Itse tilasin 200 levyä plussaa ja miinusta ja eri merkkejä. Tälläviikolla pitäisi tulla niin pääsee kokeilemaan mitkä toimivat tässä Optoriten asemassani kunnolla.
Saattaa johtua siitä mistä yleensäkin saksalaisten kanssa, eli siellä ei välttämättä ole sitä englanninkielen taitoa hirveästi. Eli pitäis pyrkiä mahdollisimman selkeään ja yksinkertaiseen viestintään. Lisäksi pieni kohteliaisuus ei ole pahaksi. Ainakin mitä minä Nierlelle tässä kerran reklamoin/ihmettelin kun TY:n levyjä ei ollut niin vastaus oli selkeä. Itse käytin alkeellista saksaa kysymyksen muotoiluun. Ja vastaus tuli nopeasti.
No itselläni ei ole minkäänlaista saksankielen taitoa, mutta yritin kyllä englanniksi kirjoittaa niin selkeästi kuin ikinä. Ja tuntui että kyllä ymmärsivät kysymykseni, ei vaan itse viittineet vaivaa nähdä asian eteen. Noh, jopa tapauksessa, olen tyytyväinen nierleen ja monien tilauksieni jälkeen tilaan yhä uudelleen heiltä.
Perjantaina laitoin viimeksi englaniksi sinne mailin. siihen ei ole vieläkään vastattu. Pyysin kaveria kirjoittamaan saman saksaksi, ja hitsi! vastaus tuli alle kahden tunnin! nyt odottelen kaverin paluuta niin saa kääntää mulla mitä saku sanoo
Jeps, juuri näin. Vaikka meillä suomessa lähes jokainen nuori ja hiukan vanhempikin osaa edes välttävästi englantia ei näin ole Saksassa. Siellä nuoriso saattaa tuijottaa ihmetellen, että mitähän kieltä tuo mukalainen molottaa kun englanniksi puhut. Toisaalta vanhempi sukupolvi saattaa hyvinkin osata sujuvaa englantia. Eikä unohdeta http://babelfish.altavista.com palvelua jolla voi käännöstä yrittää.
Kyllä ne siellä Nierlessä osaa englantia puhua, eri asia on jos kyselee niin vaikeita etteivät osaa vastata.
Joo, oli niin vaikea asia kuin miten refund of bad product tehdään. Yritin tehdä kyselyn niin yksinkertaisella ja lapsellekin selvällä lontoolla, mutta kun valitin niin kielitaito loppui siellä heti. Babefish käännöksestä tuli jotain aivan outoa - leirinuotiosta alkaen HEH! Odottelen että saan kunnon käännöksen, sittenhän se selviää kunnolla.
19.9 Tilaus ja rahat matkaan 21.9 Paketti postiin 28.9 Paketti perilllä 5 x No. 2148(EUR 10.99) CD-R 80 Min/700 MB Philips 52x Cakebox 50-pakkaus 2 x No. 2201(EUR 45.00) DVD+R 4,7 GB Verbatim 8x Nopeus printattava Inkjet Cakebox 50-pakkaus 2 x No. 2069(EUR 13.99) DVD+RW 4,7 GB Philips 4x nopeus Cakebox 10-pakkaus 3 x No. 1094-s(EUR 18.99) Jewelbox 1CD:lle 100-pakkaus musta http://www.dvdrhelp.com <-- Sieltä löytyy tietoja eri dvd-levyjen yhteensopivuuksista polttaviin
Tilaus meni 8.9.2004 Maksu meni 10.9.2004 Vahvistus rahoista tuli to 16.9.2004 Siitä asti odoteltu pakettia, eli yli viikon kestänyt. Vähän alkaa epäilyttämään. Täytyy alkuviikko odotella ja sitten alkaa kyselemään. EDIT tänään 28.9.04 tuli paketti
hyvin onnistu tilaus. 15.9 tilaus sisään, maksu samaten 17.9 maksun vahvistus -> paketti postiin 24.9 paketti perillä kaikki mitä tilasin tuli sekä 0,1dl boonus. hyvin oli pakattu kaikki. eipä oikeastaan mitään moitittavaa. täytyy tästä tilailla lisää kunhan nuo saan tuhottua.
sorry tyhmyyteni mutta olikos tuolla minimi tilaus 250eskoo . eli eikö köyhä saa pienempää pakettiaan kun ei löydy käyttöö ihan noin suurelle määrälle mitä tolla rahalla saa . siis perus cd-r levyjä
Ei ole mitään minimi rajaa, eli tilaat sen verran kuin tarvitset. Postikulut 10€/30kg. Eli esim. 25kg paketti postikulut 10€. 31kg paketti 20€. Paitsi jos maksat luottokortilla niin 13€/30kg.
20.9 Tilaus 27.9 Maksu 30.9 Vahvistus maksusta ja tavaroiden lähetys. Tilaus: 100 kpl dvd+-r verbatimia ja 100 cd-r. Tänään kun kävin nierlen sivuilla huomasin että nuo verbatimin dvd:t on otettu poistettu myynnistä. Rupesi kyllä vähän pelottamaan että saanko mä nyt niitä ollenkaan.
Aamupäivällä kun katselin niin siellä oli useampia paketteja Verbatim DVD-R levyjä, nyt siellä on vielä 8x dvd-r levyjä. Ilmesesti varasto rupeaa tyhjenemään. Mutta uskoisin että tilausta tehdessä ostoskorti automaattisesti vähentää ne varastomäärästä. Eli sen mukaan olisit levysi saamassa jos siellä sellasia oli kun tilasit.
onko normaalia . tilaus 26,9 eikä ole kuulunut mitään tilaustiedoissa lukee aina " tilaus käsittelyssä" kauankos tämä käsittely normaalisti kestää..viikon ,pari?
Millä olet maksanut tilauksen? Jos tilisiirtona niin voi hyvinkin mennä yli viikko että heillä on rahat. Sen jälkeen vielä paripäivää että pistää sen toimitukseen, muutama päivä että posti toimittaa sen sinulle. Sanoisin että siitä kun maksaa paketin tilisiirrolla niin 2-3 viikkoa ja paketti on sinulla.
3.10 Tilasin 100 kpl DVD kiekkoja. Maksoin Paypallilla. 4.10 Lähetysvahvistus tuli tänään. Varmaan loppuviikosta paketti tulee.
pe 24.9 Tilaus Nierlelle + Maksu tilisiirtona ke 29.9 Sähköpostia Nierleen, että näkyykö rahoja Saksanmaalla. Samana päivänä vahvistus maksusta ja tilaus matkaan. 5.10 "National code", eikä näy vielä postin hauilla Eka tilaus Saksasta, saas nähdä tuleeko toista....... Ootellaan! Tänään 6.10 11:15 paukahti postin auto ovelle! Paketti todella huolella pakattu ja kaikki oli mitä pitikin, myös pullo. Tilaan tällä kokemuksella kyl toistekkin. edit: "National code" oli ainoa mitä sillä oli tarjota. Siinä ei ollut kirjaimia lainkaan, pelkkiä numeroita liuta ja se hiukan ihmetyttääkin! Pyysin sen koodin sähköpostitse! Kysyin myös koska paketti on laitettu postiin niin vastasi että 29.9 2-7 vrk toimitusaika. EDIT: HAHHAA....just katoin postin sivulta sillä koodilla. Nyt näkyi että lajittelussa paketti...ASIAA!! Koodissa 12 kpl numeroa.
Millanen tuo National Code on ja millä sait sen? Aikasemman pakettini koodi oli tämäntyyppinen "CE9010017****". Onko samaa tyyppi oma koodisi? EDIT: ja suotta huolestut vielä tässä vaiheessa. Toimitukset saksasta kestää aina hetken. Ja se että rahat tullut + toimitukseen tarkoittaa varmaankin sitä että se on mennyt kavereilla pakattavaksi, tuohon varmaan saa lisätä pari päivää että se oikeasti on postissa (näin se on aina postimyyntifirmoissa, työkokemusta monen monta vuotta takana). t. Jami
Tänään tilasin ekaa kertaa tuolta NIERLE:stä.Maksoin juuri, mutta sattui pikku moka.Siihen kun pitää laittaa se maksun saajan nimi ja osoite niin laitoin vahingossa näin: NIERLE Media GmbH und Co. KG Volksbank Wuerselen e.G., Kaiserstr. 75-79, 52146 Wuerselen Eli laitoin osoitteeksi vahingossa pankin osoitteen.Haittaako tämä mitään? Kain ne osaa siellä kattoa että nierlelle menee.Kaikki muut tiedot laitoin mielestäni oikein eli IBAN ja Swift oikeille paikoille.Ja tilausnumero viesi kenttään.Sitten EU-MAKSU ja vain oman pankin kulut.Menikös nuo loput oikein? Maksu tapahtui SOLO:lla