1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pcmate 20.01.2004.

1. PjotrT

PjotrT Guest

Tässä siis hyvä esimerkki siitä että ensivaikutelma on TÄRKEÄ! Joku jolla on 5 onnistunutta tilausta, ei välttämättä ole moksiskaan yhdestä heikommasta tilauksesta. Jos ensimmäinen on jo huonompi kokemus niin ei se yleensä innosta uudelleen tilaamaan.

Asiasta kukkaruukkuun, onko nuo täyttä kuraa lähes aina nuo printattavat levyt? Itsekin niitä ostin :/...

Niin ku jo tossa kysyin niin onkohan nuo etusivun Verbaattimit millaisia? Entäs Sonyn levyt, onko yleiskuvaa kellään?

2.  
  3. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Älä tue Sonyä, kun se tuo niitä typeriä kopiointisuojauksia.

MissBlue: ota yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen, turhaan kärsit tappioita.

4. juhpyl

juhpyl Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    " Joku jolla on 5 onnistunutta tilausta, ei välttämättä ole moksiskaan yhdestä heikommasta tilauksesta. Jos ensimmäinen on jo huonompi kokemus niin ei se yleensä innosta uudelleen tilaamaan."

Kun tilaa jotakin tavaraa kaupasta niin kyllä kuluttaja voi edellyttää, että aina kun tilaa niin saa sitä mitä on tilannutkin. Jos tällaista tavaraa ei saa niin tavarassa on virhe ja kauppa on velvollinen korjaamaan virheelliset tavarat, joka lähettämällä uutta tavaraa virheellisen tilalle tai antamalla maksuhyvityksen virheellisen tavaran arvon verran. Tämä kauppalain sääntöä noudattaa virheilmoituksen jälkeen lähes kaikki Suomessa toimivat kaupat ja jos syntyy erimielisyyksiä niin ainahan voi mennä kuluttaja-asiamiehen puheille tai nostaa kanteen käräjäoikeudessa. Minun käsittääkseni Suomalaisten kuluttajaviranomaisten toimivalta ei uloto Saksasta ostetuihin tavaroihin. Toimivaltaisia ovat siis Saksalaiset kuluttajaviranomaiset sekä sikäläinen alioikeus. Tämä edelläkuvattu menettely aiheuttaa sen, että vain harva suomalainen kuluttaja lähtee valittamaan saksalaisen kaupan menettelystä Saksaan. Kun itse olen seurannut tämän otsikon alla olevia juttuja niin oma kantani on, että en lähden koskaan tilamaan Nierlestä yhtään mitään. Olen muutaman kerran tilannut wesellcd:stä ja verkkokaupasta ja joka kerralla toimitukset ovat olleet sitä mitä olen tilannutkin.

5. Lemztaz91

Lemztaz91 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuule MissBlue, ota ihmeessä yhteyttä sinne Nierleen
    LIVE Help palvelun kautta kirjautuessa (kun laittaa
    kieleksi englanti jonotusaika on lyhyempi), silloin
    pääset niiden puheille ja niiden on pakko vastata
    esittämiisi kysymyksiin. Mulla oli samanmoinen ongel-
    ma "huononlaisia/erilaisia kuin kyseiset tuotteet" ja
    otin LIVE Helpillä yhteyttä ja sovittiin siinä, että
    Nierle hyvittää mulle sen tuotteen summan, ja sen
    ne tekivät.(Sähköposti ei kuulemma siellä aina pelaa)
    (joskus laittavat jopa pikkupullon paketteihin,
    jotka lähetetään hyvityksinä.)

loppujen lopuksi mediamyynnin mahtipaikka.

6. Rubertti

Rubertti Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Eikös niiden olisi mukavampi myydä hwti sitä mitä on tilattu?

7. MissBlue

MissBlue Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En jaksa alkaa kahdesta 25 kappaleen spindlestä noiden kanssa kinaamaan, käytän mielummin Verkkokauppaa, josta saa edullisemmin sen, mitä tarvitsen.
    Kyllä se niiden sähköposti pelasi oikein hyvin siihen saakka, kunnes tuli puheeksi palautukset/hyvitykset. Toimivuus loppui siihen paikkaan.

8. Squirrel2

Squirrel2 Guest

"Minun käsittääkseni Suomalaisten kuluttajaviranomaisten toimivalta ei uloto Saksasta ostetuihin tavaroihin. Toimivaltaisia ovat siis Saksalaiset kuluttajaviranomaiset sekä sikäläinen alioikeus. Tämä edelläkuvattu menettely aiheuttaa sen, että vain harva suomalainen kuluttaja lähtee valittamaan saksalaisen kaupan menettelystä Saksaan. Kun itse olen seurannut tämän otsikon alla olevia juttuja niin oma kantani on, että en lähden koskaan tilamaan Nierlestä yhtään mitään."

Itse asiassa siihen pätee Suomen lait ja säädökset & viranomaiset. Lehdestä (Etelä-Suomen Sanomissa) oli juttua tuosta about puoli vuotta sitten ja siellä joku Komisario sanoi, että EU-mailla on sopimus siitä, että verkkokaupat noudattaa sen maan säädöksiä, jolla se markkinoi, eli sivujen käyttökieli. Ja Wesellcd & Nierlen sivut saa suomenkieliseksi.

Tokihan siihen puuttuu Saksan viranomaiset, mutta sitä pyytää oman kaupungin kuluttajasuoja-asiamies virka-apupyyntönä.

Welsellcd on muuten tosi nopea. En tiedä mihin Nierlen suuri suosio johtuu. Ehkä laajempi tavaravalikoima, mutta se "laajuuskin" on siellä sekundapuolella, Verbatimeja & vast laatulevyjen valikoimat on samat molemmissa.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.11.2005
  9. softis

softis Guest

Lemztaz91 tiedusteli:
    > mikä toi postin nserantakoodi on englanniksi tai saksaksi että vois kysyä...

Olen käyttänyt kyselyissä termiä "National Postal Tracking Code".

10. PjotrT

PjotrT Guest

juhpyl: Tarkoitinkin juurit sitä että jos on menny kaupat huonosti niin se ei todellakaan innosta uudelleen ostamaan, varsinkaan jos käy ensimmäisellä kerralla.

Enkä täällä Nierleä puolustele yhtään, varmasti on suuria puutteita. Itselläkään tuo ensimmäinen tilaus ei ihan nappiin mennyt, mutta aion vielä vastaisuudessakin tilata, ainakin vielä kokeilen. mutta jos sieltä ei jotain tule tai tulee väärää tavaraa niin otatte vain vihaisesti yhteyttä ja uhkaatte kaikella mahdollisella :D sillä ei niillä ole mitään oikeutta jättää tuotteita toimittamatta ja antaa asian vaan olla.

11. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Vihaisella palautteella ei voita mitään. Asiallisella voi jopa saada jotain korvausta (siis ekstraa oikeiden tuotteiden lisäksi).

12. Anzakes

Anzakes Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kolmesti tilasin. Kolmesti petyin. Joka kerta piti pari viikkoa vääntää nierlen kanssa. Kaverini kirjoitti mun tekstit saksaksi, joka näytti nopeuttavan toimintaa. Mutta 4e hyvitys 100kpl CDR levyistä joiden piti olla 48x, vaan olivat 40x, ei mua yhtään tyydyttänyt. Viimeisessä tilauksesa edellisistä lupasivat 16e hyvityksen, minkä kyllä hyvittivät laskussa, mutta tapansa mukaan sössivät vihoviimeisen tilauksen. Onneksi olivat kansia ja muita kuin levyjä, niin ei tullut niin turpiin kuin edellisillä kerroilla.
    Siirryin dvdmedia.ee asiakkaaksi, jossa vain toimituksen kesto vaihtelee jonnin verran. Mutta se tärkein on kaikilla kerroilla (6 tilausta) ollut sitä mitä on tilattu, eikä "jotain sinne päin" roinaa.

13. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Toi www.dvdmedia.ee vaikuttaa asialliselta, mutta aika pieni valikoima,melkeinpä kaikki on Ritekkiä?

14. Anzakes

Anzakes Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viron pojilla on vain Ritek levyjä. Eli vaihtoehdot on tasan 1 laatu/merkki. Toimivat erinomaisesti mun 712 plextorissa, mikä on tosi nirso levyille. Eli kannustan heimoveljiä mielummin kuin sössiviä saksalaisia tai mitä lienevätkään.

15. jarzza

jarzza Guest

Pari kertaa tilattu virosta ja pari Nierlestä,nyt noin 15.kertaa CDRohlinge24:stä,ja voin sanoa että viimeksimainitussa logistiikka pelaa ja tavaraa on,koska kaikki tilattu on tullut,ei mitään "sössimistä".

16. PjotrT

PjotrT Guest

Se on totta että jos Saksaksi kirjoittaa niin nopeammin saa vastauksen. Ja jos jotain kiinnostaa niin apuna voisi käyttää vaikka Altavistan Babelfish kääntökonetta.

Mutta jos ei meinaa vastausta kuulua (niinkuin minun tapauksessa) niin kannatta ehdottomasti pistää vihaista palautetta. heti ottivat yhtyettä kun itse tein niin. Joten kokemuksella puhun....

Jokainen tilaa mistä tykkää... eikös se vähän niin ole.

17. juhpyl

juhpyl Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    "Kolmesti tilasin. Kolmesti petyin. Joka kerta piti pari viikkoa vääntää nierlen kanssa. Kaverini kirjoitti mun tekstit saksaksi, joka näytti nopeuttavan toimintaa. Mutta 4e hyvitys 100kpl CDR levyistä joiden piti olla 48x, vaan olivat 40x, ei mua yhtään tyydyttänyt. Viimeisessä tilauksesa edellisistä lupasivat 16e hyvityksen, minkä kyllä hyvittivät laskussa, mutta tapansa mukaan sössivät vihoviimeisen tilauksen."

Monesti kuluttajaviranomaisetkin ovat voimattomia tämänkaltaista toimintaa harjoittavan liikeyrityksen kanssa. Kuluttajaviranomaiset yleensä ottavat liikkeeseen yhteyttä ja jos ei mitään tuloksia synny niin yleensä suositellaan valittamista kuluttajanvalituslautakuntaan jonka päätöstä saa odottaa tällä hetkellä noin vuoden. Kuluttajanvalituslautakunnan pätös on vain suositus. Niitä elinkeinonharjoittajia, jotka eivät noudata lautakunnan suositusta uhkaa joutuminen kuluttajaviranomaisten mustalle listalle. Ainoastaan tuomioistuimen lainvoimainen päätös on täytäntöönpanokelpoinen, mutta harva kuluttaja lähtee tähän prosessiin mukaan joidenkin kymmenien eurojen takia, varsinkin kun Nierlen liiketoimipaikka sijaitsee Saksassa. Yleensä järkevin tapa suhtautua tämänkaltaisen liiketoiminnan harjoittajaan on käyttää muita samalla alalla hyväksi havaittuja liiketoiminnan harjoittajien palveluja.

18. Squirrel2

Squirrel2 Guest

juhapylillä pieni pilkkuvirhe; kuluttajasuojaviranomaiset ei tutki yksittäistapauksia, nämä
    ovat kuluttajasuoja-asiamiehiä, jotka niitä tutkii.

viranomaiset tutkii isoja laajoja juttuja ja kun ne ovat viranomaisia, niin niiden päätökset
    eivät ole enään pelkästään suosituksia.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.11.2005
  19. PjotrT

PjotrT Guest

Joo minäkin huomasin saman. Kuluttaja-asiamies on se joka antaa suosituksia. Viranomaiset tekevät MÄÄRÄYKSET!

mutta joo eiköhän se siitä jo..

20. juhpyl

juhpyl Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    "kuluttajasuojaviranomaiset ei tutki yksittäistapauksia, nämä
    ovat kuluttajasuoja-asiamiehiä, jotka niitä tutkii"

Kuluttajansuojaviranomaiset ovat laajempi käsite ja sillä tarkoitetaan sekä kuluttajansuoja-asiamiehiä, että kuluttajansuojalautakuntaa sekä niitä ihmisiä yhdessä, jotka toimivat valtion tai kuntien palveluksessa kuluttajansuojatehtäviin palkkattuina. Yksittäisissä tapauksissa jossa on kuluttaja ja elinkeinonharjoittaja vastakkain antaa päätöksiä vain kuluttajansuojalautakunta sekä tuomioistuin. Kuluttajanvalituslautakunnan päätöset ovat vain suosituksia. Ainoastaan tuomioistuin voi antaa täytäntöönpanokelpoisen päätöksen kun se on saavuttanut lainvoiman.

"viranomaiset tutkii isoja laajoja juttuja ja kun ne ovat viranomaisia, niin niiden päätökseteivät ole enään pelkästään suosituksia."

Kuten sanoin niin viranomaiset ovat yleiskäsite, johon kuuluu mm: polisiiviranomaiset, paloviranomaiset, ympäristönsuojeluviranomaiset, lastensuojeluviranomaiset ym. Kaikki ne ihmiset jotka ovat kyseisellä alueella virkasuhteessa töissä muodostavat yhdessä viranomaisen.

21. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Viranomainen -määritelmä tarkoittaa sitä, että sillä on määräysvaltaa toiseen henkilöön Siinä on jopa tarkat määritykset, milloin tietty työpaikka pitää olla virka. Ja olen kyllä lehdestä lukenut tapauksia, jossa kuluttajasuojaviranomainen määrää joitan epäkohtia korjattavaksi uhkasakon voimalla.

Ja olipa tuossa yhdessä artikkelissa jopa hierarkia, jossa oli erikseen kuluttajasuoja-asiamies sekä kuluttajasuojalautakunta. Toisaalta asia ei nyt mua juurikaan kiinnosta, mutta näin uskon sen olevan, uskon lehdissä esitettyjä tietoja. Mutta tämä on totaalista offtopikkia.

Jaa tämä sivu