1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pcmate 20.01.2004.

1. coolkille

coolkille Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kellään ollut sanomista platinium levyjen kans... -/+ levyt on mulla ainakin toimineet hyvin, eikä ole lasinalusia tullut kuin muutama ja nekin oman mokan takia...media code on kyllä vaihdellut, mut ole ollut jokaiseen ihan tyytyväinen mitä olen tuolta tilannut (noin 600).

Se vain herätti mun mielenkiinnon kun kukaan ei ole juurikaan puhunut niistä tai testannut :(

Viimeksi muokattu: 26.10.2005
  2.  
  3. Power77

Power77 Guest

Muutama kysymys Onkos kukaan tilaillut näitä viime aikoina DVD-R 4,7 GB Datawrite Titanium jos on mitä kommentteja, kun itse aattelin testata näitä ku niitä omegan kiekkoja ei enää näytä olevan. Asemana on NEC ND-3540A onko joku havainnut joitain erityisiä lättyjä mitkä ei kyseisessä laatikossa toimi

4. Pappa_

Pappa_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jälleen päivitetty tilanne puuttuvan cd cake:n tilanteesta.

Ei mitään uutta...

Olen pistänyt mailia muutamaan otteeseen (liitteenä se niiden vaatima invoice)

Vastausta vaan ei kuulu.

5. Rusi

Rusi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mä tilasin noita 50kpl ja muutaman oon testannu, itellä ei toimi kuin 4x (lg:n polttava 8x) mutta hyvin noi muuten on toiminut.
    joskus tilasin tallinnasta verkkokaupan kautta ja eipä toiminu nekään luvatulla 8x nopeudella :( vaikka päivittelin firmistäkin.

6. PjotrT

PjotrT Guest

Juups eli osaako joku sanoa yhtään että kun haluaisin tietää lähetystunnuksen paketilleni, että missä sitä sitten voi seurata (postin sivuilla vai) ja miten sen niiltä saisi? Kun en oikein keksi mikä on lähetys koodille oikea englannin kielinen sana xD

7. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Kokeile Tracking code

8. PjotrT

PjotrT Guest

Sitä olen itsekin miettinyt ja parilla s-postilla yrittänyt saada mutta vaikeaa tuntuu olevan. Viime perjantaina oman tilin hallinnan mukaani paketti oli lähteny matkaan, mutta vasta tänään kuitenkin tuli rahojen saapumisen vahvistus viesti. Kumpaahan uskoisi? Voi voi kun tulisi levyt tarpeeseen nyt, elättelen PIENIÄ toiveita että ehkä perjantaiksi, ehkä, ehkä ei... =)

9. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Tuu täältä ostaa levyjä, paikallinen kirjakauppa myy cd-levyn koteloineen 2€/kpl. Voin myydä sulla 2,5€/kpl + postikulut ;)

Lueskelin tässä www.cdfreaks.com foorumia ja näyttää siltä, että Verbatimin laatu on todella huono, itse asiassa huonompi kuin nuo nimettömät mitä Nierlessä myydään. Ja kyse ei ole yhdestä kirjoittajasta, siellä on useita, jotka niitä haukkuu.

Harmi, kun Nierle/Wesellcd ei myy Sonyn levyjä, ne on takuuvarmaa laatukamaa joka hakkaa laadussa Verbatimit & muut.

10. PjotrT

PjotrT Guest

Joo tolla hinnalla otan jo varastoon :D

Itsekin olen kuullut että nuo Verbatimit olisivat huonoja joissain asemissa, no ihan sama kun en niitä itse edes ottanut. Onkohan nierlessä vieläkin semmoiset +-7pv toimitusajat? En viitsisi enää mennä ostelemaan liikkeestä kalliita levyjä....

11. Squirrel2

Squirrel2 Guest

www.wesellcd.com on nopea toimitus (postiennakolla), ilmeisesti Nierle ajattelee, että kun rahat on jo saatu, miksi turhaan kiirehtiä.

Wesellcd:stä maanantaina kun olen tilannut, paketti yleensä perjantaina kotona.

12. PjotrT

PjotrT Guest

Joo mutta mielestäni kalliimpi kuin nierle.
    Mitä nyt vähän sanomista asiakaspalvelussa Nierlellä xD
    No jos tänäänkin rahat ovat heillä näkyneet ja paketti lähtenyt postiin niin voisi se tullakin perjantaina. No pääasia että tulee vaan :D

Sillei siinä aina käy että kun jotain oikein odottaa niin sit se viivästyy, sitten muulloin taas saattaa jotain saadakin super-hyper-ultimate-tripla nopeesti, eikä sitä osaa edes odottaa. Valitettavasti näin =(

13. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Kyllä wesellcd:ssä samat tuotteet on halvempia kuin Nierlessä. ja postimaksukin on halvempi, vaikka siinä on postiennakko mukana.

14. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja mitenköhän tämä pitää paikkaansa?
    Nierle = 0-30kg /9,95€, 30-60kg / 19,90€ jne. Eli aina alkava 30kg maksaa sen 9,95€ (jos maksaa luottokortilla niin +3€)
    WeSellCd = 0-1kg / 11€, 1-5kg / 13€, 5-10kg / 16€, 10-20kg / 20, 20-31kg / 27€

Itse tilaan yleensä se pikkasen vajaa 30kg, jolloin Nierlen postikulut on melkein 3 kertaa halvemmat, joten miten ihmeessa sen WeSellCD:n kulut on halvemmat? Kun ne ei ole nettisivujen perusteella missään kohtaa halvemmat. Lisäksi itse arvostan sitä että 30kg paketti tuodaan kotiin eikä mun tarvi sitä postista hakea.

En millään tavalla vähättele WeSellCD:tä (varmasti hyvä paikka), mutta menee hermo kun porukka puhuu jotain ihan väärää tietoa.

Viimeksi muokattu: 08.11.2005
  15. PjotrT

PjotrT Guest

Joo olen todellakin samaa mieltä. Ja lisäksi, nuo levythän on tuolla KALLIITA ja valikoima paljon suppeampi kuin Nierlessä.. No tämä on taas näitä "jokainen tykkää tavallaan" väittelyitä, näistähän sitä on paras väitellä kun jokaisella on omat mielipiteensä ja oikeutensa niihin :D

Mutta faktojen mukaan wesellcd.com on postikuluissa huomattavasti kalliimpi...

16. jari75

jari75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    tjaa.. en löytänyt sieltä äkkiseltään oikein mitään. Jossain topicissa joku oli saanut Intian tehtaalta huonon erän. Siitäkin Verbatim oli ollut kiinnostunut ja halunnut näytteet laatupoikkeaman selvittämiseksi.

Itse käytän nykyisin pelkästään Verbatimin levyjä (tällä hetkellä dvd-r 16x) yksinkertaisesti siitä syystä, että ne ovat parasta ja tasalaatuisinta tavaraa mitä on vastaan tullut. LiteOnin (1673s) ja LG:n (4163b) asemilla poltettuna laatu on lähes poikkeuksetta parempaa kuin tehdasprässätyissä alkuperäislevyissä ja ovat toimineet 100% varmuudella kaikissa soittimissa (myös pleikkarissa).

Onhan noilla Verbatimin levyillä elinikäinen takuukin. Vaikka eipä tuollaisella takuulla oikein mitään merkitystä ole kun sen hyödyntäminen käytännössä on vähän niin ja näin..

17. Squirrel2

Squirrel2 Guest

JaspaJami: Tein vertailun pari kuukautta sitten ja ne on täälläkin nähtävissä, joko tässä ketjussa tai sitten tuolla osto-oppaassa; vilkaise niistä.

Tosin hinnathan on voinut muuttua.Ja mitä postikuluihin tulee, niin mulla ei oo koskaan ollut yli 11€, vaikka on ollut yli 20kg paketti.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.11.2005
  18. Lemztaz91

Lemztaz91 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli itsellä samantyyppinen ongelma nierlen kanssa mutta kyllä ne lopulta vastasi. (alkuun syydä oli sähköpostin filtteri) Myöhemmin niiden kanssa voi keskustella LIVE HELP toiminnolla siellä niiden on aina vastattava välittömästi kannataa koittaa. yleensä klo 12-14 on paras aika käydä siellä että on operaattori paikalla.

19. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiedä mistä vertailusta puhut? Itse puutuin vain ja ainoastaa postikuluihin, en puhunut mitään levyjen hintaeroista taikka muusta.

Mitä postikuluihin tulee niin sitten nettisivuilla vaan on väärää tietoa annettu, koska sieltä noi tiedot otin. Jos pitää paikkaansa että kulut on aina 11€, niin eipä niissä silloin paljon ole eroa. Pikkasen vaan epäilyttää kun nettisivuilla väitetään aivan toista (siis luotettavuus nettikauppaan aina kärsii tälläisissä tilanteissa jos sivuilla ei ole ajantasalla olevaa tietoa).

EDIT: luin viestini ja lainaukseni uudelleen, ja huomasin että asian voi ymmärtää niinkin että olisin puuttunut myös tuohon että levyjen hintaeroon. Hintoja en ole vartaillut joten siitä en tiedä mitään.

Viimeksi muokattu: 08.11.2005
  20. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Eipä tästä riitaa kannata nostaa. :) Mutta yksi asia, minkä takia Wesellcd:ssä asioinkin on suomenkielinen asiakaspalvelu; sinne voi asioida ihan Suomen kielellä. Tosin siellä on vain yksi Suomea puhuva, joten vastaus yleensä kestää sen 24h.

21. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No tuo suomenkielinin asiakaspalvelu on kyllä ihan kiva lisä. Tosin olen itse englannilla hyvin pärjännyt ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta saanut nopean vastauksen.

Tällä hetkellä opetan heitä käyttämään Postin paketinseurantajärjestelmää kun luulivat että suomessa täytyy asia hoitaa Postin kanssa puhelimitse. Pystyvät hekin sit jatkossa tarkistamaan epäilyttävissä tilanteissa että onko asiakas lunastanut pakettia ja millä nimellä se on lunastettua jos asiakas ilmoittaa että ei ole pakettia saanut tms.

Jaa tämä sivu