1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Päättötyö

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Dianah 01.12.2005.

  1. joonasm88

    joonasm88 Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2004
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitos dianah nauruista :D
     
  2.  
  3. joonasm88

    joonasm88 Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2004
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    <3 <3 <3 <3 <3 <3
     
  4. sieni

    sieni Member

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    uuuuu.. kunnon teiniangstia <3<3<3<3 et oo galtsus niiq keneltäkää kysyny?!+1+1 :<<a3<3
     
  5. -Rumba-

    -Rumba- Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    382
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Säälikäämua.com :D
     
  6. -Rex-

    -Rex- Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    491
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jestas :D

    Kylläpä kannatti alkaa lukemaan tämä, vaikka ensin oletin, että täällä keskustellaan oikeasti millaisia päättötöitä itse kukin on tehnyt :)

    Täytyy sanoa, että tämä on jo aika uskomatonta mikäli ei ole trolli. Ja useimmiten tällaiset eivät niitä (ikävä kyllä) ole. Tällaisia "ammattilaisiako" suomessa valmistuu? Tiedoksi, että tuollaista toimintaa jatkamalla työelämässä häpäiset taas osaltasi meidän hienon alamme (olettaen, että olet opiskelemassa jotakin tietoteknistä, koska kukka-asettelijana/tms tuskin keskusyksiköstä päättötyötä teet).

    Tosin kun aihe on keskusyksikkö, ei sinua ihan heti kovin merkittävissä hommissa nähdä, mutta pahimmillaan noillakin papereilla voi oletettavasti saada töitä, joilla voi saada joillekkin mittavat vahingot aikaan.

    Mutta päk tuu thö pisnis: Tee itse oma työsi, jotta todistat oman osaamisen/osaamattomuutesi ihan julkisesti. Se, että kusetat tässä ei sinua auvoiseen eläkeikään tällä alalla kanna. Jokainen meistä on itse työnsä tehnyt ja ainakin omassa elämässäni oli opinnollisia kohokohtia kun odotuksen jälkeen tulee maininta, että hyvät paperit + stipendi napsahtaa käteen.

    *EDIT: mainitsitkin tuolla, ettet ole alalle tulossa. Hyvä niin. Mutta muista se, että tietotekniikkaan törmää todella monella alalla nykyään ja kun olet valmistunut koulusta, jossa sitä opetetaan kannattaa varautua, että kyselemään tullaan. Joten karkuun siitä et noin vain pääse, vaikka niin kuvittelisitkin.*
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2005
  7. Jookeli

    Jookeli Member

    Liittynyt:
    08.12.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    lähes taattu Trolli. Joku lapsi taas hihittaa keskustelun saamalle huomiolle ja kannustaa kavereitaankin siihen - ainakin toivotaan että näin on, muuten aika surullinen tarina nuorten aikuisten opiskelu moraalista.

    -J-
     
  8. pegi69

    pegi69 Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2005
    Viestejä:
    117
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    oikea meininki. kai sitä nyt kannattaa helpoimmalla päästä... jos persettä annat ni voin jotai tehdäkkin....
     
  9. Gilead

    Gilead Guest

    Aamulla tuli nukuttua pommiin ja eilen unohtui avaimetkin kämpälle, pienimuotoinen v*tutus alkoi hiipiä jo nuppiin, mutta tätä ketjua lukiessa löyty se hymykin kasvoille :D

    Tahtoisin tosiaan tietää, missä koulussa käy tuollainen aihe päättötyöksi. Itse teen päättötyökseni koululaitoksen järjestelmän muutoksen ja leikin luultavasti RISillä..ja ajattelin sen olevan helppo aihe..

    Jos Dianah oot aivan tosissas, niin ota hyvä tyttö itseäs niskasta kiinni ja hävitä tuollainen naurettava Emmä_Jaxa_Muut_Tekee_Sen_Mun_Puolesta -asenne.

    Tämä sivusto on tuonut monille (ainakin minulle) paljon apua ongelmatilanteissa ja siksi luulen, että löydät apua myös täältä käyttämällä etsi-toimintoa.

    Ei tässä maailmassa tule kaikki valmiina sinulle..joku päivä vielä järkytyt kun joudut ite pyyhkimään oman pyllys ja hankkimaan jostain rahat vuokraan ja ruokaan..

    Tosin luulen itsekin, että tämä on trolli.
     
  10. jonir21

    jonir21 Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    422
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    #SANATON#
     
  11. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    No niin, sitten loppuu ne kommentit missä ei oo mitään asiaa.
     
  12. mlinuxko

    mlinuxko Regular member

    Liittynyt:
    13.10.2004
    Viestejä:
    169
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitenkähän tämä keskustelu on päässyt livahtamaan silmien ohi? ;)
    Aikaisemmissa viesteissä tarjoillut linkit ovat hyviä, ainakin oletettavasti tuollaiseen lyhyeen päättötyöhön. Toki aiheesta saisi vähän miettimällä sellaisen 500 sivuisen opuksen. Aihe piti pohtia tytön näkökulmasta... heh .. miks kaikki tekniset asiat on niin vaikeita..etc. :D
    Mitä nyt itse olen seminaaritöitä tehnyt, niin englanninkielisista lähteistä (useista sivustoista/dokumenteista) käännetään suomeksi, joka sitten aiheuttaa sen, että laadullisesti teksti ei ole kovin hyvää. Niitä oikeita suomennoksia termeistä kun ei oikein ole, toisin kuin tässä tapauksessa, jossa tuon päättötyön saisi kasaan jo näiltä sivuilta.


     
  13. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Joillekkin tuollaisen työn tuottaminen voi kyllä oikeasti olla todella vaikeaa. Itsellänikin päättötyön tekeminen oli kyllä yhtä ähellystä, siis nimenomaan se kirjallinen osuus tahtoi tökkiä. Monta kuukautta oli aikaa kirjoittaa ja sitten sen lopulta parissa viikossa puristin väkisin kasaan. Tästä nyt ei pidä saada sitä kuvaa että olisin sillä kannalla että jonkun pitäisi ko. henkilön työ tehdä hänen puolestaan, päinvastoin.

    Sen voin kuitenkin sanoa että kun se sitten valmis on niin fiilis on tosi hyvä. Ainakin omalla kohdallani vielä yllätyin siitä että työstä tuli jopa ihan hyvä. Eli kannattaa yrittää ja kuten jo monesti on todettu, tässä tapauksessa ongelma ei ole ainakaan siinä että tietoa ei olisi saatavilla, pikemminkin sitä on jopa liiaksi asti.

    Niin ja jos tuntuu että ei tule mitään ja aihe ei nappaa, niin jutteleppa maikallesi ja vaihda aihetta. Sillä siitä selviää.

    P.S Tälle ketjun otsikolle voisi ehkä tehdä jotain... Mikä ihmeen Gallup?
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2005
  14. keitto

    keitto Member

    Liittynyt:
    30.11.2003
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei parhaat naurut taas viikkoihin!! Kiitti Dianah. Oot IhqDaaHottisPottis vai mitä ne nykynuoret nyt käyttääkään. Oikeesti kyseessä on pakko olla trolli tai sitten käyt jotain ammattikoulua? Siltikin sinun pitäisi olla yli 18-vuotias "ymmärtävä" ihminen mitä me emme kait ole sanojesi mukaan. Mutta kyl se siitä pakerrat vaan niin me kaikki muutkin olemme tehneet.
     
  15. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miksei tätä ketjua voi lyödä lukkoon?
     
  16. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noh HeH.
    Kaikkia varmaan kiinostaa saako Dianah hommansa hoidettua tavalla tai toisella.
     
  17. keitto

    keitto Member

    Liittynyt:
    30.11.2003
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo ei missään tapauksessa ketjua suljeta ja Dianah lupaa sitten raportoida miten kävi. Menikö "ctrl+c...ctrl+v" vai joutuiko ihan itse tekee.
     
  18. kuassa

    kuassa Guest

    Ei mitään päättötyötä kannata tehdä puolittain tai kopioimalla.

    Jos sitä koulutuksen antamaa todistusta oikeasti tarvitsee siihen mitä sillä on tarkoitus tehdä, tulee ongelmia jos on matkalla tullut luistellua paljonkin vaikeista asioista. Tekee itselleen karhunpalveluksen, kun joutuu selittelemään itselleen ja muille miksi homma ei toimi. Ei kannata asettaa itseään tuohon tilanteeseen. Koulu on helppo paikka työelämään verrattuna, siinä luistaminen ei kyllä auta työelämässä.

    Ne jotka ovat myös oikeasti tehneet jotain, joutuvat myös todistelemaan lisää esim. työantajilla lisä todistuksilla kun pari sattumaan on alalla samalla tutkinnolla aikaisemmin kävellyt tuhoa aiheuttaen firman läpi.

    Koulussa on voi monestikin olla älyllisesti vaikeampi tehtäviä kuin töissä, mutta töiden vaativuus kyllä tulee siitä että siitä revitään se raha tulla toimeen ja ne rahat maksetaan koskaat osaat homman eikä suinkaan sen takia että harjoittelet sitä töissä. Työ täytyy osata tarpeeksi hyvin ja sen pitää näkyäkin jossain, esim. tuloksessa.

    Toisaalta jos tarkoitus on vain saada esim. korkeakoulututkinto, niin kyllä ymmärrän. Eihän nyky Suomessa voi olla järkevä ihminen jonka voisi palkata jos ei ole jaksanut istua 4-7 vuotta jo vanhentunutta teoriaa oppimassa niitten opettamana jotka eivät työelämässä pärjää. Töissä sitten voikin aloittaa uuden reaalielämän tutkinnon, sekä toisen ammattin kun mihin luuli valmistuvansa ja heittää samalla ne koulussa opetetut hienot teoriat roskiin.

    Jos ei oikein onnistu päättötyö, niin tietyissä kouluissa potkitaan ja raahataan vielä sen luokse vaikka laadusta tinkimälläkin. Valmistujien määrä kun on nykyään tärkeämpää kuin koulutuksen laatu.

    No ehkä ylläoleva on vähän kärjistetty, mutta on siinä ikävän paljon totuuttakin oman kokemukseni mukaan. :(

    Anteeksi saarna, mutta ei autoakaan ajakseen tarvitse olla autoinsinööri. Suomalaisen koulutussysteemin mukaan se olisi suotavaa.
    Ja tuo tapa ajatella on syvältä.
     
  19. Dianah

    Dianah Member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo noh, tuotaa..Mun pitäs varmaa nyt tunnustaa koko homma. Kaveri suositteli minulle heittäytymään tyhmäksi blondiksi ja katsoa, meniskö kukaan lankaan. Joo, ei mennyt. :) Tästä sivusta olen kyllä itsekin saanut paljon apua, ja saan melkein jatkuvasti, kun itsekin harrastan imurointia ym. ja ongelmia lienee lähes päivittäin. Tämä koko päättötyö juttu on oikeastaan ihan läppä, siis teen minä oikeasti nyt päättötyötä ja olen saanut jo melkein sen kasaankin kokonaan, enää on muutava sivu jäljellä ja sit pitää viedä se opettajalle esilukua varten. Reippaasti olen materiaalia täältäkin saanut (ei mennyt Ctrl+c ja Ctrl+v), kiitoksia. Mutta kyllä minä voin ilmoitella sitten mitä siinä päättötyössä lopussa käy. Ainoa, mikä jännittää vähäsen on esiintyminen, en ole kovin hyvä siinä. Mutta onneksi tässä jaksossa on muutama toinenkin kurssi jossa joutuu esittää omaa tuotosta koko luokalle vaikka ne ovatkin lyhyempia, harjoitusta se on joka tapauksessa. Joo, ihan kiva kun piristin muutanam ihmisen päivää näyttävästi tällä. Ja, ettehän nyt sitten suutu minulle..Tämä oli oikeesti aika huono idea, myönnän..Anteeksi :)
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2005
  20. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    hauska ketju tämä ainakin on ollut =)
     
  21. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Juu, ihan kivahan tätä on ollut seurata, mut ei kuiteskaan oteta tällaisia tavaksi sitten =)
     

Jaa tämä sivu