1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Outlookin gmail-tili vaatii salasanaa

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi elseppa 06.06.2019.

  1. elseppa

    elseppa Regular member

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Imap.gmail.com vaatii salasanaa toistuvasti, kun Outlookin avaa. Mikään salasana (ss) ei kelpaa, vaikka olen kokeillut monia. Googlatut ohjeet monimutkaisia... Google ilmoitti joku päivä sitten, että gmailiin sisäänkirjautumisyritys on estetty. Siinä oli vielä: "Varmista tilitapahtumista, ettei kukaan muu pääse tilillesi. Tarkasta toiminta." Klikkasin tarkastusta ja IP-osoite oli oma tietokoneeni. Vastasin, että tunnistan toiminnan tms. Onko kirjauduttava Gromeen vai selaimen kautta Gmailiin, josta voin varmistaa tilitapahtumat?

    Nyt synkronointikaan ei toimi Outlookin gmailissa - selaimessa toimii. Joskus ennenkin Outlookin gmail vaatii salasanaa, ja jotenkin olen sen saanut korjattua. Nyt olen ihan urpona!
     
  2.  
  3. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Käytä Gmailia selaimen kautta. Toimii hyvin ja ei tarvitse säätää mitään.
     
  4. elseppa

    elseppa Regular member

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Joo. Niihän se on, mutta Outlookissa minulla on 3 eri sähköpostia eikä tarvitse kirjautua. Siksi mieluummin käyttäisin sitä. Katsotaan mihin päädyn.
     
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
  6. elseppa

    elseppa Regular member

    Liittynyt:
    04.06.2007
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Kiitos vinkistä. Laitan tuon linkin talteen! Tulin just laittamaan tänne tiedon, että sain asian korjattua Outlookiin, kun sallin Google-tilin asetuksissa vähemmän turvalliset sovellukset gmail-tiliini. Selvisi, että Outlookin suojat ei täytä Googlen vaatimuksia, joten Google blokkaa pääsyn Outlookin gmailiin. Koko juttu lähti liikkeelle "jostain", mikä jäi hieman hämäräksi itselleni.
     

Jaa tämä sivu