1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Paras 24" alle 300e

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi jyliaho 15.07.2009.

  1. jyliaho

    jyliaho Member

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä olis paras/erittäin hyvä vaihtoehto 24" näytöistä. Max hinta sais olla noin 300 euroa. Näyttöä tuijotetaan välillä useita tunteja kerrallaan. Käyttö on ehkä noin 60% protools, loput tietokone ja ps3 pelailu. Eli full HD ja hdmi ois hyvä olla. 16:10 ois kiva työskennellessä, mut en tiedä sit pleikkarin kanssa.. Ideoita?

    Onko kellään kokemusta noista samsungin P50 sarjan näytöistä?
    Uusi malli p2450h alkoi kiinnostamaan..
     
    Viimeksi muokattu: 15.07.2009
  2.  
  3. Maikou1

    Maikou1 Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2009
    Viestejä:
    719
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tässä, kuten siinä sanotaan soveltuu hyvin pelikonsoleille.
     
  4. jyliaho

    jyliaho Member

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo kyseinen BenQ on ollut jo noin vuoden markkinoilla. Eikö tässä ajassa ole mitään parempaa saatu tarjolle?
     
  5. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse hankin tässä juuri vähän aikaa sitten tuon Samsung 2494HM -näytön ja en ole katunut. Specsien mukaan tuo katselemasi monitori olisi pikkusen kehittyneempi kuin tämä. Eli oman Samsung käyttökokemuksen kohdalta suosittaisin tuota katsomaasi mallia.

    Paneelithan näissä on huonompia kun ammattikäyttöön tarkotetuissa, mutta sellainen ammattilaisille suunnattu monitori kustantaa 500+ euroa.

    Paras tapa hankkia monitori on marssia kauppaan ja vertailla siellä niitä keskenään.
     
  6. jyliaho

    jyliaho Member

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, TN-paneelin puutteet on kyllä tiedossa, mutta ihan perushyvää, ei täydellistä, näyttöä tässä haetaankin. Oon kiertänyt kaikki lähialueen kaupat. Jokaisessa kaupassa oli tasan yksi 24" näyttö esillä, joten se siitä vertaamisesta paikanpäällä.. Samsungit on tainnut yleensä olla aika tasaisen varmoja näyttöjä, olipa mikä malli vaan kyseessä, joten tuskinpa tuossa pahasti metsään menisi. Ja ulkonäkö on kyllä plussaa tuossa näytössä..

    Jatkaa pähkäilyä..
     
  7. Jermu1

    Jermu1 Member

    Liittynyt:
    16.04.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen katellut juuri mainitsemaasi näyttöä, mutta mitä nyt muutaman arvostelun olen tsekannut niin kovasti valittelivat haamuilusta.
    Esim. mustaa liikkuvaa objektia seuraa valkoinen "pilvi", ja sinistä punainen jne. Vastavärejä siis.

    Esiintyykö tätä ja miten se vaikuttaa pelaamiseen, jos pelaat?
     
  8. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse en tuota ole peleissä huomannut, vaan kuva on tarkka ja kirkas. Sen mitä olen huomannut pelatessa on että tuo paneeli ei välttämättä ole ehkä nopein. Sen huomaa silloin tällöin mutta itseäni se ei haittaa mutta jotain se saattaa haitata. Jos nyt ostaisisin monitoria varmaankin päätyisisin varmaankin tuohon p2450h -malliin. Pääasiallinen käyttötarkoitus itselläni tälle monitorille kuitenkin on työssä eli koodaamisessa.

    Itselleni tuo BenQ ei maistunut kuvansa puolesta. En tiedä mikä siinä ei natsannut mutta se ei silmääni miellyttänyt.

    Kannattaa lukea noita arvosteluita ja tehdä se ostopäätös rauhassa.
     

Jaa tämä sivu