Ostaja käyttää sitä toimittajaa joka tuntuu hyvältä. Aina ekassa tilauksessa on tietty riski, kun ei ole aiempaa kokemusta paikasta. Mutta jos ongelmat jatkuvat, niin silloinhan kannattaa vaihtaa paikkaa paremman toimittajan toivossa. Tällä en yhtään vähättele kommentteja täällä enkä viranomaisten toimintaa, mutta helpommalla pääsee jos vaihtaa paikkaa. Viranomaisten toiminta on mitä on, periaatteessa tärkeää, mutta ah niin hidasta ja kankeaa. Toimittaja josta ei juurikaan näy kommentteja on helposti se hyvä toimittaja. Yleensähän me kerrotaan helpommin ongelmista kuin hyvästä toiminnasta, vai kuin? Mutta itse vaihdan toimittajaa, kun huonoon olen törmännyt, tietty annan nuhteita huonosta toiminnasta, josko joku muu ei menisi samaan ansaan, mihin itse jouduin. Yksi huono toimitus on huonoa tuuria, toinen alkaa jo epäilyttää, kolmas peräkkäinenhuono toimitus on mulle se viimeinen.
"Viranomainen -määritelmä tarkoittaa sitä, että sillä on määräysvaltaa toiseen henkilöön Siinä on jopa tarkat määritykset, milloin tietty työpaikka pitää olla virka. Ja olen kyllä lehdestä lukenut tapauksia, jossa kuluttajasuojaviranomainen määrää joitan epäkohtia korjattavaksi uhkasakon voimalla." "Ja olipa tuossa yhdessä artikkelissa jopa hierarkia, jossa oli erikseen kuluttajasuoja-asiamies sekä kuluttajasuojalautakunta. Toisaalta asia ei nyt mua juurikaan kiinnosta, mutta näin uskon sen olevan, uskon lehdissä esitettyjä tietoja. Mutta tämä on totaalista offtopikkia." Kuten jo sanoin kuluttajaviranomaiset ovat yläkäsite jonka alle kuuluu sekä kuluttaja-asiamies että kuluttajanvalituslautakunta. Vaikka minulla ei ole esittää mitään lehtiartikkelia niin uskon että tiedän mitä viranomaiskäsite tarkoittaa juristin koulutukseni ja 15 vuoden työkokemukseni sekä valtion virkamiehenä että asianajatoimintaa harjoittaneena. Jokaisella viranomaisella on omat tehtävänalueensa ja tarkat säädökset siitä mitä heidän tehtävänalueensa käsittää sekä siitä mitä he saavat tehdä toimivaltansa rajoissa. Joillekin viranomaisorganisatioille on annettu valtaa tehdä sitovia päätöksiä (tuomioistuimet)toisille taas on annettu valtaa tehdä vain suosituksia (kuluttajanvalituslautakunta). Kuluttaja-asiamiehelle on annettu toimivaltaa asettaa uhkasakko niille elinkeinonharjoittajille, jotka harjoittavat esim. vilpillistä mainontaa.
Uskon kuitenkin olevani oikeassa, eikä sun uskomuksesi ole minulta pois eikä mun uskomukset sinulta pois. Sen sijaan 15v asianajajakokemukset eivät paina vaakakupissa yhtään mitään. Itse olen kerran ollut kantajana käräjäoikeudessa ja vastapuolella oli asianajaja, joka oli ollut allalla 20v ja se ratkasi homman minulle, se lateli siellä asioita, jotka puolsi minua. Ja mitä olen seurannut salia, (olen ahkera vieralija), niin ihmettelen miten törppöjä henkilöitä päästetään asianajajaksi, Mutta tämä on jo sen verranisoa offtopikkia, et halutessasi voit jatkaa väittelyä privassa. Toisaalta mua ei juurikaan kiinnosta asioista väitellä.
Hei joo ei kai nyt herran jumala tollasesta asiasta tarvii kiistellä. Itse pidän kanssa tuota todella hyvänä periaatteena että ensimmäinen on huonoa tuuria jne... Mutta kuten jo olen sanonut, kukin tyylillään. EDIT: poistin näkemykseni asiasta etten vaan aiheuta sillä lisää kiistelyä.
Mä muuten olen aina ihmetellyt, miten Nierle on saanut tuon asemansa Suomalaisten keskuudessa? Se ei ole nopein, se ei ole halvin, se ei ole luotettavin? Onko se joskus ollut jotain noista? Suurin osahan osteaa kamansa Nierlestä.
En viitsi kiistellä tällaisesta asiasta sen enempää, enkä ala ketään nimittelemäänkään joko ammatin puolesta tai yksityishenkilönä. Minulla on parempaakin tekemistä.
Itse ostan sen takia koska siellä on paljon laajempi valikoima kuin esim. wesellcd (juuri vertailen, eikä kukaan voi kiistää) ja kyllä esim. dvd-kotelot on nierlessä halvempia, ja kun niitä itse tilaan paljon niin aika luonnollista. Nierlessä on todella hyvä valikoima, vaikka osa onkin täyttä kuraa. Esim. Verbaatimin ja Philipsin levyt eivät ole juurikaan halvempia (ne mitä itse tilaan) tuolla wesellcd:ssä.... Tuntuu vaan että tuolla wesellcd:ssä on todella suppea valikoima... :/ Mutta täytyy myöntää että taidan sieltä tilata ihan vaan kokeilu mielessä... kuin pitkät toimitus ajat siellä on? Ja sieltä tais saada vielä muuten postiennakollakin....hmm..
Yleensä se on viikon päästä kotiovella ja seurantakoodi tulee automaattisesti mukana. Ja ongelmatapauksissa voi kysellä myynti@wesellcd.com ihan suomenkiellellä mikä on vikana.
Joo-o.. voishan sitä tietty ehkä kokeillakin. Kauhistuttaa vaan nuo postikulut... tuolta Nierlestä mun tosin täytyy tilata muutenkin lähiaikoina halpoja CD-R levyjä (halvatkin on ihan hyviä, kokemusta) ja noita DVD-koteloita mutta sitten seuraava tilaus voisi lähteä tonne wesellcd kauppaan... täytyy katsella..
Ei ne oo multa koskaan veloittanut 11€ isonpaa summaa postimaksuina,vaikka painavia (yli 200 dvd levyä) pakettejakin olen tilannut
Aijaa... no onhan se hyvä jos eivät veloita.. Itse jos tilaan niin tulee varmaan 300-500 levyä ja 200dvd-koteloa, tosin en varmaankaan tilaa noita koteloita sieltä... en tiedä vielä. Tossa olis se hyvä puoli että säästyis siirtelemästä Saksaan rahoja, ei tarviis täyttää sitä lomaketta pankissa ja semmoset raha siirrot maksoi ainakin mulle 4€ extraa, joten säästäähän siinä jo nuo koteloiden hintaerot...
Squirrel2 Niin, no jos edes saisi vastausta palautteelle, se olisi jo jotakin. Kuukauden välein olen lähettänyt mailia (asiallisia), mutta elokuussa maksamani 100 CD-levyä on vieläkin Nierlen varastossa. Kuten joku jo sanoi tässä threadissa, ensivaikutelma tekee paljon. Työkaverit jotka tilasi minun kanssa kimpassa haluaisi jatkaa tilauksia tuolta, mutta olen sanonut niille että saavat tilata "sössöfirmasta" omin päin. Minä en enää tuota firmaa suosi.
pappa_ itselle ehkä enemmän ensivaikutelmaa vaikuttaa kokonaisuus; sen vuoksi Nierleä välttelenkin, Nierlestä tilaan vain kotelot. Saksalaiset on tarkkoja maineestaan. Kannattaakin mainita, että aiot sitten kertoa kuinka paljon ne huijaa erilaisilla suomenkielisillä keskustelufoorumeilla jne.
Softis: nykyään niiltä tulee tosiaan tuo arvostelu pyyntö. En tosin ole vielä tarkistanut ilmestyykö ne arvostelun oikeasti sinne sivuille, mutta kannattaa kaikkien vastata niihin rehellisesti niin ehkä myöhemmin näemme niistä jotain. Aikasemmin kun niitä arvosteli niin eivät koskaan sivuille tulleet, mutta nyt uskoisin että tulee kun oikein pyytävät niitä arvostelemaan.
Minä arvostelin mutta eipä tullut... Ja enää ei ole kuulunut Nierlestä mitään, koskien puuttuvaa 100kpl CD-R erää.... Näinpä tässä kävikin..
No nyt alkoi tapahtumaan! Kuten jo aiemmin kerroin, pistin mailia (vaihteeksi) Nierlelle. Nyt pistin jo suoraan, että vitut*aa tämmöinen homma jne. jne. Tänään oli mailiin tullut: "hi i have just check it and i see that we have insert you a credit about 7,49 euro for your next order" Hyvä hommahan tuo on, mutta ottaa päähän se että asian kanssa joutui tappelemaan ~3kk.
Tuo arvostelupyyntö on kyllä hyvä homma, jos tilaus on menny ihan reisille, niin kannattaa antaa palautetta myös sen mukaan. vähän opettaa niitäkin nöyrtymään. ei niidenkään kannata jatkaa samalla tavalla, jos haluavat asiakkaansa pitää.