1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"Paperitukos kasetissa", vaikkei ole

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi Turhautuma 02.10.2011.

  1. Turhautuma

    Turhautuma Member

    Liittynyt:
    02.10.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Huomasin eilen Samsung SCX-3205W -lasermonitoimilaitteen kanssa seuraavanlaisen ongelman. Poistin kaikki johdot ym. ja laitoin ne tänään takaisin, mutta ongelma jatkuu.

    Kun yritän tulostaa, tulee koneen alalaitaan ilmoitus: "Paperitukos kasetissa. Katso ohjeet vianmääritysoppaasta." Tein tuon oppaan mukaan kaiken eli avasin ja suljin kannet. Oppaan mukaan tukospaperin pitäisi tulla tässä vaiheessa ulos ja tulostuksen jatkua normaalisti, mutta koneen hurinasta huolimatta sieltä ei tullut ulos mitään paperia - ei tukoksen aiheuttanutta eikä tulostettavaakaan paperia. Myöskään kopiointi ei toimi (skanneri toimii). Tongin laitteen sisuksia itsekin, eikä sieltä mitään jumiutunutta paperia löytynyt.

    Olen kokeillut myös paperin lisäämistä, vähentämistä ja poistamista - ei vaikutusta.

    Paperitukosta ei siis minun nähdäkseni ole, vaikka koneeni väittää niin. Mistä ihmeestä voi olla kysymys?

    Ennen ei ole ollut ongelmia. Tulostin on vielä aika uusi, noin 3 kk sitten hommattu, ja maksoi 160 €. Harmittaa. Voikohan laitetta edes palauttaa enää, jos ei ala toimia?
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Noin uuden laitteen PITÄÄ toimia, onhan siinä myös takuukin voimassa...
    Otat yhteyden värkin myyjään ja selostat asian.
    Sitten sanot kohteliaan vaativasti, että KUNTOON...
    Edes huoltokeikan ei pidä maksaa mitään.

    T: Vesku
     
  4. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  5. Turhautuma

    Turhautuma Member

    Liittynyt:
    02.10.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksistanne!

    Mulla ei oo mitään keinoja viedä tota laitetta sinne myymälään (Gigantista siis ostettu), joten voikohan ne tulla kotona käymään? Ensin kuitenkin haluan yrittää itse, ennen kuin rupean soittelemaan sinne. En ole edes puhelimessa hyvä (kun kamalan ujo).

    "Oletko koittanut kaikkien tulostinohjelmien ja ajureiden poistoa
    ja uudelleen asennusta."

    En vielä. Ei hajuakaan miten tuollaisia asioita tehdään (mitä on ajurit?), mutta yritetään!

    Lisäys viestiin: Poistin tämän tulostimen tuolta Ohjauspanelin Tulostimet-kohdasta, otin taas kaikki johdot irti ja asensin ohjelmiston uudestaan (tai kone asensi itsestään, kun laitoin johdot takaisin), mutta ei auttanut mitään.

    Toinen lisäys: Ei näytä skannerikaan enää toimivan.
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2011
  6. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    no ajurit on juuri niitä mitä on siinä mukana tulleella levyllä. siinä on ohjelmisto ja ajurit. Gigantti ei kyllä minun mielestä tee kotikäyntejä, tai jos tekee niin maksu on tähtitieteellinen. (luulisin) Muistappa kun itse yrität että takuu purkautuu jos jotain sinettejä menee halki. joissain tapauksissa riittää jopa selvät merkit siitä että ruuvia on räpelöity meisselillä. eli kannattaa tarkkaan miettiä onko se itsekorjaaminen sen arvoista. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Laiteajuri tuossa vielä lisää siitä mitä ajuri tekee ja mikä se on)
     
  7. Henry1979

    Henry1979 Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2003
    Viestejä:
    942
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Kannatta vielä ottaa se värikasetti irti ja ja katella et onks siellä paperi rypistyneenä. Kyllä veikkaan et siellä tukos on, mutta se pitäisi löytää jonkun luukun tai värikasetin takaa jotta pääsee poistamaan sen.

    Töissä tulee noiden rintterien kanssa puljattua päivittäin ja kun tukosta ilmottaa, ni kyllä sieltä aina jostain luukun takaa paljastuu ryppynen paperi :D
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2011
  8. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Samsung takuu.
    Ota yhteyttä Samsung tukeen. 030 6227 515


    Samsung huolto
    Info Care 09 56186 130


    Tai sitten giganttiin.
    Ei myyjäliikkeistä hoideta kotikäyntejä kaikki huollot tehdään valtuutettujen huoltoliikkeiden toimesta.
     
  9. Turhautuma

    Turhautuma Member

    Liittynyt:
    02.10.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos tiedoista!

    En meinannut itse ruveta korjaamaan sentään vaan ajattelin, että tulostimen saisi toimimaan kokeilemalla kaikkea... mutta jos mikään (mihin mun "osaaminen" riittää) ei auta, niin olenkohan oikeuttu palauttamaan laitetta? Takuu on kuitenkin voimassa... Mutta jos laite ei varsinaisesti ole rikki (en tiedä onko), niin voiko silti palauttaa? 14 päivän palautusoikeus päättyi aikoja sitten.

    Miten siihen sellaiseen ajuriin pääsee käsiksi? Miten ajuri(t) poistetaan? Siis kun poistin tulostimen sieltä Tulostimet-kohdasta, niin poistinko samalla ajurit/ajurin? Ja sitten kun laitoin johdot takaisin, niin ohjelmisto asentui ilman mitään levyä. Nyt laitoin levynkin tuonne, ja lopuksihan siinä voi tulostaa testisivun, mutta ei tulosta, vaan heti tulee vaan tuo "paperitukos kasetissa".

    Laitoin sinne Samsung-paikkaan viestiä. Toivottavasti sieltä saisi apua. Mikään ei tunnu auttavan.
     
  10. Turhautuma

    Turhautuma Member

    Liittynyt:
    02.10.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikki paikat olen tonkinut, jotka vaan käsillä auki saa. En viitsi ruveta kovin väkivaltaisesti aukomaan mitään. Ei ole siis esim. siellä värikasetin takana mitään. Jos on, niin täytyy olla tosi hyvässä piilossa sitten... Mitenköhän paperi voisi niin outoihin paikkoihin edes joutua? :eek:

    Huomasin yhdessä kohdassa vähän sellaista valkoista märkää ainetta. Näyttäisi liimalta, mutta mieleeni tuli, voisiko se olla sulanutta paperia. :D Ei haise miltään... Mutta ei tuo varmaan liity tähän asiaan mitenkään...
     
  11. Henry1979

    Henry1979 Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2003
    Viestejä:
    942
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    No joo jos oot kaikki luukut kattonu mitä ilman työkaluja voi tsekata ni tuskin siellä sit enää mitää tukosta on. Joku siinä sit mättää jossakin, joten kai noilla yllä olevilla vinkeillä vois sit niitä ajureita poistella jalaitella uudestaan...
     
  12. Turhautuma

    Turhautuma Member

    Liittynyt:
    02.10.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kumma juttu sitten. Olen siis yrittänytkin jo poistaa, mutta en tiedä, miten poistetaan ajurit. Viitsisikö joku vielä kertoa, miten tulostimen ajurit poistetaan? Missä ne sijaitsevat?
     
  13. J-lalli

    J-lalli Active member

    Liittynyt:
    08.04.2005
    Viestejä:
    1,292
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    68
    Ohjuspaneeli Ohjelmat ja toiminnot. Poistat sieltä sen samsungin. Ja parempi ois ku imasisit ohjelman > Revo uninstaller Ja poistat sillä.
    Editoin vihreitä...
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2011
  14. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Varmaankin on tämä tulostin kyseessä.

    http://www.verkkokauppa.com/fi/product/24722/cstdq

    Samsungilla on tämän mukaan 2v nouto & palautus takuu.
    Takuunalainen tuote noudetaan asiakkaan luota ja viedään korjattavaksi.

    Korjattu tuote toimitetaan asiakkaalle takaisin.

    Joissakin tapauksissa voidaan tuote korjata asiakkaan luona.

    Takuu kattaa kaikki kulut.
    Asiakkaalle ei aiheudu mitään kustannuksia.

    Nyt teet sinne Samsung huoltoon ilmoituksen,
    ja homma hoituu sitäkautta kuntoon.
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2011
  15. Turhautuma

    Turhautuma Member

    Liittynyt:
    02.10.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos kaikille.

    Soitin sinne Samsungin asiakaspalveluun (puhelun kesto 10 min 17 s ja hinta 3,15 €). Sieltä kehotettiin viemään tulostin Giganttiin, ja nyt vain yritän pähkäillä, miten saan laitteen kuljetettua sinne...
     
  16. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Toimitus Giganttiin.

    Pakkaa tuote hyvin,mielummin alkuperäis pakkaukseen.
    Mukaan ostokuitti & palautuslomake täytettynä --> vikailmoitus.
    Sekä lähettäjän tiedot.

    Vie lähimpään postiin.
    Mainitse postissa --> Gigantin huolto / takuupalautus.
    Takuuhuoltotapauksissa postimaksut maksaa Gigantti.


    Postista saat pakettikortin.

    Pakettikorttiin tiedot.
    Gigantti NDRC
    Hagelstamintie 32
    01520 Vantaa

    Myös lähettäjän tiedot.

    Tuolta pitäis löytyä tietoja.
    http://www.gigantti.fi/

    Usein kysyttyä --> Huolto ja Tuki Informaatiokeskus -->
    Kuinka toimitan laitteen huoltoon.
     
  17. Turhautuma

    Turhautuma Member

    Liittynyt:
    02.10.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos. Gigantti on lähempänä, joten en postia käytä.

    Ymmärrettävistä syistä en voi tulostaa mitään lomaketta, mutta ehkäpä en sellaista tarvitse, jos siellä myymälässä tarkistetaan tulostimen viat. Soitin sinne Samsung-puhelun jälkeen, eikä se Gigantin henkilö sanonut muita ohjeita kuin sen, että toisin tulostimen sinne, ja ne sitten kuulemma kattoo laitetta tarkemmin, jos oikein ymmärsin.

    Toivottavasti en tällaisessa tapauksessa tarvitse pehmusteita tai muita "hankalia pakkausmenetelmiä", koska mulla on vaan se alkuperäispakkaus eikä mitään pehmusteita. Ne valkoiset muovijututkin menin heittämään pois.
     
  18. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos itse saat toimitettua tulostimen Giganttiin,
    laita vaan laatikkoon.

    Kyllä sitten liikkeessä tarkastavat laitteen,kun kerrot ongelmasta.

    Jos laitteessa on vikaa,niin Gigantti ei korjaa,vaan lähettää laitteen Samsung tulostimien valtuutettuun huoltoon.

    Samsung lasertulostimien huolto.InfoCare CS OY Vantaa.

    http://www.infocare.fi/

    Huolto voi sitten kestää 2 <--> 4 viikkoa.
     
  19. Römmel

    Römmel Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    Katso onko tulostimen sisällä mitään pakkausmateriaaleja, HP:lla ainakin 90% paperitukoksista johtuu siitä että siellä on vielä jotain pakkausmateriaaleja (oransseja) koneen sisällä
     
  20. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Näin on siellä saattaa olla vielä jotakin kuljetus-suojia,
    joita ei ole poistettu.

    Katso onko sinne jäänyt
    sellaisia punaisia muovipidikkeitä.

    Itselläni Samsung CLP-325 laaseri.
    Siitä piti poistaa noita pidikkeitä,muistaakseni 4 kpl
    ja sitten oli jotain suojateippejä siellä sisällä.
     
    Viimeksi muokattu: 06.10.2011
  21. Turhautuma

    Turhautuma Member

    Liittynyt:
    02.10.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon nyt vieny laitteen sinne Giganttiin. Ei haittaa, vaikka muutama viikko menisikin, kunhan tulee toimivana takaisin. Jos ei tule, niin...!

    En erikseen silloin katsonut teippien tai minkään irrallisten pidikkeiden varalta, kun mieleen tuli ainoastaan paperin etsiminen, mutta ei siellä varmaan ollut sellaisia - näkyvillä paikoilla ainakaan.
     

Jaa tämä sivu