Tätä kutsutaan mainospuheeksi. Kaikki virustorjunnat mainostaa olevansa erinomaisia ja tunnistavansa kaikki virukset. Totuus onkin sitten ihan toista ja puolueettomat testit antaa suuntaa todellisesta tehosta. Kaspersky, Active Virus Shield ja NOD32 on pärjänneet hyvin testeissä..Panda ei ihan niin hyvin jos oikein muistan.

    En vieläkään ymmärrä miksi joku haluaa maksaa ohjelmasta jos ilmainen on vastaava tai jopa parempi.
     
  10. Tikkuneq

    Tikkuneq Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2006
    Viestejä:
    585
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itte vaihdoin normannista Active virus shieldiin, ja aiai, normanni vei muistia ihan lepo tilassa 120-140mb ja nyt tää active virus shieldi 5-7 megaa et kyl kone ainaki nopeentu :D
     
  11. Mikkopee

    Mikkopee Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2007
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pieni varoituksen sana Active Virus Shieldin käyttäjille/hommaajille.
    Itellä pani koneen jumiin kun söi muistia mystisesti. Tähän tapaan:


    Lyhyesti:
    Kun koneen käynnisti, muistin varaus oli n. 230M ja vaikka en mitään muuta ohjelmia käynnistänyt kuin azureuksen (enkä edes sitä aina) ja firefoxia käytin, niin muistin varaus nousi ja nousi kunnes kone meni jumiin ja tileen n. 1-3vrk:n päästä koska muistin varaus saattoi olla jopa 700M.

    Samurizella näin muistin varauksen työpöydällä ja vaikka koneella ei tehnyt yhtään mitään ja käynnissä oli vain samat ohjelmat kuin käynnistäessä, näki kuinka muistia vain mystisesti kului n. mega parin minutin välein.

    Vaihdoin virustorjunnan takaisin AVG:n ja nyt koneen muistinvaraus pysyny 2pvää aisoissa eikä nouse mystisesti.
     
  12. Mohari

    Mohari Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2005
    Viestejä:
    226
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen kokeillut Avast, F-Secure sekä Norton Internet security.
    Parhaaksi sanon Nortonin. F-Secure syö koneesta liikaa tehoja, koneesta tulee hidas rousku. Avast löytää viruksia ja poistaa ne. Mutta siinä oli ainoastaan sellainen että kun virus tuli ni tuhso puolet koneen tiedostoista ja ei auttanu ku formatointi. Kun taas norttonissa jos tulee virus se ei pääse leviämään. Ja jos pelaa nettipelejä on norttonissa oma pingi suojakin.
     
  13. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Tässä on testattu 17 antivirussoftaa, joissa mukana sekä F-prot että Kaspersky.

    http://www.av-comparatives.org/ (

    Kaspersky ja F-prot pärjäsivät tasaväkisesti. Vielä kun ilmoitettaisiin resurssien tarve. ;)

     
  14. pclekuri

    pclekuri Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    --

    --


    No eiköhän se ole jokaisen oma asia jos haluaa maksaa tai ei mä oon
    käyttäny ilmasia niin kauan ku muistan ja olen tullut siihen tulokseen että maksulliset jonkin verran parempia vaikka niissäkin on paljon eroja jos sä kerta käytät vaan ilmasia softia ja sua ärsyttää ku kaikki ei käytä nii so what what ever.. pidä omana tietonas mitkään virus ohjelmat eivät ole täydellisiä tiedoks vaan yleensä testaan ensin jos ostan.
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2007
  15. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Relaa...ei se ole niin vakavaa. En ole sanonut käyttäväni vain ilmaisia softia enkä varsinkaan ärsyyntyväni jos toiset haluaa maksaa ilmaisesta. Käsittääkseni foorumit on juuri omien mielipiteiden esille tuomiseen ja jos joku kysyy "Paras virustorjunta?" niin saan kai antaa mielipiteeni?

    P.S. Välimerkit tekevät tekstistä paljon helpommin luettavan.
     
  16. pclekuri

    pclekuri Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    --

    --

    Niin eiku relaa sä en mä mitää täälä hermonnu ole sun viestistä sai vaan sen kuvan. Ja mä juuri annoin mielipiteeni ekassa viestissä mähän sanoin et iha sama sun mielipiteellä opettele sä lukemaan mun vastaukseni niin ei tarvi taas vääristellä et mä hermoilen täälä ja otan muka niin vakavasti. Ai et käytä ilmasia?

    --





     
  17. Jack999

    Jack999 Guest

    Tuossa eri näkökanta jutusta >>>>

    http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&rss=16&news_id=20075429

     
  18. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Millä tavalla eri näkökanta?
     

Jaa tämä sivu