1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Panasonic NV-GS140 manuaali jostain?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Make79 12.04.2005.

  1. Make79

    Make79 Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro.

    Mahtaakohan mistään löytyä ohjekirjaa tuohon Panasonicin digivideokameraan? Koitin pari tuntia googlettaa, mutta tuloksetta.
    Sais mielellään olla suomenkielinen ;=)
    Pitikin mennä tilaamaan pixmanialta. Toivoin vähän, että niillä ois siellä suomenkieliset, ku kerta sivutkin oli suomenkieliset, mutta mitä vielä. Ranskalaiset manuaalit tuuppasivat mukaan ja enhän minä niillä tee mitään. En osaa sanaakaan ranskaa. Englanninkielisetkin auttas kyllä.
    Kyllähän sitä käyttää osaa, mutta voi silti jäähä jotain ominaisuuksia huomaamatta.
     
  2.  
  3. AppleMr

    AppleMr Member

    Liittynyt:
    06.02.2003
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    soita kaukomarkkinoille 09-5211. Sano että ostit sen vaikka pörssistä, mutta laput puuttui. että lähettäkää kotiin uudet. =)
     
  4. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. Make79

    Make79 Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toi malli on sen verran uus. 1.2.2005 on lehdistötiedote Panasonicin (panasonic.fi) sivuilla tuosta mallista, mutta varsinaisessa mallistossa sitä ei vieläkään näkyny. Voi tietty olla, että sitä ei vielä oo Suomessa ees myynnissä. Pitänee ootella vielä vähän aikaa ja kysellä sitten vaikka tuolta Kaukomarkkinoilta.

    Niin ja tuosta linkistä...
    toi sivusto on usan markkinoilla oleville malleille. eli sieltäkään ei löytyny tuota manuaalia. Eikä mitään NV-GS sarjan manuaalia.

    Kiitokset kuitenkin.
     
  6. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Euroopan mallit on NV-GS alkuisia ja nykyiset jenkki NTSC-mallit PV-GS alkuisia. Ja PV-GS150 on jenkkimalli joka vastaa muuten NV-GS140 mallia paitsi että siinä tietenkin on DV-in liitäntä joku typerästi puuttuu tuosta eurooppalaisesta 140 mallista.

    Joten ylläolevasta linkistä jos lataa manuaalin koodilla PVGS150 niin sillä pärjää 99,5 prosenttisesti tuon NV-GS140 kameran kanssa.;-)
     
  7. AppleMr

    AppleMr Member

    Liittynyt:
    06.02.2003
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nv-gs140 myynnissä Veikon Koneessa hintaan 999. Eli on mallistossa.
     
  8. miliani

    miliani Member

    Liittynyt:
    21.04.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tilasin myös pixmaniasta tuon NV-GS140 mallin. olen ollut yhteydessä maahantuojaan ja pyytänyt suomenkielisiä käyttöohjeita. pyysivät niistä 60€ mikä minusta oli kohtuutonta. olin ehkä turhan rehellinen kun mainitsin että olen ostanut sen Ranskasta. olisi pitänyt keksiä ehkä jotain legendaarista tyyliin meni vahingossa lehtikeräykseen.
    stauffille kiitokset tuosta manuaali osoitteesta. niilä pärjää todella 99,5%:sesti.
     
  9. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä kestä kiitellä ( punastuu)
     
  10. Make79

    Make79 Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löysitkö miliani tuolta osotteesta manuaalin tuohon NV-GS140 malliin? Minä en vaan millään huomaa sitä tuolta. Kait siitä valitaan toi "Camcorders - Video/Digital Cameras & Palmcorders"?
    Tuossa lukee vielä et "USA Models only, Non USA models please visit Panasonic's Global Site."

    Ootko muuten saanu toimimaan videon siirron USB:n kautta? oon kokeillu 3 eri PC:llä, joissa kaikissa pitäs olla tuki USB 2.0:lle. Kaikissa käyttiksenä XP ja joko SP1 tai SP2. Motion DV studio ei löydä yhtään DV laitetta. Kuva onnistun kyllä siirtämään ihan oman tietokoneen kautta. Jostain syystä windows näyttää laiteen Canonina.

    Ohos. ilmeisesti USAssa on toi NV-GS150 sama ku tää Euroopan NV-GS140.
    Ainakin toi vaikuttas samalta (http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/PVGS150.PDF)

    Joten kiitoksia tosiaan stauffille tuosta linkistä =)
     
  11. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos olisit vaivautunut lukemaan tuon edellisen viestini niin ei olisi tuota tarvinnut kysyä.;-) Kerroin siinä nimen omaan että GS150 on sama malli kuin GS140 ja että ainoa ero on tuossa DV-in liitännässä joten käyttöohje pätee kaikilta muilta osin paitsi digitaalisen kopioinnin osalta joka ei 140-mallilla onnistu.
    Millanilla näköjään kyllä meni viesti perille...

    Ja videon siirto USB:llä ei taida olla kovin hyvä idea vaikka se teoriassa nykyään on mahdollista ainakin näissä uusimmissa Panasonicin ja Canonin malleissa. Paljon nopeammin, vaivattomammin ja vähemmillä vastoinkäymisillä pääsisit käyttämällä sovinnolla Firewireliitäntää joka on vartavasten DV-kameroiden alkuperäinen videon siirtomuoto.
    http://www.digivideo.fi/content/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=43
     
    Viimeksi muokattu: 22.04.2005
  12. Make79

    Make79 Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Perkule. miten mä en tuota viestiä oo huomannu.
    ois näköjään syytä käyvä hommaamassa silmälasit.

    Tais käyvä niin, että hyppäsin suoraan tuonne Veikonkoneen sivuille ja unohtu toi sun viesti. Sitä kun on niin kiireinen ja monta asiaa yhtäaikaa menossa. =(

    Anteeks kauheesti mun hölmöilystä.
     

Jaa tämä sivu