1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Päivitystä GTX 560 Ti TOP tilalle

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Jaltsi86 29.09.2015.

  1. Jaltsi86

    Jaltsi86 Regular member

    Liittynyt:
    28.02.2011
    Viestejä:
    121
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Otsikko jo sen lyhyesti kertoo eli olisin hakemassa päivitystä vanhalle näyttikselle ja kyselenkin ennakkoon, että kannattaako päivittää vai satsaa kokonaan uuteen pakettiin. Tällä hetkellä varaa ei olisi koko pakettia lähteä uusimaan ja siksi olisin päätymässä pieneen elvytykseen.

    Tämän hetken kokoonpano:

    Asus GTX 560 Ti TOP 1GB
    AMD Phenom II X4 960T Black Edition
    AsRock 970 Extreme4, AM3+, AMD 970, DDR3, SATA III, ATX
    XFX 550W Core Edition ATX-virtalähde, 80+ Bronze
    8GB DDR3

    Lähinnä GTX 970 sarjan kortit käynyt mielessä, mutta onko muut komponentit pullonkaulana kyseiselle kortille? Virtalähteen joutuisi mitä todennäköisemmin uusimaan, siihen olen varautunut.

    Ehdotuksia otetaan vastaan, hintahaitari 200-400e :)
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2015
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
  4. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Poweri riittää mainiosti vaikka pulttaisit emolle 980Ti:n.. Eli mikäli virtalähteessä ei mitään vikaa ole, niin ei sitä ole pakko lähteä vaihtamaan.
    Näytönohjaimeksi tuo 970:nen tosin aikas tehokas vrt.prossuun, eli prossu jäänee jonkinlaiseksi pullonkaulaksi. Tietenkin mikäli saisit avattua tuosta 960T:stä kaksi "ylimääräistä" ydintä voisi se hieman avittaa prossun osalta, vaikkakin se edelleen olisi hidastava tekijä kokoonpanossa.
    Tuolla budjetilla itse katselisin, juuri tuolle kokoonpanolle, käytettyä korttia. Esimerkiksi GTX 670, 680, 770 tai jopa 780 toisi jo rutkasti lisää mehuja pelaamiseen.
    Myös prossun kellottamista (ja mikäli mahdollista ytimien avaamisen jälkeen) kannattaa kokeilla/harkita.

    Ja muuten, mikäli olet tuota 560Ti:tä myymässä erikseen, niin saattaisin olla siitä kiinnostunut (SLI kokeiluun)..
     
  5. Jaltsi86

    Jaltsi86 Regular member

    Liittynyt:
    28.02.2011
    Viestejä:
    121
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Prossusta saa kaksi ydintä tosiaan auki, tosin mitään pidempiä testejä en ole tehnyt, että miten toimii rasituksessa.

    Käytettyä näyttistä olen myös harkinnut, mutta mielelläni ostaisin uuden, jolloin takuukin olisi turvana. Onko GTX960 "mistään kotoisin"? :D

    970 harkitsin siksi, koska ajatuksena olisi tulevaisuudessa päivittää myös loppu kokoonpano.
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  7. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Sopisin olla kyllä eri mieltä kun muistamme mitkä meidän kokemuksemme kyseisestä roskaemosta on :confused:
     
  8. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Niin no, ei tuolla empalla kyllä mitään maximi kelloja kannata haeskella, mutta jonkinmoista silläkin kyllä kykenee tekemään.. Btw, en vieläkään ole raaskinut parempaa ostaa, ja varsinkaan tällä euron kurssilla kun tuokin Extreme4 maksaa yli 130 (mm.jimms). Ja ainakin toistaiseksi oma emo on kestänyt menossa mukana, (1090T @ 4.1GHz).
    Mutta tosiaan pienillä varauksilla ton ASRockin kanssa joutuu kyllä kellottelemaan, koska ainakin vakauden osalta itse olen joutunut painimaan ihan urakalla että oon tuon Phenomini saanut noissa kelloissa nyt pysymään ilman kaatuilua.
    Toisaalta, myös prossut ovat yksilöitä, jotkin kellottuvat helpommin ja paremmin kuin toiset. Ja voi olla että AP:lla on hyvinkin kulkeva 960T lankullaan.
     
    Gereti kiitti tästä.

Jaa tämä sivu