1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pcmate 20.01.2004.

  1. zya

    zya Member

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koskaan ei kannattaisi maksella etukäteen. EU:ssa ja Suomessakin toimii monia ns. rahat pois mitään ei toimiteta firmaa. Moni on joutunut huijauksen uhriksi eikä välttämättä koskaan saa rahoja takaisin.

    Itse tilaan paikoista joista saa postiennakolla esim. wesellcd EU:n yksi parhaimmista paikoista http://www.wesellcd.dk/shop/default.asp?SetLng=7 toimitus postiennakolla, todella halvat hinnat, erittäin tunnettu ja nopea toimitus 4-7 päivää. Lisäksi tilaan myös http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=suoratoimitukset Molemmat ovat huippu paikkoja ei ns. kasettimaksu paskaa hinnoissa.

    Ei riskiä molemmat tunnettuja ja luotettavia firmoja+ toimitus postiennakolla.

    Wesellcd paikassa mitä enemmän ostat sitä enemmän saat alennusta ja alennus lasketaan automaattisesti tilauksen yhteydessä.

    Niin ja kun netissä pankkikortilla makselee riski siitä, että pankkikortti tiedot päätyvät rikollisille on suuri. Nierlestä tuli joskus tilattu halpoja levyjä mutta paska laatu = suurin osa poltoista epäonnistui. yli 3 viikkoa kesti saada nierlestä levyjä vaikka oli varastossa osto hetkellä. Sen jälkeen en ole tilannut mitään nierlestä. Maksu oli myös hankala eka kertaa tehdessä Nierlessä.

    Verkkokauppa.com suoratoimitukset http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/mai...
    Positiivista: Suomalainen luotettava firma, levyt toimitetaan virosta. Erittäin nopea toimitus 1-3 päivää, postiennakko mahdollisuus, tilisiirto, pankkikortti, erittäin halvat hinnat, tunnettu ja luotettava, laaja valikoima, postikulut 6.70 euroa. Negatiivista: -
    10/10 pisteet

    Wesellcd http://www.wesellcd.dk/shop/default.asp?SetLng=7
    Positiivista: toimitus postiennakolla, halvat hinnat, erittäin tunnettu ja toimitusaika 4-7 päivää, postikulut 11 euroa, laaja valikoima, media koodit. Negatiivista: Tanskalainen.
    9/10 pisteet

    Nierle Saksalainen firma. Positiivista: laaja valikoima, hinnat ok. Negatiivista: Toimitusaika 2-3 viikkoa HIDAS, maksu pankkikortilla tai tilisiirrolla VAIKEA, Postikulut 12.95 euroa,Saksalainen.
    5/10 pisteet

    http://www.dvdmedia.ee Positiivista: - Negatiivista: Suppea valikoima, toimitusaika hidas, postikulut 12,80 EUR, tilisiirto ennakkoon tilille, Virolainen
    2/10 pisteet

    http://www.suomi-dvd.net Positiivista: - Negatiivista: Suppea valikoima, Toimitusaika HIDAS, postikulut 15 euroa, maksu luottokortilla tai ennakkoon tilille, virolainen.
    1/10 pisteet
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2006
  2.  
  3. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Olen tätä ja tuota osto-opas ketjua ja yhden oman tilauksen perusteella huomannut, että Nierlen toimitusaika on 2-3 viikkoa, Wesellcd:n 1 viikko, ilmeisesti nopeus ei ole valttia, kun rahat on jo saatu.
     
  4. kirppuh

    kirppuh Member

    Liittynyt:
    15.02.2005
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä nierlessä on mennyt noin 2 viikkoa keskimäärin, kun olen tilisiirrolla maksanut. Toimitusaikojen ero johtuu käsittääkseni siitä, kun tilisiirto kestää EU-maksuna siirtyä muistaakseni 4 työpäivää ja kun esim. luottokortilla tai postiennakolla maksaa niin maksu vastaanotetaan välittömästi. Jos oikein muistan niin kun nierle ilmoittaa maksun olevan vastaanotettu, niin lähetys on lähtenyt viimeistään seuraavana päivänä suomea kohti.
     
  5. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tunnetuista firmoista tilattaessa riskiä ei ole.
    Tervetuloa vaan 2000-luvulle.
    Miksi maksaisin turhaan postiennakko maksuja jos tilaan verkkokaupasta?
     
  6. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Minuta asiakasrekisterin leviäminen ei-toivotuille henkilöille on aina riski

    Ei ne tuotteet sieltä ilmaiseksikaan tule.
     
  7. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tämän kuun "viisain" kommentti.
     
  8. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Tyhmään väittämään yhtä tyhmä vastaus.
     
  9. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Postiennakko maksaa aina extraa (harva liike lähettää postiennakkoa samaan hintaan kuin ennakkomaksulla, luottotappioden pelossa + posti ottaa omansa kyllä siitä).

    Itse en siis turhaan maksa postiennakkoja, kun tähän mennessä olen jokapaketin perille saanut vaikka etukäteen maksanut. WeSellCD tullut joka paketin kohdalla kalliimmaksi kuin Nierle omissa tilauksissa, sen takia Nierelstä joka kerta tilannut. Nyt vaan tuo luottokortti tietojen katoaminen vähän kammottaa, Nordea vaan vastasi mulle että ei ole mitään tälläisesta kuullut. Ja kun Nordean Mastercardi mulla niin ei ole luottokunnalla siinä mitään tekemistä, luottokunnan Visa olisi parempi siinä mielessä että he ottavat vastuun.
     
  10. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    MIetippä nyt kenen kannattaisi miettiä edes vähän ennenkuin kirjoittelee tänne mitään.
     
  11. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lainasit kahden kirjoittajan tekstiä, kummalle viestisi tarkoitit? Jos mulle niin ihmettelen vaan että mitäs ihmeellistä nyt olen kirjoittanut jota olisi pitänyt kaksi kertaa miettiä?
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2006
  12. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    Mikset itse mieti? Tietysti se maksaa ekstraa, sitä tässä ei ole kukaan väittänyt vaan sitä, että ei sitä turhaan maksa. Kuten huomattua Nierle ei osaa pitää reksitereitään omissa hallussaan jolloinka on vähän riskialtista maksaa luottokortilla. (käsittääkseni luottokunta ei liukuhihnalla niitä tappiota kontolleen ota) tai sitten ostaa tuote postiennakolla.

    Olen tilannut paljonkin tuotteita kerralla Wesellcd:stä (10 kiloja) ja silloinkin postimaksu oli Nierleä vain 0.50e kalliimpi. Tuo ei ole minusta paha hinta sille, että saa tuotteen jo viikon päästä kotiovelle (eli 1-2 viikkoa nopeampi toimitus kuin Nierlellä), eikä tarvitse luottokorttia käyttää.

    Mitä nyt jartarin viestejä muropaketissa, finbytesissä ja täällä olen seuannut, ei se varmaan itsekkään tiedä mitä se kirjoittaa.

     
  13. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No en sinulle.
    Miksi en luottaisi verkkokaupan toimivuuteen?
    Itse tilannut sieltä aina tilisiirrolla.
    Ja tiliirto on varmasti 100% luotettava tapa maksaa kun tilaa luotettavista firmoista.
    Osta elämä.
     
    Viimeksi muokattu: 17.07.2006
  14. Squirrel2

    Squirrel2 Guest

    [Quote:]
    Miksi en luottaisi verkkokaupan toimivuuteen?
    Itse tilannut sieltä aina tilisiirrolla.[/quote]

    Jep, saahan jokainen niin tehdä, mutta miksi pitäisi aina käyttää yhtä vaihtoehtoa? Minusta
    on hyvä, että on erilaisia kauppoja, jotta voi jokainen valita sellaisen, joka tyydyttää kaikin puolin itseään.

    zya on siinä oikeassa, että EU:ssa on paljon firmoja, jotha huijaa. Ja tästäkin ketjusta on käynyt hyvin selville, että tuotteet on kohtuuhintaisia ja useinmiten ne tulee perille, mutta jos on ongelmia, niiden ongelmien selvittäminen kestää. Löysinpä yhden tapauksen, jossa kuukausien selvittelyiden jälkeen asiakas luovutti.

     
  15. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Niin, onhan se hyvä että on vaihtoehtoja.
    En itsekkään kaikkiin firmoihin maksaisi etukäteen.
    Siksi ehkä kannattaa miettiä mistä tilaa.
    Ja jos huijari puljusta tilaat niin ei se postinennakko mitään pelasta.
    Jos siellä laatikossa on vaan kiviä niin siinäpähän selvittelet mistä saat rahasi takaisin.
     
  16. jerrypa

    jerrypa Member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laskun jonka Nierle heitti tilausen tehtyään antoi pankin osoitteeksi:

    Volksbank Wuerselen e.G.
    Kaiserstr. 75-79
    52146 Wuerselen

    Mutta kun näpyttelin vain BIC "koodin" niin Aktian automaattinen systeemi antoi seuraavan osoitteen WTF.

    VR-BANK EG
    28, KAISERSTRASSE
    WUERSELEN

    Taitaa jäädä maksamatta ennenkuin saan varmuuden asiaan. Läheltähän tuo näyttää liippaavan
     
  17. zya

    zya Member

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Postiennakko lisää vain n. +3 euroa hintaa postikulujen päälle ei todellakaan ole paljon. Itse maksan mielelläni n. 3 euroa lisää siitä, että saan postiennakolla. Lisäksi tiedän, että kukaan ei pääse käyttämään hyväksi luottokortti tietojani kun tilaan postiennakolla. Helposti kuulemma varastavat eli hakkeroivat noita luottokorttitietoja eri nettikaupoista.

    Eli ei se mitään takaa, että tilaa tunnetusta paikasta luottokortilla. Samalla lailla luottokortti tiedot on sieltäkin varastettavissa kuin missä tahansa muulla. Ammatti hakkereille ei tuota ongelmia tunnetun paikkojen luottokorttitietojen varastaminen. Itse en halua ottaa sitä riskiä, että joku sattuisi varastamaan luottokortti tietoni jos tilaisin netistä. Olisi erittäin harmillista huomata tilin olevan tyhjä sen takia, että sattuu tilaamaan luottokortilla netistä ja joku varastaisi tiedot ja tyhjentäisi tilin. Eivätkä pankit ja luottokunnat kovinkaan kauaa korvaa vahinkoja noista varastetuista luottokortti tiedoista joilla on sitten tilit tyhjennetty.

    Verkkokauppa.com on Suomalainen tunnettu sinne voi maksaa huoletta vaikka tilisiirrolla jos haluaa. Postiennakko on kuitenkin vain n. 3 euroa kalliimpi. Verkkokauppa.com lähettää osan levyistä ilman postikuluja. Esimerkiksi nyt näyttää lähtevän ilman postikuluja Verbatim DVD+R 16X media 4.7GB, 50 kpl paketti spindle-muovikotelossa + ilmainen kuljetus Tallinnan varastosta! Advanced AZO 21.90 €

    Niin ja itse tilaan vain tunnetuista ja luotettavista paikoista postiennakolla niin aina tulee mitä pitää 100% varmasti. Tilisiirrolla tosiaan välttyy vaarasta, että luottokortti tiedot varastettaisiin. Tosin tilisiirrossakin on omat riskinsä siinä mielessä, että jos vaikka nierlen tapaisesta paikasta tilaa jossa on aika monimutkainen maksu systeemi. Siinä saattaa helposti mennä jokin numero väärin ja rahat mennä vahingossa täysin eri tilille kuin oli tarkoitus. Eikö kukaan korvaa mikäli sattuu maksu menemään väärälle tilille.

    Kaksi ylivoimaisesti parasta paikka tilata cd/dvd levyjä. Suosittelen

    verkkokauppa.com
    http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/mai...

    Wesellcd http://www.wesellcd.dk/shop/default.asp?SetLng=7

    Sitten laskentaa kumpi tulee halvemmaksi verkkokauppa vai nierle.
    4433 Verbatim DVD+R 16X media 4.7GB, 50 kpl

    Verkkokauppa ilmainen kuljetus = ei mitään postikuluja lopullinen hinta siis 21.90 €

    Nierle 19.99 € + 10 € postikulut lopullinen hinta 29.99 €

    Eli verkkokauppa on 8.09 € halvempi.
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2006
  18. m77

    m77 Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2002
    Viestejä:
    445
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yksi suurin puute verkkokauppa.com:ssa nierleen verrattuna on mediakoodien puuttuminen levyjen tiedoista. Esimerkiksi yllä mainitut verbatimit ovat yleensä toki huippulevyjä, mutta poikkeusiakin on. Jos levyjen mediakoodi on MCC, ovat halpoja ja melkeinpä parasta mitä rahalla saa. Jos taas sattuu olemaan CMC tai etenkin MBI koodilla, ovat melkoista roskaa. Itse olen valmis maksamaan pari euroa hinnoissa siitä, että tiedän mitä tilaan.
     
  19. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Aivan totta. Tosin olen kyllä monesti törmännyt siihen että nierlestä tilatessa ilmoitettu mediakoodi ja levyn mediakoodi ei ole täsmännytkään.
    Tosin itse olen saanut näissä tapauksissa parempi levyjä joten ei ole harmittanut.
    Lisäksi nierlellä on nämä kaiken maailman feikki mediakoodit sopaa sekottamassa mutta niistä yleensä onneksi ilmoitetaan.

    Ja jos nyt jotakin kiinnosta niin 2 viikkoa sitten verkkokaupasta tilattujen verbatimien mediakoodi on MCC 03RG20
    Muuten samoja mutta DVD-R levyjä tilasin.
     
  20. Zombie2

    Zombie2 Guest

    MBI on nykyään ihan hyvä mediakoodi (ennen oli huono) kun tekevät levyjä mm. Mitsubishiltä lisensoidulla tekniikalla.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.07.2006
  21. m77

    m77 Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2002
    Viestejä:
    445
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Offtopic... Kyllähän MBI koodilla on tehty pitkän aikaa mitsubishin lisensoimalla tekniikalla levyjä, ovat olleet silti surkeita. Olen tosin lukenut, että noissa MBI levyissä on ollut laatuheittoa koko rahan edestä. Voi olla että ovatkin saaneet jo laadun kuntoon Intian halpatehtaassakin.
     

Jaa tämä sivu