1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Päivittäjän unelmaemolevy (Asrock 939Dual-SATA2)

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi zapetu 07.08.2005.

  1. NP_ShaDoW

    NP_ShaDoW Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä kyllä huonot kokemukset ko. emosta (asrock 939 dual sata2) kokeilin kellottaa athlon 64 3200+ edes hitusen (ei edes 150 mhz) vaikka jäähdytin on kookkaan puoleinen ja tehokas. Kone kaatuili vähän väliä ja muistikampakin meni pimeeksi (onneksi takuu korjasi) nyt tilauksessa uutta emoa... ja sillä emolla samaa prossua on kellotettu 2.5 GHz asti 2.0 GHz:sta eikä mtn ongelmia lämpöjenkään kanssa saati toiminnan kanssa. Olihan se houkuttelevaa kun on agp ja pci-e ynnä muut mutta.. nyt kävi näin. meni muuten agp näyttiskin pimeeksi yön aikana ilman kellotusta, paremmalla jäähyllä, noh senkin tilalle jo tulossa uutta uudemmalla tekniikalla eli pci-e = D
     
  2.  
  3. Tare69

    Tare69 Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hommasinpa tuossa 25.4.2007 uuden 500GB kiintolevyn jo 3 muun rinnalle. Pientä SATAII ajurien asentamista ja säätö biossiin niin siellähän sitten oli. Eli ny on vain 920GB kiintolevyä käytössä. Äkkiähän se menee jos kovin rupeaa nauhoitelemaan tv:stä :)

    Mutta sattui tässä kuussa huonoakin: Hommasin AGP AIW9800SE:n tilalle Saksan eBaystä PCI-E AIW X800 GT:n (missä olisi analoginen & digi-viritin samassa ja edes pikkaisen nopeampi). Mutta en saanut kuvaa tulemaan edes biosista, en ilman AGP korttia ja AGP-kortin kanssa, PCI-E kytkemällä ensimmäiseksi sieltä ja lataamalla uudet ajurit sinne koneeseen... Nada... Tuuletin toimii, prossa tuntuu läpeävän (kortista siis) mutta kuvaa ei tule. No kyllähän se minulle ehkä rikkinäisenä myytiin mutta tietty minun tuurilla se oli rikki vissiin (ellei jotain poppas konstia ole sitten?).

    - Tare69
     
  4. NP_ShaDoW

    NP_ShaDoW Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eli sulla siis ei tuu kuvaa biosista? mulla sama juttu kun agp kortti meni hajalle, ei toiminut muissa koneissakaan mutta toinen ohjain toimi asrockissa.
     
  5. Tare69

    Tare69 Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei tule ei, ei minkäänlaista kuvaa. AGP kortti toimii ihan hyvin, tuo PCI-E kiukuttelee:). OStin sen 'hajalla' olevana ja ajattelin, että jos ei toimi niin saanpahan ainakin kasan kaapeleita ja videoeditointi softan sitten... Toisin kävi: Oli paketissa vain kortti, ei mitään muuta ja sekään ei toimi :-(

    Sen siitä saa...

    - Tare69
     
  6. NP_ShaDoW

    NP_ShaDoW Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattanee kuitenkin kokeilla vielä jossain toisessa emossa sitä ohjainta... mutta itse todennäköisimpänä pitäisin, että näyttiksessä vika kun itsellä sama juttu oli AGP:n kohdalla..
     
  7. Tare69

    Tare69 Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo sitä minä pikkaisen arvelen mutta ei tähän hätään satu PCI-E väyläistä toista konetta mistään löytämään :)

    - Tare69
     
  8. NP_ShaDoW

    NP_ShaDoW Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jooh nyt löyty vian syy. AGP näyttis oli leviämässä ja levisikin niin siitähän se kaikki johtui. Muuten onko teillä tietoa, että onko se htt väylä tässä emossa se northbridge ja southbridge väylänopeudet?
     
  9. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Onkos kukaan tehny tota volttimodia kyseiselle lankulle?? Tollaset ohjeet löysin. Millä nuo kannattaisi yhdistää keskenään?? Onko pakko juottaa vai meneekö jollain muulla?? Kolvia en omista. Riski p*skoa lankku??
     
  10. S-Man

    S-Man Regular member

    Liittynyt:
    05.05.2005
    Viestejä:
    424
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tehty on ja toimikin vielä. Piikkipäisellä kolvilla muistaakseni. Kolvejahan saa halvalla esim. Biltema, Clas Ohlson, Halpa-Halli yms.
     
  11. gulli

    gulli Member

    Liittynyt:
    01.04.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voiskos joku valaista mua pikkasen tällasessa pikku onhelmassa: Asuksen M2V-MX VIA K8M890 emolevyn sanotaan olevan uATX kokoinen eli 9.6" x 8.6". Onko uATX nyt siis sama asia kuin micro ATX? eli jos nyt vaan suoraan kysyn niin käykö Asuksen M2V-MX VIA K8M890 emolevy Tricodin Aeolus 6210L-CA ATX-koteloon?

    Kiitoksia hänelle vain ken osais valaista mua! :)
     
  12. NorttiBoy

    NorttiBoy Active member

    Liittynyt:
    19.07.2005
    Viestejä:
    1,817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nyt kyllä postasit ävähn väärän topicin alle. Mutta µATX on siis sama kuin Micro-ATX. Ja jos kotelo on normaali ATX-kotelo sinne menee myös Micro-ATX emolevyt.
     

Jaa tämä sivu