1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Osto-opas

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Quattro 28.11.2003.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Mä suosin nykyään www.wesellcd.com myymälää, kun ne myy postiennakolla, tavarat on halvempia ja kun ottaa huomioon, että pankki taitaa ottaa EU maksusta sen 2€, niin postimaksutkin on halvempia.

    Esim Nierle ottaa pikkupaketista 9,95, wesellcd 12,95 (postiennakko). Vaikka pankki ei ottaisi tuota 2€, niin minusta silloinkin on järkevämpää ostaa postiennakolla tai luottokortilla.

    Luottokortiessa firmoilla on tapana pitää hyvät välit luottokuntaan ja usein tahtoo käydä niin, että kun rahat on saatu, niin mielenkiinto "nopeaa toimitusta" kohtaan häviää... wesellcd:n tuotteet tulee viikossa kotiin.
     
  2.  
  3. migge77

    migge77 Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei kai mikään pankki ota EU-maksusta mitään? Ainakaan OP ota. Ja joissakin paikoissa on erikseen valittavissa kohta "maksan vain oman pankkini kulut" (tarkoittaa siis, ettei sulle tule lisämaksua).
     
  4. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    En tiedä, kaveri vaan joskus on nierlestä tilannut ja sanoo, että menee 2€.

    Mutta on se minusta silti pikkuhinta siitä, että saa levyt viikossa; täältäkin lueskelin niin u seimmat saa odottaa 2-3 viikkoa.
     
  5. migge77

    migge77 Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei se aika oo kovin ratkaiseva tekijä. Ainakaan mulla. Tuossa tein juuri tilauksen (100 cd-r:ää), niin maanataina tein tilauksen ja seuraavan viikon perjantaina tuotiin ovelle paketti.
     
  6. zilli

    zilli Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2003
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tulihan se vahvistus vihdoinkin. Pelotti vaan et köyhien opiskelijoiden 271e menny johonkin muualle. :) Nyt voi raukein mielin odotella levyjä.
     
  7. Zanzzi

    Zanzzi Member

    Liittynyt:
    23.01.2005
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voisi ensikerralla kyllä koittaa tota www.wesellcd.com Nierlestä kerta kesti 2 viikkoa, että tuli kotiin ja sinä aikana ei pystynyt oikeen mitään "hyödyllistä" tekemään koneella kun oli kovo niin piukassa.
     
  8. Larwex

    Larwex Member

    Liittynyt:
    27.12.2004
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä tilasin joku 2 viikkoo sitten tuolta nierlestä aika paljon tavaraa, mutta kun tilaus tuli perille, ni siitä puuttu 100kpl cd-levyjä. Mä lähetin emailia siitä niille joku 4-5 päivää sitten mutta ne ei vastaa siihen. Miten mun oikein pitäis nyt toimia?
     
  9. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Mailaa uudestaan, jos ei vastaa niin ota yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen tai poliisiin.
     
  10. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ollaan kavereitten kanssa tilattu usein Nierlestä tavaraa ja meille on aina tullut kaikki tavarat, joita ollaan tilattu. Tilataan varmasti tulevaisuudessakin, kun tarvetta taas tulee.
     
  11. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Sain pakettini wesellcd:stä.

    Tilasin 100kpl spindlen TDK:n CD-R levyjä. Sieltä tuli 2 x 50kpl Spindle, tuo ei nyt mua
    haittaa.

    Mutta, olen tähän mennessä aikaisemmin ostanut tosta lähikaupasta jewelpakattuja TDK:n CD-R levyjä. Nämä Spindlessä olevat ei ole samoja levyjä.

    Jewelissä on kirkkaan sinisiä, nuo ovat vaalenasinisiä. Jewlissä on pinta karhea, spindlessä olevassa on lasimainen pinta.

    Onko noi aitoja TDK:ta vai jäljennöksiä?
     
  12. Make79

    Make79 Member

    Liittynyt:
    12.11.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Larwex

    Katoitko mitä siinä saatelapussa oli merkintöjä.
    Mulla kävi joskus niin, että DVD+RW levyt oli loppu ja siinä lähetteessä oli merkintä niitten kohalla. Siinä myös luki saksaks että toimitetaan myöhemmin. ja ne levyt tuli sitten viikon parin päästä ovelle. eikä tietenkään tarvinnu maksaa mitään lisää niistä jälkitoimitus levyistä. Mulla pelkkiä positiivisia kokemuksia Nierlestä. Tiedän että odottavan aika on pitkä =)

    Sähköpostia en oo koskaan tarvinnu lähettää sinne, joten sen toimimisesta ei oo kokemusta.
     
  13. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Mä lähetin kerran sähköpostia englanniksi ja vastasivat suomeksi. Sen jälkeen olen kirjotiellut suomeksi.
     
  14. Larwex

    Larwex Member

    Liittynyt:
    27.12.2004
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuolla www.wesellcd.com:ssahan on paljon kalliimpia tuotteita kun vaikka nierlessä..?
     
  15. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Itse en ainakaan ole huomannut, että olisi kalliimpia

    Vertailu Wesellcd / Nierle -hinnat

    Verbatim 100 kpl CD-R Cacebox: 28,00€ / 29,99€
    Verbatim 050 kpl DVD-R: 28,00€ / 32,99€
    TDK 100 kpl CD-R: 23,00€ / 21,99€
    TDK 050 kplDVD-R: 19,80 / 24,99€

    Eli ainoa, mikä on Wesellcd:ssä kalliimpi on TDK:n 100 kpl caceboksi, tosin TDK:n DVD-R:ä on wesellcd:ssä 25 kpl pakkaus, joka on 9,90€. En tosin ole halpamerkkejä verrannut, kun en tee niillä itse mitään.

    Ja toisekseen, lue tämä ketju ja tuo "Ortopaikkana NIERLE.DE", niin huomaat ettei ole ollenkaan outoa se, että Nierlestä kestää 2 - 3 viikkoa tuotteiden saamiseen maksuhetkestä. Wesellcd:stä olen aina saanut sen viikossa, eli jos maanantaina olen tilannut, tuotteet on perjantaina kotona. Siitä kannattaa maksaa se muutama euro.

    Postimaksu on pikkupaketeissa Nierlessä 9,95€, wesellcd:ssä 12,x€, joka minusta nyt kannattaakin maksaa hyvästä palvelusta.
     
  16. migge77

    migge77 Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    wesellcd.comin cd-kotelovalikoima ei kyllä allekirjoittanutta ainakaan tyydytä. Todella suppea nierleen ja cdrohlingeen verrattuna. Mut kukin taplaa tyylillään...
     
  17. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Joo, kotelovalikoima ei tyydytä minuakaan, en ole koteloita sieltä tilannut, mutta en vaihda kauppaa koteloiden vuoksi, vaan sanon kamulle, joka tilaa Nierlestä, että tilaa samalla minullekkin.

     
  18. JariKu

    JariKu Member

    Liittynyt:
    06.10.2004
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pitääkö tuo paikkansa, että myös Nierle lisäisi hintoihinsa 22%ALV:n Suomesta tilatessa?

    Ei ole taidettu muille, täältä tilanneille, lisätä ylimääräistä ALVia?
     
  19. JariKu

    JariKu Member

    Liittynyt:
    06.10.2004
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole aiemmin tiennytkään.

    Voiko joku muukin vahvistaa tuon Visa Electronin toimimisen Paypalin kanssa?

    Paypal-palvelu ei ole minulle tuttu, tuleeko sen käytöstä, jotain lisämaksuja?
     
  20. migge77

    migge77 Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyl nierle lisää... Ja syykin on mainittu tässä ketjussa. Ihan lakipykälien takia. Se meni jotenkin niin, että jos firma myy tietyn arvoisen määrän tavaraa johonkin maahan, niin silloin alv menee kohdemaan mukaan. Sitä 22%:han ei lätkäistä siihen päälle vaan se 16% muutetaan 22%:ksi, eli ero ei ole kovinkaan iso loppujenlopuksi. Vai joko nykyään nierle ilmoittaa hinnat suoraan 22% alvina jos on valinnut suomenkielen?

    No jokatapauksessa... 100 euron tilauksessa: 16% alv = 100e ja 22% alv = 105,17e

    Ei ainakaan mun taloutta kaada...
     
  21. zapetu

    zapetu Regular member

    Liittynyt:
    06.04.2005
    Viestejä:
    727
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse kun viimeksi tilasin ja keräsin tavarat ostoskoriin suomalaiselta puolelta, loppuhinta ei muuttunut luottokorttilaskusssa mitenkään ostoskorista. Eli kyllä suomenkieliseltä puolelta näkee oikeat hinnat (sis. 22% alv).
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu