Levyt tilattu 12.7. Maksu saapunut Nierlelle 14.7. Laatikko ovella 21.7. Nopeaa , wau! Ensimmäinen henk.koht. tilaus. Koeluontoinen erä levyjä. 2341 DVD-R 4,7GB Datawrite Titanium 8x 50pcs. (0,36€/kpl) 2354 DVD+R 4,7GB Hyundai 8x 50pcs. (0,28€/kpl) 2362 DVD-R 4,7GB Mirror 8x 25pcs. (0,28€/kpl) 2469 DVD+R 4,7GB Optodisc 4x-16x 50pcs. (0,32€/kpl) 2514 DVD+R 4,7GB Mirror 8x 25pcs. (0,28€/kpl) +tavallisia cd:eitä , mutta ne nyt ei kai kiinnosta ketään. Katsotaan miten levyt palavat , poltin Samsung TS-H552. DVD:t valittu saksankieliseltä puolelta 4,5-5 tähden arvostelun mukaan.
olis tilaus lähössä nierleen mutta pitäs tietää onko kellään kokemuksia näistä levyistä: http://www.nierle2.com/s01.php?sid=...1&cur=eur&sp=fi&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2417 polttimena mulla on LG GSA-4163B, toimiikohan nuo levyt tuossa?
Olen poltellu Moviestyle 8x levyjä ainakin onnitstuneesti. Nierlestä löytyy niitä ja 100 cake maksaa 29 €. Yhtään sutta ei oo tullu. Olen testannu prodyen printattavia ja Video professional DVD levyjä, eikä ole tullu yhtään sutta. Voi olla sattunu joku susi erä käteen.
Tuli huonoja levyjä (mustia levyjä, joista lähes jokaisessa 1x2 mm alueelta musta pinta poissa, kuitenkin palavat suht OK), laitoin nierleen mailia asiasta--ei vastattu mitään. Laitoin myöhemmin useamman mailin, sekä kysymyksen heidän sivujen palautelaatikkoon, enkä saanut yhtään vastausta!! Cdrohlingesta vastattiin reklamaatioon tunnin sisällä, kun paketista puuttui levyjä ja puuttuvat levyt laitettiin heti postiin, kun asia oli selvitetty.
Dulir: Tilasimme kerran kimpassa mm. "TDK DVD-R printable" -levyjä, joissa oli mitä ilmeisemmin väärennetty mediakoodi, kenenkään asemassa ne eivät suostuneet palamaan kunnolla. Kaveri reklamoi n. kuukauden päästä, kun ei tarvinnut levyjä aiemmin ja vastaukseksi tuli, että olisi pitänyt ilmoittaa aiemmin ja se siitä. Omaan piikkiin meni. Noh, nytpä hankimme levymme Wesellcd:stä.
Jos siinä on väärennetty mediakoodi, niin tuotehan ei ole se, mitä on myyty --> Jos ei suostu vaihtamaan, niin kuluttajasuoja-asiamiehen juttusille.
Itse tekisin tuossa tapauksessa siten, että tilaisin uuden ja jos se uusi on toimiva & hyvä; palauttaisin tuon vanhan sekundan.
Tilasin kokeilu mielessä prodyen 4x 25kpl kakun joka oli susierä(puoet meni roskiin). Reklasin nierleen ja seuraavana päivänä lupasivat palauttaa levyjen hinnan seuraavasssa tilauksessani. P.kulut jäi omaan piikkiini mutta parempi kuin tyhjävä vastaus: oletko päivitellyt firmwarea, oliskohan asemassa fyysinen vika, et osaa käyttää polttosoftaa, polttosofta vanhentunut, mitä yritit poltella jne... Olen tilannut toisen merkkisen kakun ja saas nähdä toimiiko. Mediakoodina on CMC MAG E01.
Reklaamatioden kannalta nopein tapa ottaa Nierleen kontaktia on toi niiden Live Chat. Sähköposteihin vastaavat hitaasti.
Tai siis vastaavat hitaasti tai eivät ollenkaan silloin kun asiakas vaatii jotain. Itse omassa reklamaatiotapauksessani sain vastauksen parhaimmillaan 45 minuutissa, kunnes aloin vaatimaan rahojani takaisin. Sen jälkeen ei enää Nierlestä mitään ole kuulunutkaan. Aiemmin tässä threadissa taisinkin asiasta kirjoittaa, ja loppu hyvin sinällään että Luottokunnalle tehdyn reklamaation jälkeen kaikki Nierlelle maksetut rahat vääristä levyistä tulivat hyvitysrivinä LK:n laskulle. Jäi siinä tosin tappiolle asian hoitoon menneiden posti- ja puhelinkulujen verran (joita myös kyllä vaadin reklamaatiossa), mutta saipa edes sen alkuperäisen summan kokonaan takaisin eli Nierle ei saanut senttiäkään rahaa vääristä levyistään. Ei varmaan tarvitsisi erikseen sanoa, että tuo oli ensimmäinen ja viimeinen tilaus Nierlestä, enkä kyseistä putiikkia kenellekään suosittele. Jos tilaatte niin maksakaa luottokortilla, on edes se yksi ylimääräinen turvavara välissä. Se pelasti minun (ja kavereiden) 180,43 euroa.
En tiedä, missä jokin mättää. Tilasin nierlestä roipetta 26.7 jonka maksoin netin kautta saman tien. maksu kyllä oli lähtenyt tililtä, mutta nierlestä ei ole vieläkään tullut mailia saapuneesta maksusta. tilaus oli toinen kerta nierlestä ja ekalla kerralla kaikki meni hyvin mutta nyt tuntuu olevan jotain pielessä. maksoin solon kautta. eikä mailiin ole vastattu, jonka heille asiasta laitoin. missähän vika?
Sama homma itellä, paitsi tilaisin 28.7 ja maksoin samantien tilisiirrolla Sampon kautta. Tilaussivulla Nierlessä näkyy 3 vihreää palleroo, mitä sitten ikinä tarkoittaakin?. Nyt vain odotellaan "paketti lähtenyt" mailia.
Kuten on jo moneen mooneen moneen kertaan kertonut tässä topicissa että sitä viestiä ei aina tule. Itse olen tilannut nierlestä toistakymmentä kertaa, kerran olen saanut sen vahvistusviestin mailiin. 3 palloa tarkoittaa sitä että rahat ovat saapuneet heille (sivuilla se muka tarkoittaa sitä että paketti on lähtenyt). Kysykää heiltä "National Tracking Code" jolla voitte seurata paketin kulkua suomessa postin sivuilta jahka se on saapunut suomeen.
Useampi tilaus Nierlestä takana, kaikki sujunut tähän asti hyvin.... Nyt tuli Verbatimin normaali DVD-R 4x25 levyjen tilalla printable levyjä. En printableja halunnut joten sovin vaihdosta ja kuulemma postikulutkin korvattaisiin. Nyt kuitenkin palautuksen tultua perille asiakaspalvelija ehdottaa kirkkain silmin korvaavansa 10e postimaksuja, paketin lähetys maksoi mulle 23,40. Saa nähdä miten käy, vänkäys vielä vaiheessa, jos en saa täysiä postikuluja korvattua taitaa olla paikan vaihto jatkossa. Vai onko jonkun mielestä kohtuutonta vaatia tuo 23,40 korvattavaksi täysimääräisenä? Ainakin omien tietojeni pohjalta se oli halvin tapa millä tavarat sai Saksaan. Harmi sinänsä, että tällaista tapausta ei voikaan hoitaa luottokunnan kautta. Summakin on sen verran pieni, että jos sen verran tulee takkiin ei kannata alkaa mihinkään kuluttajavirastoihin tms. itkemään. Olisipahan vain periaatteellinen harmituksen paikka....
Tilannnehan on aika vaikea, ymmärrän itse asiassa kumpaakin osapuolta. Itsekkin he lähettävät 10€ postikuluille tänne tavaraa, joten on ymmärrätteävää että sen verran he palauttavat kuluja kun se niiden listoista löytyy postikuluiksi suomeen. Tottushan on se että ei ainakaan suomesta saksaan sillä hinnalla lähetetä pakettia. Joten todelliset kulut on suuremmat. Mielestäni se on perusteltua (skannaa kuitti ja lähetä liittetiedostona), mutta voi olla etteivät siihen suostu kun itsekkin veloittavat vain tuon 10€ postikuluja.
Tämä ei sinänsä pidä paikkaansa, kun cd-levyn se keskiosahan on paksumpi, toisissa mallissa tosin siinä kiertää paksumpi reuna. Näin ollen, ne cd:t ovat keskenään kosketuksissa vain sieltä keskeltä ja naarmuja ei tule, vaikka ne levyt pyöriikin siinä keskenään. Keskiosaanhan ei tallenneta. Tämän huomaa helposti siten, kun laittaa täyden spindlen auringonvaloon, niin huomaa miten ne on kosketuksissa toisiinsa.
Otappa sellainen spindle käteen siitä keski tapista ja pyöräytät, äänestä kuulet että levyt kyllä raapivat toisiansa. Teoriassahan se on juur niinkuin sanoit. Käytännössä ne levyt elää siinä sen verran että ottavat välillä kiinni toisiinsa.
Onneksi en kuitenkaan printableja tarvitse, ainakaan vielä. Ihme, ettei ne tee printableja varten keskitappia sen verran paksuksi, ettei pysty kierimään tai sitten muoviläpysköjä siihen väliin.
Sen enempää asiasta tietämättä, luulisin että tuota keskiötä ei voi paljon kasvattaa, siitä tulee epävakaa pyörimään asemassa ja saattaa tuottaa hervotanta ääntä. Paras vaihtoehto olisi varmaan joku ohut narmuttamaton pehmepä paperi aina levyjen välissä. Se muovilevy voisi kasvattaa taas spindelen kokoa aika paljon, täten pakettien kokoa, varaastointi kokoa, postituskuluja yms. Eli voisi tuntua liikaa hinnassa, mutta paperi tuskin vaikuttaisia asiaan paljon. Nyt vaan kehitysideoita lähetteleen levynvalmistajille =)