1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pääsy BIOSiin..?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi koikkapoika 15.10.2022.

  1. koikkapoika

    koikkapoika Member

    Liittynyt:
    01.05.2019
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vaihdoin näyttiksen, ja koetin kurkkia Bios- tilannetta,
    Räpsyttelin buuttauksessa DELETE- näppäintä, mutta ruutu pysyy pimeänä. Räpsyttelin f8- näppäintä, mutta ruutu pimeä. Räpsyttelin f2- näppäintä, mutta ruutu pysyy pimeänä..!!!

    Whatta heck??
    HELP!!
     
  2.  
  3. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Ensimmäisenä tulisi mieleen koittaa toista johtoa näytölle (HDMI, DisplayPort...)

    Sitten onhan näytönohjaimen PCIe-kaapeli varmasti kunnolla kiinni? (välillä se viimeinen rivi 8-pinnisestä kaapelista ei mene ensimmäisellä yrittämällä).
    Onhan kortti ihan kunnolla PCIe x16-väylässä? Hyvä tarkistaa.

    Koneessa on varmasti myös heikompi sisäinen näytönohjain, joten pääsetkö UEFI(BIOS)n vaihtamalla piuhan sen liittimeen koneen takana?

    Ja (jos hieman vanhempi kone) onhan virtalähteessäsi tarpeeksi watteja uudelle näytönohjaimelle?
     
  4. koikkapoika

    koikkapoika Member

    Liittynyt:
    01.05.2019
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aiempana näyttiksenä oli ATI RX 480 8gb gddr5. Uusi on Asuksen Radeon rx 6650xt- oc 8gb/gddr6
    Kortti "tämä laitetoimii oikein", lukee laitehallinnassa. Eihän tuo gddr muisti 5stä 6teen sotke mitään?
    Virtaa jakaa Kolink 750w golden (jotain..) eli saa virtaa. Jossain oli, että komponentti kuin komponentti voisi tuoda odottamattoman vian tai häiriön, en ymmärrä näistä oikeastaan mitään, eli huoleni kasvaa tietämättömyyden myötä.. Olisin kiitolinen jos löytäisin avun täältä.
    Olen lukenut jos jonkinlaisia sivuja ja syitä jos jonkinlaisia. Mitä enemmän luen, sitä sekavammaksi kaikki käy.
    Olen nyt tullut siihen tulokseen, että "KAIKKI LIITTYY KAIKKEEN!!"

    Nyt kun mietin osa osalta, niin ei se voi olla niin. Kuinka kone on sitten ennen hyrrännyt??
    Prosessori ei kai liity näyttöön, se on Rytsen 5 3600xt, emolevy on atx rok strix x570 f kaming
    Muisti kampoja on neljä kingston hyper fyry x 3200mhz. 32gb Näiden osien pitäisi toimia yhdessä, juttelin tilatessa myyjän kanssa
    Olen kasannut ihan huvikseni tuon koneen. En pelaa enkä tee koneellani mitään ihmeellistä Se on you tuubin ja tv- ohjelmien, sekä sähköpostin katseluun. Haluan vain, että kaikki toimisi..! Syy, miksi Biosi kiinnostaa, on että sieltä käsin voi räplätä noita tuulettimia, vesijäähdytyksen pumpun nopeus yms.
    Kerroit, että tuo näyttöpiuha voisi myös olla syynä.. Näyttönä on vanha Samsung 43" tv, mutta on toiminut aiemminkin oikein hyvin. Laitehallinnassa näyttölaite, luki myös "tämä laite toimii oikein"
    Täytyy käydä tuossa verkkokaupassa hakemassa parempi hdmi- piuha huomenna. Mitä minun pitää sanoa myyjälle? Millaisen johdon minä tilaan?? Onko se nopeampi vai? Pyydänkö myyjältä vain "parasta"??
    HUOH.. : (

    Kiitos "One member" kun viitsit autella!
     

Jaa tämä sivu