1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pcmate 20.01.2004.

1. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Enpäs osaa sanoa, kyllä siinä postin laatikossa oli sellainen koodi jota ei normaalisti suomessa käytetä ja sillä sen paketin näki netistä tilanteen. Sen koodin sain itselleni tosin vasta sitten paketin noutokortista. Mahdollisesti se koodi oli juuri tuo kysymäsi ja silloin sillä voi seurata pakettia jahka se on suomen maalle rantautunut.

2.  
  3. Rubertti

Rubertti Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Tekee sillä sen verran ainakin että se koodi sitoo sen tiettyyn pakettiin, ja jos olet tilannut aiemmin voit ainakin tarkistaa että eivät tyrkytä jo tulleen paketin koodia.
    Itselleni kävi juuri näin.

Siitä sitten loppujen lopuksi alkoi selvitä että mitään pakettia ei ollut lähetetty(kirjanpidollinen moka) mutta sitten tuli kun huomautin että oli lähetetyn paketin seurantakoodi.

4. Tompas

Tompas Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No johan helpotti, aiempaa vuodatustani koskien :) Sain juuri mailia:

"Hi,

the goods have been shipped out the 07.09. and the deliverytime is 2-7 days.

Best regards,

Monique"

5. Rubertti

Rubertti Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Ilmankos toisissa paketeissa on pullo ja toisissa ei, taitavat välillä huitasta omaan huiviin "tuliaiset" ja seota tilauksissa :)

6. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuskin juovat sitä spugejen juomaa. Sitä myydään saksassa nimittäin kauppojen (Lidliä vastaavat) kassoilla ja spuget niitä näkyy nappaavan matkaan. Näkyi olevan 1 euron hintaista, eli aika kallista kuitenkin...

Mutta on noita kertyny tohon hyllyyn muutama. Niitä on kiva juottaa kavereille pippaloissa ;-)

Viimeksi muokattu: 09.09.2004
  7. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan hyvin se kuumankaakaon seassa maistuu näin flunssaisena.

8. msmiett

msmiett Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo on ihan totta mutta siihen se jääkin. Ei tuosta paljoa iloa ole pienestä desin pullosta. Silti se on nostanut näköjään kovan buumin, sieltä saa "viinaputelin". En jättäisi tilaamatta vaikka eivät laittaisi tuota pulloa mukaan.

9. Tompas

Tompas Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aaaahhh! Tilaus saapunut!

-1.9. laitoin tilauksen + maksoin
    -7.9. vahvistus maksun saapumisesta + paketti postiin
    -14.9 paketti perillä

Hyvä maku jäi, vaikka pientä sählinkiä tuppasi olemaan tuolla Nierlen informaatiopuolella. Tilaan varmasti uudelleen!

10. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu en itse tuolle viinaputelille mitään rahallista arvoa anna, mutta ei sen mukana olo haittaakkaan.

No ensimmäinen negatiivinen asia mikä minulla ilmenie nierlen suuntaan (tosin lievä sellainen): Kyselin heiltä maililla akkulatureita, kun bannerissa mainostivat niitä mutta sivuilta en löytänyt. Vastaus oli: Kaikki tuotteet ovat nettisivulla, niitä mitä sieltä ei löydy ei heillä ole.

Noh nyttemmin nuo laturitkin ovat ilmestyneet sivuille.

t. Jami

11. Degra

Degra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nopeasti sieltä tulee tavara, mulla kesti viikon verran tilauksesta kun tavara oli perillä.

12. Anzakes

Anzakes Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    tilasin nierleltä 100 + 50 levyä.
    CD-R levyjen piti olla 48x, mutta toimittivat 40x levyjä. DVD-R levyiksi tilasin 50kpl budget merkkisiä.
    budgetit on täyttä roskaa, ei pala 712A plextorilla ollenkaan. Viikon olen odotellut vastausta kyselyyni, jonka sitten tänään sain, maili on lyhyt ja ytimekäs:
    what do you mean? on vastaus siihen että miten puramme kaupan kun 6 DVD levyä on tullut tuhottua.
    Sorry nierle, mun rahat menee seuraavaksi muualle.

13. Pehmis

Pehmis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ite tilasin sieltä viimeksi myös sinisiä Budget levyjä ja palavat loistavasti Nec-2510A:ssa ja dvd-soitin toistaa levyt ilman mitään mössöä.
    Suosittelen paikkaa.

14. Anzakes

Anzakes Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nämä mitä mulle tuli, on valkoisia, merkattuina 1-8x nopeudelle. Ovat tänään näköjään muuttaneet tuotekuvauksen siten, että levyt ovatkin nyt B-grade luokkaa. Mulla vaan laskussa ei näy moista B-grade merkintää... Kaveri poltti 2 levyä pioneer 107D asemalla, ja plextor kyllä toistaa levyt, mutta virheitä PI/PO testisä tulee komeat 1491. Mun pioneer 104 ei levyjä edes tunnista, samoin PS2 ei niitä hyväksy. ei hyvä.
    Jos nierle hyvittää uusilla toimivilla levyillä, niin sitten muutan mieleni heistä, mutta toistaiseksi mun kokemani mukaan suosittelen tilaamaan muualta.
    Toimitus kyllä oli tosi nopea, perjantaina tilasin ja torstaina paketti tuotiin kotiovelle.

15. Pehmis

Pehmis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se millä välttää moisia kokemuksia on tilata laadukkaita levyjä kuten Verbatimejä yms. ;)
    Olen myös kokeillu vaikka mitä levyjä. Toiset toimivat ja toiset eivät. Mutta se ei ole vaikuttanut siihen ettenkö tilaisi tuolta edelleen levyni.
    Kokemuksen kautta löytyy omalle asemalle parhaat aihiot.

16. Anzakes

Anzakes Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Totta haastat! Pitäisi malttaa kokeilla levyjä ja hakea itselleen parhaiten sopivat levyt.
    Mutta kun topiccina on tilauspaikkana nierle, niin sen ja mun tilauksen tiimoilta kirjoittelen.
    Eli kun lähettivät 40x kiekkoja tilaamieni 48x kiekkojen sijaan, samaten nämä budget kiekot ovat mun tilauksen jälkeen muutettu B-luokan levyiksi ( ja ihan aiheesta), niin itse koen varpaitani tallotun.
    Laskussa molemmat levyt ovat tilaukseni mukaisesti, mutta kiekot sitten eivät olekaan. Eli tilaus nierlestä ei mennyt kivasti ja sen takia mun itkuni tänne(kin). Korjaan mielipidettäni tietenkin jos nierle kiltisti korjaa/hyvittää mokansa. Toistaiseksi kun email niiltä kestää viikon ja sekin menee reklamaatiosta sivuun, niin ei vaikuta hyvältä.
    Suunnittelen nyt kovasti tilausta virosta dvdmedialta. Myyvät siellä traxdataa 12e / 25kpl. Niitä olen poltellut ja ne on toimineet hienosti mun plextor 712Assa.

Viimeksi muokattu: 18.09.2004
  17. topa

topa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Neljäs tilaus tuloillaan, lome vihreää palloa näkyy tuossa viimeisimmässäkin. Koskaan ei ola mitään ongelmia ollut, aina maksanut EU maksulla tilisiirtona.

Mihin osoitteisiin tuonne nierleen voisi ottaa yhteyttä sähköpostilla. Lähetin tuohon info osoitteeseen kyselyn mitä tehdään huonoille levyille, saako uusia tilalle vai hyvitys. Eivät ole mitään vastannu.

No paketit on aina tulleet kahdessa viikossa ovelle.

18. pede

pede Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mullekin tuli tuota Budget tavaraa ja Sony DRU-500A, uusimmalla firmiksellä ei edes tunnista tuota levyksi. mMuuten on poltellut kaiken halpistavaran ihan ok.

Nyt sitten tappelemaan palautusta.

19. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ehkä en vain ymmärrä, mutta miksi tilatte levyjä joista teillä ei ole mitään tietoa? Itse olen tilannut vain levyjä joiden valmistaja löytyy polttavan asemani (NEC1300) medialistalta. Ja niistäkin lähinnä vain RICOHin ja RITEKin levyjä.

Vai eikö muilla asemien valmistajilla ole tuollaisia listoja?

Toivottavasti saatte palautettua levyt, kyllähän heilläkin toimii tämä tuotevastuu ja palautus menettely. Tietoa löytyy muistaakseni sielä AGB osiosta.

20. Anzakes

Anzakes Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ensimmäinen syy oli tietty että nierleä kehuttiin/ kehutaan luotettavana paikkana. Toinen syy oli se että kun polttaa levyjä, niitä polttaa enempikin. Ei pelkästään filkkoja, vaan ihan hakemistoja backupiksi.
    (se laiskuus). Kolmantena että tämä ah niin ihana ja maailman paras plextor 712A kehuttiin maasta taivaaseen, kas se kun kelpuuttaa aihion kuin aihion! Kaikki palaa ja hyvin. Juu, kyllä kai.. Rahaa paloi siihen rajusti, sitten paloi levyihin, ja viimeisenä tietenkin riekaleiset hermot: a' kun levyt ei sittenkään toimi, b' kun edessä on oletettavasti hankala jälkipyykki joka kestää ja ottaa sitä ylimääräistä vaivaa.
    Eli lyhyenä: Ostin erittäin loistavan plextorin johon sitten ostin halpalevyjä, kun niiden piti toimia siinä kuin Pas.. junan vessassa. JA nyt tuli sitä itseensä silmät korvat ja kädet täyteen, hyi helv...
    Kysymykseen miksi, vastaan kummeli äänellä:KANADA

21. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ostin 100kpl DVD-R levyjä. 4 eri merkkistä sen takia että voin testata mikä toimii NEC ND-2510A asemassa. Yksi pakettillinen ei pala sitten millään. Yhteensä siis 25kpl levyjä jotka ei toimi. En tästä kuitenkaan Nierleä syytä, vaan ilmeisesti vain ei polttavani tue näitä levyjä (Prodye Gold). Jos olisinkin ostanut 100kpl näitä olisi se harmittanut, en tosin siitäkään olisi voinut nierleä syyttää, eikä olisi ollut mitään perusteita kaupan purkuun. Kun eivät median ja aseman yhteensopivuutta ole missään luvanneet.

No nyt tiedän ainakin muutaman levyn jotka toimivat hyvin asemassani ja tilaan niitä jatkossakin (siis halppislevyjä). Ainoa ikävä tässä on se että Nierlellä on aika suuri vaihtuvuus levyjen suhteen. Saas nyt nähdä onko mitään noista tarjolla kohta kun lisää ostan.

Sähköposteihin tosiaan vastaavat mielestäni todella lyhyesti ja sisällöllä jolla ei ole mitään merkitystä.

Jaa tämä sivu