1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

P8Z77-V LK asennuslevyn imagea?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi RatCon 13.01.2018.

  1. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Asuksen P8Z77-V LK:n mukana tullut emolevyn levy kadonnut jonnekkin. Nettisivuilta löytyvät ajurit ei kelpaa, pitää olla itse levy. Löytyyks tota jostain viralliselta/luotettavalta sivustolta imagena, jolloin sen vois polttaa CD/DVD:lle ?
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    On ennen kuulumatonta, ettei tuen emolevyn ajurit kelpaa. Yleensä tuo johtuu vaan väärin valitusta tukisivusta, jossa on emolle sopimattomat ajurit.
    Ei ole koskaan tullut vastaan, että voisi valita imagena tukisivulta ajurilevykkeen turhakkeineen.
    Onko tämä oikea tukisivu emollesi? https://www.asus.com/fi/Motherboards/P8Z77V_LK/HelpDesk_Download/
    Valitset sieltä vaan käyttöjärjestelmän oikein, lataat ja asennat ajurit.

    Mites kävi?
     
  4. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Ei ole mun kone, eikä noi kelpaa.
    Olen ehdottanut, ei kelpaa. (Annoin muistitikulla, ei aio käyttää)

    Pitää olla sellanen emon mukana tullu asennuslevy.
    Älä kysy miksi, mulla meni jo hermo ko. henkilöön.
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Nyt musta tuntuu, että olet jotenkin hukassa. Kerro sitten tarkkaan oikea emolevysi tyyppi, niin varmuudella siihen löytyy oikeat ajurit.

    Nuo ajurit jota ehdotin oli ilmoitttamallesi emolle sopivat. Tarkista emon tyyppi tai ota kuva emon tiedoista.
     
  6. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    -facepalm-

    Mä tiedän että ne ovat oikeat ajurit, ne ei kelpaa ko. henkilölle.
    Mä itse latasin ne sille muistitikulla, ei aio asentaa niitä. Ei suostu käyttään tikkua.

    Pitää olla levy, en maha tälle mitään, ei ole minun koneeni.

    Tää on sama asia kun ostaisit kaverille neloskaljaa kaupasta, mut se vinkuis "Ei kelpaa, noi pitää olla ostettu alkosta"
     
  7. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Etkö voi polttaa niitä levylle?
     
  8. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Johan on aika samanlainen juttu, mitä oli jonkun naisystävän kanssa, oliko käyttis vai mikä se oli. Todella polta nuo sitten DVD:lle jos tikulla ei kelpaa. Mites sun kohdalle sattuu noita noin hölmöjä juttuja toistamiseen.

    Jos ei kelpaa, niin ei tarvii sitten.
     
  9. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Mä just soitin sille, oli taas yhtä "miellyttävä" puhelu ku ennenkin. Vinkuu sitä validia levyä. Se haluaa sen missä on se asennusohjelma että saa ajurit asennettua. Tää on niin ärsyttävää taas kerran.
     
  10. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Sano sitten yksinkertaisesti vaan, että tekee ihan mitä haluaa, jos noin pieni asia muodostaa ylitsepääsemättömiä esteitä. Minä en edes viitsisi väitellä tuollaisesta asiasta, luovuttaisn siihen ja antaisin tehdä, mitä haluaa.
    Etkö todella pysty tai osaa perustella noita asioita ja sinäkö sen asennuslevyn hukkasit tai myit emon käytettynä ilman levyä?

    edit: kyllä kai tukisivulla olisi tukilevyn iso, mutta hankaloituisi vaan turhaan, kun tulee yksittäisiä ajuripäivityksiä, pitäisi aina tehdä uusi iso, siksi niitä ei kai julkaista.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2018
  11. Pekkavaltteri

    Pekkavaltteri Active member

    Liittynyt:
    15.09.2017
    Viestejä:
    826
    Kiitokset:
    222
    Pisteet:
    53
    Nyt oot melkosen autettavan itsellesi hankkinut :D sukulainen?:D
    E: hölmöähän tuo on siinäkin suhteessa, ettei noissa levykkeissä ikinä ole ajan tasalla nuo ajurit, joka tapauksessa joutuu netistä lataamaan uudemmat, vaikka alkuperäisen levykkeen saiskin
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2018
  12. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Joo, oma mokahan se periaatteessa oli kun asennuslevy meni roskiin kun winukka ja ajurit oli asennettu. Vitsi oli siinä, että nappasin just niitä käytettyjä winukoita mitä myyjä oli vissiin myyny useemmalle (sain validin irti repästyn tarran). Windows vaan yht äkkiä ilmotti että versio on piraatti, ja winukka lukitsi koneen. Nyt se joutu hommaan uuden, osti suoraan kaupasta kun eka kerta meni näin (tuon toisaalta ymmärrän).

    MUTTA!
    Homma on nyt klaari. Neljännen puhelun jälkeen sain sille asennettua CD-levylle ajurit. Oli se silti "se" otsassa mutta otti vastaan.

    Sitä mä sille sanoin, kun vielä win kybää oli asentamassa :p

    Ja joo, suku on pahin. Ei oo turha sanonta :D
     

Jaa tämä sivu