1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pöytäkone temppuilee

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi stikidiki 16.03.2014.

  1. stikidiki

    stikidiki Regular member

    Liittynyt:
    16.03.2014
    Viestejä:
    126
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No nyt ois asennettu Windows uuestaa.. Mutta yks asia ihmetyttää, rupesin kattelemaan että miks mun C levy on nii täynnä ni se on tehny tossa asennuksessa sinne kansion "windows.old" ja siellä on kaikki mitä mulla on ollu koneella, eli sellaset yli 700gb tavaraa. Eli periaatteessa turhaan Ubuntun kautta otin ulkoselle kiintolevylle ne jutskat, mutta eihän tuota voinu tietää. Nyt tämä onki tässä sitte näytön resoluutioitten kans tappelua, kun ei meinaa saaha sopivaks, että jos jollakin on jotakin vinkkejä niin saa antaa. Näyttö on 32 tuumanen ja windows tarjoaa suosituksena 1920x1080, sille jos laittaa niin kuvakkeet sun muut on sopivan kokosia, mutta esim. tekstit on niin huonolaatusia että ei saa selvää.. sitte jos laittaa pienemmälle resoluutiota niin joko kuvakkeet on liian isoja, tai sitten reunoilla on mustat palkit. Mutta jokatapauksessa ISOT kiitokset kaikille apua antaneille :)
     
    Viimeksi muokattu: 18.03.2014
  2.  
  3. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,213
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Windows.old kansion poisto:
    http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows7/how-do-i-remove-the-windows-old-folder

    Laita nuo kuvakkeet sopivankokoisiksi ja suurenna sitä sivua/tekstiä pitämällä CTRL näppäin pohjassa ja liikuttamalla hiiren rullaa jolloin koko muuttuu. Näin se valitettavasti täytyy tehdä.
    Ilmeisesti olet jo tehnyt tarvittavat muut toimenpiteet ohjauspaneelin> Ulkoasu ja mukauttaminen> Näyttö kohdasta>Suurenna ja pienennä tekstiä ja muita kohteita.

    PS.Sama onnistuu myös: CTRL ja + - näppäimillä jollei hiiressä ole rullaa.
     
    Viimeksi muokattu: 18.03.2014
  4. stikidiki

    stikidiki Regular member

    Liittynyt:
    16.03.2014
    Viestejä:
    126
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu olen tehnyt kaikki nuo, ja minulla oli kyllä hyvät asetukset ennen windowsin uudelleenasennusta, mutta nyt ei vain oikein luonnistu. Ja tuo ctrl juttu on tuttu, mutta koska myös esim päivämäärä/klo numerot on huonolaatuiset. Pitää tosiaan koittaa säätää vähän, eiköhän tämä tästä. Kiitokset vielä.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,111
    Kiitokset:
    1,210
    Pisteet:
    243
    Mikäli et asentanut Windowsia palautusosiolta, pitää sinun etsiä näytönohjaimeen ajurit sen valmistajan sivustolta. Oikea ajuri voisi korjata tuon ongelman.
     
  6. stikidiki

    stikidiki Regular member

    Liittynyt:
    16.03.2014
    Viestejä:
    126
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ajurit on ajantasalla jo. Sain suhtkoht hyväks nuo asetukset nyt.
     

Jaa tämä sivu