Outo ongelma Nokia 5230:n kanssa

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi Teme84 16.01.2011.

  1. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Otsikon mukaisen nokialaisen kanssa minulla on erikoinen ongelma. Se kytkee omin lupineen nettiyhteyttä päälle. Välillä se ilmoittaakin että tarvitaan yhteyden muodostus, jolloin valitsen että peruuta. Siitä huolimatta se sitten muodostaa sen yhteyden, ja toisin kuin tässä ketjussa olevassa tapauksessa, niin minulla se yhteys jää myös päälle. Sitten koitin poistaa kaikki pakettidatayhteystyypit, niin sitten puhelin lätki tyhjää läpyskää näytölle "Valitse yhteys".

    http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-230/nokia_e52_ongelmia-849256/

    Yhteyden joudun katkaisemaan manuaalisesti, mutta yleensä se ei auta vaan puhelin muodostaa yhteyden uudelleen. Olen laittanut että pakettidatayhteys muodostetaan vain tarvittaessa, ja esim. navigaattoria koskien olen laittanut sovellusasetukset -valikon alta paikannusasetukset niin että paikannusmenetelmissä täpät ovat vain valinnoille avustettu&sisäinen gps. Aiemmin täpät olivat myös wifi/verkko -ja verkkoperustainen -valinnoissa. Navigaattoria olen valinnut käytettäväksi vain offline-tilassa. Toisaalta, tämä ongelma ei ole ollut minulla koko aikaa, ja vasta yrittäessäni poistaa tuota puhelimen omavaltaista yhteydenmuodostusta, otin paikannusmenetelmävalikosta nuo mainitut täpät pois. Olen ottanut puhelimen sisällöstä varmuuskopiot ja koittanut asentaa tietokoneen Ovi Suite -ohjelmistolla laiteohjelmiston puhelimeen uudestaan, mutta eipä ole auttanut. Tämä on ollut vasta äskettäin huollossa, joten auttaako muu kuin viedä puhelin uudestaan huoltoon? Vai olisiko jotain tehtävissä, toimiiko tuo antamani linkin takaa löytyvä reset-juttu tähän ongelmaan?
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2011
  2.  
  3. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itelläni autto tohon hommaan et palautin tehdas asetukset ni ei enää netti yhteys menny itestään päälle.
     
  4. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ai tuo että alkuperäisten asetusten palautus suojakoodilla? Mitä siihen suojakoodiksi laitetaan?
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2011
  5. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    siis sieltä puhelimesta nimenomaan laitat sen palauta tehdas asetukset,en nyt muista halusko se puk vai suoja koodin sen jälkeen mut jompikumpi.
     
  6. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Just olit vastaamassa kun muokkasin viestiäni.. Eli suojakoodia se kysyy..
     
  7. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jep elikkä laitat sen suojakoodin siihen ni se palauttaa alkuperäset asetukset.
     
  8. derkation

    derkation Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2009
    Viestejä:
    339
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Suojakoodi on 12345 tai 1234 (en muista kumpi) ellet sitä olet itse vaihtanut.
     
  9. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uskomatonta kyllä, niin ongelma ei vieläkään lähtenyt. Edelleen kytkee väkisin sen datayhteyden päälle!! Ei voi olla totta..
     
  10. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ootko varma ihan varma että se netti yhteys on koko ajan päällä milten oot sen todennu nyt ku palautit nin asetukset.
     
  11. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkä sinne tulee se kaksipäinen nuoli näkyviin kuten aina kun pakettidatayhteys on päällä. Ja 3G:n tilalla lukee 3,5G. Sitten kun menen Asetukset -> Yhteydet -> Yhteydenhallinta niin siellähän on tosiaan sitten se yhteys päällä. Manuaalisesti katkaisen sen ja perään puhelin lätkäisee yhteyden uudestaan päälle. Olen koittanut kaikki mahdolliset ohjelmat käydä läpi mitkä käyttää datayhteyttä enkä löydä sieltäkään selitystä tolle..
     
  12. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    paappa navigaattori sillein että se joutuu aina kysymään sen netti yhteyden kun se tarvii sitä,luin just tuolta muista foorumeista että se on myös tehnyt tuota hallaa joillekkin.
     
  13. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos tarkoitat Ovi karttojen internet-asetuksia niin mulla on ollu nämä koko ajan:

    Yhteys: Offline

    Verkkokohde: Wap-palvelut

    Verkkovierailu-varoitus: Päällä
     
  14. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    onks sul jotain erillistä netti selainta tai jotain muuta ohjelmaa asennettuna siellä mikä vaatii nettiä kun sitä käyttää.
     
  15. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Opera Mini ja ebuddy messenger on, voisko johtua noista? Toisaalta ne minulla on vanhassa 6120 classicissanikin, eikä siinä datayhteys mene itsekseen päälle..
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2011
  16. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itelläni ei ainakaan opera tota tee mut poista eka vaikka toi ebuddy ja sit opera jos ei auttanu.
     
  17. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hetkinen, koitetaanpa poistaa nuo..

    EDIT Joo, eipä auttanut niidenkään poisto..
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2011
  18. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli onko tässä nyt vaan tilanne, että siinä on yksinkertaisesti vain bugi joka ilmenee tuona yhteyden itsekseen päälle menona? Ja että huoltoon vaan? Kun tosiaan eipä ole mitään ongelmia pakettidatan kanssa ollut vanhassa 6120:ssani. Ja siinä en ole muokkaillut Opera Minin tai ebuddyn yhteysasetuksia, kuin myöskään 5230:ssani..
     
  19. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jos siinä takuu vielä on ni kannattaa se ainakin käydä kysymässä mikä vois olla vikana.
     
  20. Teme84

    Teme84 Regular member

    Liittynyt:
    22.01.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo takuuta on vielä. Se oli vastikään huollossa kun sillä kertaa ongelmana oli herätyskellon ja viestin merkkiäänen toimimattomuus. Lisäksi se meni sitten jumiin kun isä yritti kerran soittaa. Eli pitääköhän pyytää kokonaan uusi luuri.. Nokian tukeen lähti maili jo pe-iltana tästä yhteysongelmasta, ja toivottavasti ne vastaa huomenna mahd.pian. Ainakin aiemmin perjantain aikana sieltä tuli parissa tunnissa vastaus kysymykseeni muistikortin vaihtoon liittyen.
     
  21. leinmi

    leinmi Active member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    3,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    eiköhän ne sieltä huomisen puolella vastaile toivottavasti tulee ongelma korjattua itellä loppu meinaan ymmärrys jo tohon vikaan :D
     

Jaa tämä sivu