1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Paljon ongelmia internetin kanssa

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Jeere 05.10.2012.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Jeere

    Jeere Member

    Liittynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ehkä noin vuosi sitten vaihdoin soneran laajakaistan saunalahteen (elisaan). Samalla vaihdettiin Elisan kotiboksiin (bewan ibox tai sinnepäin). Internet alkoi mennä poikki aina silloin tällöin. Joskus melkein koko ajan. Yhteys on poissa noin 30s (en ole laskenut). Se menee pois kaikista koneista samaan aikaan. Windowsin mukaan tällöin vain lähiverkko toimii, internet ei. Saunalahden/elisan tuesta ei ole mitään apua.

    Rajatakseni ongelmaa lisää, kokeilin käyttämätöntä, soneran liittymän mukana tullutta ZyXEL P-660HW-D series laitetta. Vanha purkki, joka oli käytössä soneran liittymän aikana, on hukassa. Windows 7 koneessa yhteys toimii tällä. En tosin tiedä, tapahtuuko yllä mainittua pätkimistä. Valitettavasti windows vista koneessani ei internet toimi. En pysty kunnolla edes pääsemään asetusohjelmaan tällä koneella. Todella hidasta.

    Windows ei pysty korjaamaan ongelmaa, asetusten palautus tai automaattinen hakeminen ei auta. Koneessa on ilmeisesti Realtek PCIe GBE Family Controller, mikä se nyt sitten onkaan.

    Kun olen poistanut yhteyden monta kertaa ja palauttanut ja muuta, windows väittää, että on:

    Verkko (yksityinen verkko)
    ja
    Tuntematon yhteys (julkinen verkko)

    ja molemmissa on mukamas lähiverkko ja internet. En kuitenkaan saa mitään sivua auki ja laitteen asetusohjelmaan en saa kunnolla yhteyttä.


    Tuli mieleen, että minulla on aika pitkä johto. Se tulee toisesta kerroksesta lattian läpi. Ehkä zyxel ei toimi pitkien johtojen kanssa ja elisan paskaboksi on muuten vain romu (tai niillä on joku ongelma). Hieman lähempänä oleva kone kuitenkin toimii (siis elisalla pätkii poikki, mutta muuten toimii). Konetta en kuitenkaan voi siirtää lähemmäksi.

    Siis mitä minun täytyy tehdä. En jaksa tapella tämän kanssa.
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu