P180B ns. ''Silence Modaus''

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Porshe 01.09.2008.

1. mymyller

mymyller Guest

Kyllähän se tosiaan niin on, että kannattaa keskittyä eliminoimaan äänen aiheuttaja, eikä yrittää ’peitellä’ ääntä.. Eli ehdottomasti voit unohtaa bitumimattoviritykset, eteenkin kun tuo P180-sarja on muutenkin jo verraten todella vaimentava koppa, eikä lisätoppauksesta ole juurikaan hyötyä. Eli keskitytään äänen aiheuttajiin..

Ensimmäisenä kannattaa hiljentää näytönohjaimen sirkkeli, eli jo aiemmin mainitsemasi Accelero + Noctua 120mm 1200rpm tuuletin. On tehokas ja ko. kotelolla äänetön ratkaisu.

Prosessoricoolerille on useita vaihtoehtoja, mutta hinta/hiljaisuus/tehosuhteeltaan esim. joku Scythen iso murikka kuten Mugen tms., jonka kylkeen tarvittaessa niin ikään yksi Noctuan laaturopeli..

Tämän jälkeen kun käännät kotelon tricoolit ”low” asentoon niin voit miettiä tarvitsetko vielä hiljaisemman häkkyrän.. Itse pystyn vastaavanlaisella virityksellä nukkumaankin huoneessa kivutta vaikka olisi läpi yöt kone päällä.. Kotelon tuulettimet vielä vaihtamalla tulee käytännössä äänetön ratkaisu.. Nytkin huomaa oikeastaan vain merkkiledistä onko päällä vai ei..

Ja jos sulla ei oo siellä 'alakerrassa' kiintolevyjä niin voit ottaa sen koko alakerran tuulettimen pois, koska tuo virtalähde kyllä osaa hoitaa oman jäähdytyksensä mallikkaasti, eikä lisätuularista ole siellä käytännössä apua..

2.  
  3. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minä varmaankin hankkisin Vendettan tai sen Xigmatecin prosessorille, en tiedä tosin, että millainen ääni lähtee.

Muuten minulla puhaltaa Nanoxiat ja yksi NZXT:n tuuletin täydellä teholla, eikä mitenkään haittaa nukkumista, teho on tärkein ;)

4. mymyller

mymyller Guest

Ei missään tapauksessa. Takaseinässä ja katossa olevien tuulettimien kuuluu puhaltaa ulospäin. Mikäli ne sinulla imee ilmaa niin tehtaallaa on sattunut moka jos et itse niihin ole koskenut.. Varmuuden puhallussuunnasta saat selville jos laitat vaikka talouspaperin tms. puhaltimen eteen ja katsot kuinka käy.. Kädellä voi joskus olla hankala arvioida puhallussuunta jos ilmavirta ei ole hyvin suuri..

E: typoja

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.09.2008
  5. Kaakatus

Kaakatus Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Puhallusilma tulee aina samalta puolelta ulos, kuin tuulettimen virtajohto.

6. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse olen Dremelillä poistanut kaikki tuulettimien edessä olevat metallikennot kopasta ja tilalle en ole laittanut mitään ilmanvirtaa
    haittaavaa sormisuojaa tai vastaavaa.

Ilmankierto kopassa sujuu suunnilleen kuvanmukaisesti:

7. Porshe

Porshe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Voi olla että paikallisessa liikkeessä kun kokosivat P180 kopan niin laittoivat tuulettimet väärinpäin. Tai en tiedä ovatko ne valmiina kiinni tehtaalta tullessa. Prossua jäähdyttää Scythe Infinity jossa ei myöskään mielestäni mikään laatutuuletin.

Nyt hiukan suunnitelmiin muutosta. Koneen päivitystä jos vanhat osat menevät kaupaksi, eli myydään IP35-E, MSI 8800 GTS 512MB. Yhteishinta varmaan jotain 200€ ja siihen tilalle P5Q Pro + 2x HD4850 Accelero S1 molempiin jos mahtuu koteloon. Lisäksi 3x Noctua 1200rpm. Tehoa sekä hiljaisuutta samassa paketissa jos rahaa tippuisi taskuihin jostain. Mietin vaan riittääkö NeoHE 430W HD 4850 Crossfirelle?

Tässä testissä: http://techreport.com/articles.x/15293/10
    sanotaan että vie rasituksessa 364W ja tästä mun poweristahan on jatkuvaa syöttöä saatu irti 560W joidenkin testien mukaan. Eli kyllä varmaan riittää kellottamattomille mutta riittääkö sitten jos kellotan molemmat HD 4870 kanssa samalle tasolle? Jos ei niin poweri menee myös myyntiin.

edit. jaa spotless on oikein hionut hienoksi ettei ole teräviä reunoja =)

Viimeksi muokattu: 08.09.2008
  8. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ne Tricoolit on kiinni jo tehtaalta tullessaan,
    ainakin niissä versioissa joissa on takana ulkona se nopeudensäädin
    tuulettimille.

9. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ehkä riittää, en uskalla varmasti sanoa.

Minusta ei ole järkeä hankkia HD4850 crossfireä edes normaalitilanteessa, nyt kun vielä pitäisi saada hiljainen ja kellottaa, niin kuulostaa hoopolta.

10. Porshe

Porshe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Accelerot eivät käsittääkseni pidä ääntä hirveästi edes silloin kun niissä on ne turbo modulet kiinni?

Jaa tämä sivu