1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Paras kirjoittava DVD-asema nyt?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Slickey 03.03.2003.

  1. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Ja samaisessa MikroPC:ssä kerrottiin, että + levyt ovat halvempia kuin miinukset, mikä ei näyttäisi ainakaan Suomen ulkopuolella todellakaan pitävän paikkaansa.

    Itsekin olen miettinyt polttavan DVD:n ostoa ja muutama ajatus siitä:
    Vaikka jompi kumpi formaateista nyt voittaisikin "sodan" ja toinen tippuisi hiljalleen markkinoilta, on hyvin luultavaa, että hävinneenkin järjestelmän levyjä saa silti ostaa vielä muutaman vuoden ajan. Ja siinä ajassa se toinenkin formaatti on jo melko vanhentunut, joten uuden polttimen osto lienee kuitenkin edessä.
    Ja jos Pioneerin ostamalla säästää nyt yli sata euroa Sonyyn verrattuna, sillä rahalla saa luultavasti parin vuoden päästä jo Sonyn seuraavan mallin.
    Järjellä ajatellen Pioneer olisi siis varmaan järkevämpi hankinta, mutta silti tuo moninormisuus kiehtoisi.
    Itse ostanen kuitenkin ensin pöytäpolttimen olohuoneeseen ja sen formaatti sanellee myös PC-polttajan vaatimukset.
     
  2.  
  3. pupujussi

    pupujussi Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2001
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samaa mieltä kuin wipe2000, itse ostin halvimman mahdollisen. Se on Toshiba ja -formaatti. Maksoi muuten 203,-eur ja postikulut 25,-eur. Tyytyväinen olen toistaiseksi. Mitä näitä miettimään ostaisiko pioneerin vai sonyn vai minkähän ostaisikaan? Ostaa jonkun ja antaa palaa. Kun aika sitä jättää ostaa toisen.
     
  4. kepsu

    kepsu Member

    Liittynyt:
    04.03.2002
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mistä tuo noin huokea Toshiba löytyi? ..onko pelittänyt?
     
  5. pupujussi

    pupujussi Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2001
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo toimii hienosti.http://www.mindfactory.de
    Sivut on toistaiseksi saksankieliset mutta kyllä sieltä selvän saa. Kaupan toiminta on asiallista. Rahat ensin ja tuote tulee postissa periaatteella. Niin tuote tuodaan kotiin asti ( keltainen kuljetus Priority -paketti)
     
    Viimeksi muokattu: 11.03.2003
  6. DJ_Blind

    DJ_Blind Guest

    Ja jokaisen kannattaa ostaa sellaista formaattia tukeva polttava jota oma standalone DVD tukee. Ja kun miinus formaatti on halvempi, miksi yleenäkään hankkia plussa polttavaa? Tilailee polttavan Suomesta tai UK:sta, ihan sama, mutta kuten dRD ja monet muutkin ovat todenneet, levyt ovat Euroopassa halvempia, ja sieltä kannattaa tilata.

    PS. Mitä työtä dRD teet UK:ssa kun on varaa maksaa 1600£:n vuokraa? toisaalta sielä ei varmaan verokarhukaan ole niin ahne kuin koti-Suomessa. :)
     
  7. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    *off-topic*

    DJ_Blind: Lontoon keskipalkka (siis koko Lontoon väestön) on £33,000/v -- tuollaisesta verokarhu napsaisee noin 28%. Olen web developer "siviiliduuniltani".

    */off-topic*

    Ainoa mitä ei kauheasti UK:sta kannata alkaa hommaamaan, jos ei ole kiekkoja samalla ostamassa, on Sonyn DRU-500A -- tuntuu olevan liki mahdotonta saada mistään järkevällä odotusajalla. Jos jollekin paikalle tulee 100kpl erä asemaa, ne katoavat yleensä 4h sisällä myynnistä -- ainoa mitä löytää, on Sonyn ei-tukea-tai-takuuta-tälle OEM-malli DRU-500A:sta. Ja A05:stakin tuntuu olevan hankala löytää välillä.
     
  8. Karila

    Karila Guest

    Niin kuin DJ_Blind sanoo:

    Tätä mieltä olen minäkin. Se on ihan sama kumman formaattisen polttavan sinä ostat.

    Parin vuoden päästä kaikki polttavat maksavat noin 70 eur. Niin kuin cd-r polttavat asemat nyt.

    Parissa vuodessa kerkeää markkinoille tulemaan jo uudet formaatit ja uudet dvd-polttavat. DVD-polttavien nopeudet tulevat moninkertaistumaan.
    Vähän ajan päästä DVD-leffoja poltetaan monta samalle levylle...DVD:t blue-ray levylle?

    Kuka voi väittää että on elämänsä aikana omistanut vain yhden cd-r polttavan aseman?Tuskin siis tulette omistamaan vain yhden DVD-polttavan? Konetta joutuu päivittämään. Se on pakollinen paha...
     
  9. Ultra

    Ultra Guest

    Ensin vastaus viestiketjun otsikkoon: Sehän on edelleen Sony DRU500A.

    >>>Tätä mieltä olen minäkin. Se on ihan sama kumman formaattisen polttavan sinä ostat.

    Ei ole. Combo-asema on ehdoton valinta. -R-levyt on +R-levyjät halvempia mutta +RW-halvempi ja nopeampi kuin -RW. Huom! Yhtään sutta ei ole +R/+RW:llä tullut mutta -R-levyillä on ainaista arvontaa mikä toimii ja mikä ei.

    >>>Vähän ajan päästä DVD-leffoja poltetaan monta samalle levylle...DVD:t blue-ray levylle?

    Tai sitten ei. Voihan olla että leffojen pakkaus bitrate ja resoluutio kasvaa yhtä dramaattisesti kuin SVCD->DVD???

    >>>Kuka voi väittää että on elämänsä aikana omistanut vain yhden cd-r polttavan aseman?Tuskin siis tulette omistamaan vain yhden DVD-polttavan?

    Minä, kunnes ostin DVD-polttimen. Toimiva CD-polttimeni on muuten vanha.
     
  10. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Ei ole kovin todennäköistä, sillä nykysoittimet tajuavat vain MPEG1 ja 2 formaatit ja niillä bitratea ei juuri voi pienentää, sillä speksi on mikä on. Tietysti jos käyttää levyjä vain datalevynä ja katsoo leffat tietokoneella, voi käyttää mahdollisesti tulevia uusia, parempia pakkausmenetelmiä. Mutta oikeastaanhan SVCD -> DVD kasvu vastaa DVD -> Blue-Ray (and co.) tapausta.

    Mutta jokaisen kannattaa miettiä itse omat perustelunsa ja valita itselleen sopiva asema. Tähän kysymykseen ei ole yhtä ainoaa oikeata vastausta.

    Itsekin olen muuten toistaiseksi omistanut vain yhden polttavan cd-r aseman. Hidashan se on (R/RW: 4/2x), mutta sen verran vähän on ollut polttotarvetta, ettei ole viitsinyt päivittää. Ja toisaalta itselläni on aina ollut pääsy muihin polttaviin asemiin koululla/töissä.

     
  11. Ultra

    Ultra Guest

    >>>> Voihan olla että leffojen pakkaus bitrate ja resoluutio kasvaa yhtä dramaattisesti kuin SVCD->DVD???

    Taisinpa sanoa asian epäselvästi mutta tarkoitin sitä että pakkaus ns. väljenee eli bitrate kasvaa jolloin Blue-Ray-levylle ei sopisikaan enään 4-5 elokuvaa vaan 2 tai peräti vain 1. Jos halutaan vaikkapa ultimate laatua ja max bitrate nostettaisiinkin 15-20mbit/s.
     
  12. Karila

    Karila Guest

    Ultralle vastaus:

    Jos satuit huomaamaan väitteessäni onkin kysymysmerkki. Väitteeni on kyseenalaistettu, jonka sitten uudestaan kyseenalaistit.

    Lue saman theadin keskustelu resoluutioista HDTV vs. DVD.
    Turha tästä keskustella uudestaan.

    Kuten sanoin edellä, ostakaa asema joka itselle sopii. Omana kriteerinäni on toiminut standalone playerini.

    Jos tekee mieli ostaa Sonyn multiformaattiasema, niin ei siitä ainakaan pahaa ole. Parempi multiformaatti kuin toinen formaateista, tietysti.

    Negatiivinen juttu Sonyn asemalla vissiin on ollut sen nirsous levyjä kohtaan. Firmware päivityksillä asema saadaan paremmin levyjä tukevaksi. Toiseksi se taitaa olla kallis hinnaltaan...



     
  13. lamp75

    lamp75 Member

    Liittynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    [bold]Paras kirjoittava DVD-asema nyt?[/bold]

    Mulla on kaksi asemaa:
    NEC 1100A DVD+RW ja Pioneer A05 DVD-RW

    Olen ostanut asemat vähän käytettynä ja halvalla ;o) joten luulis tämmöisenkin vaihto ehdon olevan hyvä vastine dual-asemille...

    Poltetuista levyistä ainoastaan yksi on ollut susi (DVD+R).

    DVD+RW aseman ainut etu tuntuisi olevan tuo RW ominaisuus, joka on nopeampi, kuitenkin mielestäni RW ominaisuus on AIVAN TURHA!
    Lähinnä mulla on tullut poltettua 1kpl-RW ja 1kpl+RW levyjä kokeilu mielessä (noilla on kiva kokeilla eri laitteissa miten toimivat).

    Luultavasti tulen luopumaan plus asemasta sen kalliiden levyjen vuoksi.
    ITSE EN NÄE PLUS ASEMISSA MITÄÄN ETUJA, PIKEMMINKIN HAITTOJA!

    SUOSITTELEN MIINUS(-)ASEMIA.
     
  14. kepsu

    kepsu Member

    Liittynyt:
    04.03.2002
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olikos se niin että LaCien DVD-RW asema oli prikuulleen sama kuin Pioneerin A05?
     
  15. handeran

    handeran Regular member

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 26.03.2003
  16. Karila

    Karila Guest

    Kumpi on parempi -/+ formaatti siinäpä pulma?

    Afterdawn uutisoidessaan Sonyn Blu-ray-asemaa sanoi, että oisko tämä jotain ennettä DVD-formaattien sodassa, kun Sonyn blu-ray tukee vain dvd-r(w)-standardia. Nyt se kommentti on kumminkin uutisista kadonnut?

    http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/3846.cfm

    Pää pointti olikin se että kummallista kyllä Philipskin on sekaantunut Blu-ray lesensseihin.

    http://www.licensing.philips.com/information/bd/

    Elikkä eiköhän pian taas kiistellä mikä blu-ray kone tukee -/+ ja sit spekuloidaan miksi ei tue? Tästä Philips pitää huolen kun se ajaa DVD+r(w) formaatin yleistymistä.


     
  17. Adder_78

    Adder_78 Guest

    luulenpa että se sinilaser tulee tukemaan molempia formaatteja...kun miettii onko mitään järkeä jättää toinen formaateista tukematta niin eipä tule mieleen mitään järkevää vastausta. Vähän sama kuin että kuka ostaisi Philpsin dvd-soittimen jos se tukisi vain (+)-formaattia. Nykyajan trendi kun on että esim dvd-soitin tukee kaiken mahdollisen -/+ dvd-r(w), cd-r(w), VCD, SVCD, MP3, (DivX, XviD) etc...
     
  18. JLaitinen

    JLaitinen Guest

    Nec nd-1300 asema kuulostaa hyvin houkuttelevalta hintansa ja kahden formaatin tukemisensa ansiosta. Monet kuitenkin kehuvat Sony dru-500A(x) -poltinta, joka tietääkseni on tuota NEC:iä kalliimpi (korjatkaa, jos olen väärässä). Mitä eroa näillä nyt sitten ihan käytännössä on, kumpi on parempi valinta ja miksi?

    Kiitoksia!
     
  19. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    NEC:in asemaa ei ole vielä "testattu" kunnolla, median yhteen sopivuus jne.. Mutta Sony:n asemasta on paljon enemmän käyttäjä kokemuksia. Syy varmasti löytyy siitä..
     

Jaa tämä sivu