1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Opas FTP palvelimen pystyttämiseksi Windows koneessa.

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi LaLLi80 28.02.2006.

  1. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
  2.  
  3. pekzi

    pekzi Member

    Liittynyt:
    23.01.2006
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se on moro. Mä oon nyt jo hetken yrittäny saada tota Quick ‘n Easy FTP Serveriä toimimaan, mutta... Mulla toimi ihan hyvin, eli pääsen itse kirjautumaan ja testailemaan sitä, mutta kaveri pääsee salasana kyselyyn asti mut ei siitä eteenpäin. Ohjelman hallintapaneelista huomaa, että yhteys on hänen koneelta muodostettu.
    Siinä vaiheessa kun salasana ja käyttäjänimi on annettu niin alkaa lataaminen. ja lataaminen. lataaminen. Sit pauhaa errorit. On kokeiltu ilman salasanoja jne. Onko kukaan saanu tätä toimimaan kavereittensa kanssa? Olen siis natin takana ja modeemista on portit avattu (ensiksi portilla 21, sit 7500 > 30000 jne) kaikilla sama juttu.

    Hölmönä kysyn nyt myös sitä, että pitääkö tuohon "PASV Settings:hin" laittaa jotain? Kun se oli defaulttina, en päässyt itse sisään, ulkoisella ip:llä ja sisäisellä pääsen jo itsekkin sisään. Mutta herran jumala, mitä nyt pitäisi tehdä jotta saisin tämän toimimaan. Kiitos ja Anteeksi
     
  4. kestis

    kestis Member

    Liittynyt:
    16.02.2005
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse sain tuon toimimaan, kun laitoin "port forwardin" päälle. Siis ohjasin porttiin 21 tulevan liikenteen NATin takana olevaan koneen osoitteeseen.
     
  5. kestis

    kestis Member

    Liittynyt:
    16.02.2005
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ja kaverisi on parasta koittaa sisään tällä tyylillä, jos ei oikeella ftp-ohjelmalla yhdistä. Siis selaimella näin:

    :lainaus ohjelman online-ohjeesta:
    And ofcourse the last step is to tell your users how they can login. You have to tell them your (Internet) IP address and username/password.
    Then they can simply use Internet Explorer to logon to your FTP server:

    ftp://username:password@xxx.xxx.xxx.xxx:port

    where:
    username = username of the account.
    password = password of the account.
    xxx.xxx.xxx.xxx = your internet IP address.
    port = the port of the FTP server (default:21)

     
  6. Kellopeli

    Kellopeli Guest

    Toi on kyllä aika riskaapelia hommaa kirjotella osoteriville salasanoja ja käyttäjätunnuksia?
     
  7. kestis

    kestis Member

    Liittynyt:
    16.02.2005
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Selitä tarkemmin? Tuo ohjelma avaa kaverille vain ohjelman asetuksissa määritellyn kansion, ja antaa kaverin imuroida siinä olevat kalat.

    Ei tällä koko konetta luovuteta koko maailmalle.
     
  8. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Riski piilee siinä, että FTP ei ole salattu missään vaiheessa. Eli salasanat kulkeutuu netissä selkokielisinä. Kuka sitten niitä haluaisi kaapata. Jos haluat turvaa niin pystytä SSH palvelin.
     
  9. pekzi

    pekzi Member

    Liittynyt:
    23.01.2006
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kyllä ohjannut portit natin taakke ihan nätisti. Alkoi mystisesti aamulla toimimaan. Samat asetukset ku eilenkin. Jännä juttu. Ja sisään kirjautu ihan normaaliin tapaan. Ettei siis tarvinnut kirjoittaa käyttäjänimiä/salasanoja osoiteriville. Kiitoksia ohjeista.
     
  10. Mikko07

    Mikko07 Regular member

    Liittynyt:
    29.10.2007
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yritän yhdistää SmartFTP:n kautta palvelimeen : Yhteyttä ei voi muodostaa, koska kohde ei salli sitä.

    Miten voin sallia tämän? Kokeilin siis eri koneelta tätä yhdistämistä.
     
  11. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Jaa'a vaikea sanoa mikä pykii. Kuulostais, että kohdekoneen palomuuri ei sallisi FTP palvelimen liikennettä.
     
  12. Mikko07

    Mikko07 Regular member

    Liittynyt:
    29.10.2007
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on nyt käytössä windowsin oma palomuuri joka sallii ohjelman käytön, mutta ei auta?
     
  13. johtaja59

    johtaja59 Member

    Liittynyt:
    24.04.2005
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täsmennän sen verran että 21 portin voi tarkistaa osoitteessa:
    http://www.utorrent.com/testport.php?port=21
    ja jos ei toimi, niin todennäköinen ongelma on modeemin NAT, jonka voi tarkistaa, kun käy kirjoittamassa komentoriville ipconfig ja vertaa annettua IP osoitetta siihen minkä saa
    http://www.whatismyip.com/
    sivulta. Jos IP on sama, niin modeemi on siltaava ja NAT ei ole päällä, mutta jos on eri IP, niin silloin modeemi on reitittävä ja NAT on päällä, eli säätämään joutuu ja siihen löytyy useimpien modeemeiden ohjeet osoitteesta
    http://portforward.com/
    Mutta jos ei osaa/jaksa säätää, niin kannattaa kokeilla piuhaa modeemin 4. porttiin. Se on uudemmissa (2v) modeemeissa valmiiksi sillattu tehdasasetuksilla.
    Ja kiitos ohjeista varsin yksityiskohtainen manual for dummy.
     

Jaa tämä sivu