Ne tilitiedot tulee sulle sähköpostiin kun olet tilannut jotain. Ei mun mielestä ole liian vähän toi 100 levyy kun postikulut on vain 10 euroo kotiintuotuna.
Mitenkä tuo PayPal systeemi tarkalleen sitten toimii? Voisko joku selventää mulle tätä kun ei ennen oo sillä mitään tullu ostettua.
PayPalilla oon pari kertaa tilannut... homma menee about näin: meet paypaliin ja rekisteröidyt sinne. Jotta pystyt maksamaan sillä, niin sulla täytyy joko: - olla rahaa paypal tilillä (eli oot myynyt jotain ja saanut maksun paypaliin) - lisätä sinne luotto-kortti tiedot. Tähän käy myös ainakin Sampon Visa Electron -kortti (muiden pankkien en ole testannut). Sitten kun ostat jotain ja valitset että maksa paypalillä, niin muutamalla klikkauksella saat tuon maksun suoritettua, ne laskuttavat automaattisesti tililtäsi mainitun summan, ja ainakin nierlestä tilattuna matskut tuli joutusasti (kts Osto-opas threadin sivu 9) Muistaakseni logiikka menee sillailla että paypal ei edes ota tuota rahaa tuossa välissä vaan se menee suoraan kohteeseen. Itselläni ei ole sen toiminnasta muuta valittamista, kuin se että ohjeet olivat hieman epäselvät (siellä ei mainita esim että electron käy luottokortista). Netistä löytyy loputtoman paljon sekä huonoa että hyvää palautetta tuosta paypalista. Sanoisin että paras on itse kokeilla hieman pienemmillä tilauksilla ensin, eli ei (mihinkään) kannata sokeasti luottaa. Niinkuin aina kauppaa tehtäessä, on riskejä olemassa. Ei pelkästään nettikaupassa, eikä edes pelkästään postimyyntikaupassa. Ja tuohon toiseen viestiin, sehän on ihan itsestä kiinni onko jokin määrä cd-r levyjä liian vähän tai ei. Jos saat saman määrän halvemmalla tai nopeammin (jos on kiire) jostain muualta, niin sitten ainoa arvo mitä esim saksasta tilattaessa on, on se että testaa ja "opiskelee" tuota hommaa ensin pienemmällä tilauksella, joka on ihan tervettä sekin. 10 euron postikulut tulevat tosin helposti jo monessa kotimaisessakin firmassa. Hintavertailua kannattanee siis tehdä.
Tilattiinpa porukalla sälää nierlestä reilun 200e edestä. Perjantaina tein eu-maksun nierleen ja maanantaina näytti rahat lähteneen tililtä. Kauankos yleensä kestää että sieltä ilmoitetaan että ovat saneet rahat ja tavarat on lähetetty?
Käsittääkseni postimies kantaan tuolta tilatut tavarat kotiovelle asti? Mutta kuinkas menetellään tapauksissa jos tilaaja ei satu olemaan kotona?
Mikäli tilaaja ei ole kotona jätetään postilaatikkoon lappu jota vastaan tavarat voi noutaa lähimmästä postista.
Noin viikko voi mennä siitä että ilmoitus tulee. Viimeksi kun tilasin maanantaina, tuli perjantaina ilmoitus että rahat on vastaanotettu ja tilaus valmiina lähetykseen. Taitaa olla tapauskohtainen tuo postin aikataulu. Jos jossain tulee noin puolen päivän aikaan, itselläni on paketti ollut aina aamuisin 8-9 välillä.
moi kaikille. eli mä ajattelin nyt sit pistää tilaukseen tuolta nierlestä. onko teillä kellään mitään kokemuksia että minkä laisia cd/r:iä ovat esim:CD-R 80 Min / 700 MB Prodye Spindle non printed 100-pakkaus hinta.14,99e ja CD-R 80 Min/700 MB Medianca White Premium Spindle 100-pakkaus hinta:19,90 vai onko noissa edes mitään kummempia eroja??? mä itse kopioisin niihin esim elokuvia,muzaa,valokuvia ja tietokone pelejä. onnistuuko? ja laitanko mä tilaukseni siihen kohtaan jossa lukee että osta nyt ilman rekisteröitymistä? vai joudunko kenties lähettää sille mailia jossa kerron mitä haluan. kiitos kaikille aijemmin vastanneille.
Tuotteista en tiedä, mutta lisäilet niitä ihan siihen ostoskoriin ja sit menet tilauksen suorittamista eteenpäin. Kannattaa rekisteröityä niin voit sivuilta tarkkailla tilauksen etenemistä. Älä nyt rupea niille mitään mailia lähettää mitä haluat tilata, eivät pojat siellä päässä muutenkaan suomea taida osata (ainakin pyysivät yhteydenotot saksaksi tai englanniksi.
En ainakaan noita prodyen levyjä suosittele - Menevät helposti pilalle kun niissä ei ole mitään suojaavaa pinnoitetta etikettipuolella, eli jos levy tipahataa tai ottaa pientakin kolhua niin alkaa metallinen polttopinta hilseillä pois ja levystä tulee käyttökelvoton. Eivätkä oikein tunnu toimivan kaikissa cd-soittimissakaan.
OHO! Nierlessä on siirrytty nykyisyyteen, eli luottokorttikin hyväksytään maksuksi ilman paypalia. Nyt on nopeeta tilaaminen. Kymmenen minuuttia tilaamisesta tuli tieto, että tavarat on postitettu ;-) EDIT: Jaa johan tuolla näköjään hehkutettiinkin tätä luottokorttimaksua. Noh, uutta minulle kun ei vähään aikaan ole tullut tilattua.
Joo, mites muuten on sellasen asian suhteen kun: Maksoin tänään eu-maksuna Nierleen, mutta tililtäni ei vielä liikkunut ropoja pois? Siis rahako ei liiku heti pois tililtä, vaan odottaa siellä kiltisti aikaansa
no kertokaas joku et mitä levyjä kandee ostaa (cd/r:iä siis tarvisin) mulla noista ei nimittäin ole mitään tietoo ja olis kiva saada sielt kuitenkin ostettuu jotain semmosii jotka kestääkin pientä kulutusta.
Muistaakseni eu-maksun lähtee kolmen päivän sisällä siitä kun sen antaa hoidettavaksi. Yleensä seuraavana päivänä on lähtenyt mitä itse olen niitä maksuja laitellut.
Pisin odotus kesti neljä päivää ennekuin saivat rahat. Sampo-pankki hidasteli tuon kolme päivää. Pisin aika mitä kesti ennekuin sain tilaamani tavarat kesti about noin 2kk, ja aika sisältää melkoisesti emaileja sinne ja takaisin. Sen jälkeen on tullut tilattua lisää useamman kerran eikä uutta mokaa ole vielä tapahtunut. KOP KOP(puuta)
25.8.2004 illalla tilasin paketin, heti aamulla viesti lähetetystä paketista sähköpostiin ja tänään aamulla 2.9.2004 postipeku toi paketin ovelle. Viikko siis kului kokonaisuudessaan aikaa tilauksesta paketin saamiseen. Maksoin ostokset Visalla, joka varmaan nopeutti käsittelyä. Paketin arvo oli hieman yli 100€, josta käsittelykuluja kokonaisuudessaan 13€. Paketin paino oli 13Kg. Mukana tuli 0,1l Chantre Weinbrand-pullo, joka varmasti hieman lämmittää joku syysilta levyjä poltellessa =)
joo no mullakin on toi sampon paskiainen, kumma juttu et niil kestää kaikki aina. hmm mä tilasin 160e josta oli postikuluja vaa 10e, oisko sitten laskenu tai jotain ku sivuilki lukee et 13e. no mikäs täs sit odotellessa mutta toivottavasti ei parii kuukautta ihan mee..