1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Onnistuuko vaihtaa ?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi MiniWNS 06.03.2015.

  1. MiniWNS

    MiniWNS Member

    Liittynyt:
    02.03.2015
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli tässä nyt olen uutta konetta ostamassa ja tuli mieleen että Pitäähän koneessa käyttöjärjestelmä olla :D
    Ja nyt mun vanhassa koneessa on (ehkä) Piraatti Win7 Ultimate OEM. Eli onnistuisko vaihtaa tuo Win7 tuohon uuteen koneeseen tai toimiiko se activate key??? Asennusmedianhan saa varmaan netistä? Ja tuossa vanhassa on vielä 32bit niin uuteen pitäis tulla 64bit onko tuolla vanhan koneen bittimäärällä mitään virkaa?
    Ja mun vanha kone oli ennen Visva mutta kun kone tilttas niin vein sen kaverille huoltoon. Ja se sitten soitti että laitetaanko Win7 tuohon koneeseen ja sanoin että tottakai. :D Mutta ei se sanonut että onko se piraatti mutta kyllä minä sen activate keyn kuitenkin nään.
    Eli onnistuuko vaihtaa?
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Voit mitä todennäköisimmin asentaa minkä tahansa käyttöjärjestelmän siihen uuteen koneeseen. Secure boot saattaa aiheuttaa ongelmia, mutta sen voi ottaa BIOS-asetuksista pois päältä ja laittaa legacy moden päälle. Tuo vain jos kone ei anna käynnistää Windows 7 -asennusmediaa.

    Asennusmedian hankkimisesta en voi neuvoa kun olen jostain syystä tiettyjen moderaattoreiden silmätikkuna ja ilmeisesti pelkkien tiedostonimien tai edes tunnetun G-kirjaimella alkavan hakukoneen mainitseminen tai siihen linkkaaminen on tällä hetkellä säännöistä poiketen meikäläisen kohdalla kiellettyä.

    Käyttöjärjestelmän bittisyydellä ei ole merkistystä, eli sama asennusavain toimii 32- ja 64-bittisissä käyttöjärjestelmissä. Myöskään asennusmedian kielellä tai siinä mukana tulevilla päivityksillä ei ole merkitystä avaimen toimivuuteen.

    Aktivointiavain ei välttämättä riitä käyttöjärjestelmän aktivointiin. Lisäohjeita en voi antaa ym. syystä johtuen, mutta Afterdawnin haun avulla löytyy ohjeita miten voi toimia. Englanninkielisen foorumin puolelta löytyy ohjelmien nimetkin jos ei suomen puolelta löydy. Kokeileminen ei tietysti mitään haittaa, eli voit tyynesti kokeilla jos se OEM avain siinä toimisi. Avaimen voit vaihtaa näppärästi seuraavalla komennolla (käynnistä komentokehote järjestelmänvalvojana):
    Ajurit Windows 7 -käyttöjärjestelmään löytynevät valmistajan sivuilta tai esimerkiksi tämän oppaan avulla:
    http://keskustelu.afterdawn.com/threads/tuntemattoman-laitteen-asentaminen-windows.240380/
     
  4. Tonttuman

    Tonttuman Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    198
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    28
    Laillisia Win 7 serialeja voi hankkia muutamilla kympeillä eri tietotekniikka-aiheisilta foorumeilta, joten suosittelen investoimaan sellaiseen, jos kerran olet uuteen koneeseenkin rahaa laittanut. Minusta on täysin järjetöntä että porukka laittaa satoja ellei jopa tuhansia euroja koneeseen ja sitten säästää muutaman kympin ajelemalla piraattikäyttistä.
     

Jaa tämä sivu