1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Paljon avi-tiedostoja DVD:lle tekstien kanssa.

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi mijuve 16.09.2009.

  1. mijuve

    mijuve Guest

    Heipä hei. Eli mulla ois paljon avi-tiedostoja, joissa on erikseen tekstit jotka tietokoneella toki toimii. Ongelma on vaan siinä, että ne pitäs saaha toimimaan myös dvd-soittimella ihan normaalisti tekstien kanssa, mutta jotenkin epäilen/olen lukenut että ei onnistu noin vain.
     
  2.  
  3. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Riippuu soittimesta. Jotkin soittimet handlaavat avit irtoteksteillä, jotkin vaativat että tekstit on "poltettu" kuvaan kiinni, jotkin osaavat toistaa vain mpeg2-muotoiset videotiedostot...
     
  4. mijuve

    mijuve Guest

    En tiiä soittimesta mitään, joten semmonen mahdollisimman perusratkasu pitäs saada.
     
  5. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Mitäs jos kertoisit mikä soitin se on(merkki malli) ja onko siinä jotain mainostarroja.
     
  6. Khiai

    Khiai Member

    Liittynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Philipsin DVP3360 toistaa avit ja tekstit niissä. Ainakin .sub tiedostot ja hintaa laitteella "huimat" 65e. Laitteessa on lisäksi HDMI liitäntä.
     
  7. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Aika moni soitin nykyään toistaa. Itse ostin Keskiseltä jonkun saman homman haltsaavan Denverin 40 eurolla.
     
  8. Khiai

    Khiai Member

    Liittynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niinhän nuo on toistanut jo monta vuotta, mutta itse en vielä ole törmännyt noin halpaan DVD-soittimeen jossa on HDMI-liitäntä.
     
  9. pateboe

    pateboe Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2008
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Tuolla näkyy, että toistaa DivX eli suosittelen nerolla poltat ne leffat datana levylle
     
  10. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    "mijuve" ei tainnut missään vaiheessa sanoa että hänellä olisi Philipsin DVP3360 ...
     
  11. mijuve

    mijuve Guest

    Joo kun ei olisi mulle tulossa vaan yhelle tytölle joka ei ees tienny että minkä merkkinen niitten dvd-soitin on :D
     
  12. Khiai

    Khiai Member

    Liittynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä soittimissa lukee aika varmasti ainakin malli jossain tarrassa laitteen takana tai pohjassa.
     
  13. pateboe

    pateboe Regular member

    Liittynyt:
    14.06.2008
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Hups! meni vähä ohi, kun vähä väsytti aamusel
     
  14. mijuve

    mijuve Guest

    Valitsin käyttööni ConvertXtoDVD:n.. Mutta miten 350 megatavun tiedostosta tulee levyllä yhtäkkiä 950 megatavua..? Kokonaiselle DVD:lle ei näin ollen mahdu ku 4 videonpätkää. Ja tekstit muutin johonki srt-muotoon, toivottavasti toimivat..
     
  15. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Se videosi oli varmaan Mpeg4 koodattu DivX video.
    DVD:llä videot on Mpeg2 koodattuja ja ne vievät paljon enemmän tilaa kuin Mpeg4 videot.
     
  16. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Pitäisi toimia. Joissain DVD soittimissa joudut painamaan subtitle nappulaa kun toisto alkaa, jotta saat tekstit näkyviin.
     
  17. mijuve

    mijuve Guest

    Eli en voi mistään asetuksista naputella sitä niin että menis se alkuperäinen määrä megatavuja? Jooh, tekstit näkyy nyt, piti vaan käsittää tuo logiikka..
     
  18. mozilla

    mozilla Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    466
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
  19. Khiai

    Khiai Member

    Liittynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joudut tekemään siitä data levyn jonka todella monet poltto-ohjelmat osaavat tehdä. Tuo kertomasi tapa on muuttamassa .avi:n DVD:n mpeg-2 muotoon joka kasvattaa kokoa todella reilusti samalla huonontaen kuvanlaatua.

    edit: Muista, että tekstitiedosto pitää olla saman niminen kuin videotiedoston. Videon esim xxxxxxxx.avi ja tekstien esim xxxxxxxx.srt
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2009
  20. mijuve

    mijuve Guest

    Tekemään siitä datalevyn? Mitenhän minä sen saisin aikaan? Siis ne mun tiedostot on yksittäisiä aveja.. Miten saan niistä tehtyä datalevyn niin, että saan myös valikot ja muut kivat mukaan? Joo ne tekstit toimi ihan oikeen muistaakseni. :)

    Ja osaako dvd-soittimet toistaa datalevyjä?

    Kokeilin sitä mun dvd:tä tässä tietokoneella mutta en soittimessa, ja en huomannu että kuvanlaatu ois yhtään kärsiny.. En sitte tiiä kun kattoo isosta ruudusta..
     
  21. Khiai

    Khiai Member

    Liittynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun tekee datalevyn niin tiedostot ovat alkuperäisessä muodossa. Jolloin dvd-soittimen pitää kyseisessä tapauksessa osata toistaa divx ja xvid tiedostoja. Nero burningrom muunmuassa osaa polttaa data muotoon levyt. Siitä saa myös ilmaisen trial version.
     

Jaa tämä sivu