1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Onkyo TX-SR608

Viestiketju Mediasoittimet -osiossa. Ketjun avasi jabajaba_ 24.03.2010.

  1. jabajaba_

    jabajaba_ Member

    Liittynyt:
    23.03.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    On tullut aika päivittää nykyinen kotiteatterivahvistin (Yamaha RX-V430RDS) ns. "HDMI-aikaan". Pari päivää olen yrittänyt tonkia netistä eri vaihtoehtoja ja tällä hetkellä olen kallistumassa Onkyo TX-SR608:iin.

    Onko jollain jo käyttökokemuksia tai muita ajatuksia/mielipiteitä laitteesta? Kertokaa toki myös muita vahvistin vaihtoehtoja ja suosituksia jos sellaisia löytyy. Hintahaarukka uuteen hankintaan voisi olla jossain 400-650€ paikkeilla.

    Sitten tarvitsisin vähän asiantuntijoiden vinkkejä hdmi-laitteiden kytkentään. Minulla on tällä hetkellä käytössä Samsung FullHD TV, PS3, digiboxi (elisa viihde) ja tietokone jotka ajattelin kytkeä jatkossa hdmi:llä uuden vahvistimen kautta. Vai miten se kannattaisi tehdä? Heikentääkö vahvistimen kautta kierrättäminen esim. kuvan laatua verrattuna siihen jos hdmi piuha on suoraan ps3:n ja tv:n välillä?

    Sitten vielä mietityttää sellainen asia, kun tällä hetkellä on 5.1 järjestelmä käytössä, eikä aikakaan heti ole aikomuksissa täyttää olohuonetta parilla uudella kaiuttimella ja subbarilla 7.2 järjestelmää varten. Voiko tuohon 7.2 järjestelmään kytkeä siis 5.1 järjestelmän ilman mitään haittoja?

    Näitä asioita on jo varmaan aikaisemmissa ketjuissakin käsitelty, joten laittakaa ihmeessä linkkejä niihin jos löytyy...

    p.s. Vanha yamaha lähtee halvalla jos jotain kiinnostaa ;)
     
  2.  
  3. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Onkyo on loistava vaihtoehto, enkä ainakaan itse näe aiheelliseksi lähteä sitä mihinkään vaihtamaan. Jos nyt pakko kuitenkin olisi niin ehkäpä sitten esimerkiksi Harman/Kardonilta jokin budjettiin sopiva, missä kuitenkin on tarvitsemasi liitännät.

    Itsellä on jo suht vanha TX-DS989, aikansa lippulaiva malli Onkyolta. Mitä tulee tuohon HDMI juttuun, niin itse tekisin niin että suosiolla pistäisin kaikki piuhat vahvistimeen (eli pleikkari, digiboxi ja kompuutteri) ja vahvistimelta sitten taas HDMI:llä piuha telkkariin. Tuossa on toki se juttu (ainakin useissa vahvistimissa) että virtojen on oltava päällä jotta signaali kulkee. Ei tietty välttämätöntä, ellei vahvistimella ole tarkoitus hoitaa myös skaalauksia, jolloin virtojen on luonnollisesti oltava päällä.

    Mitä tulee tuohon 5.1-7.2 juttuun, niin vallan mainiosti pärjäät noilla jo olemassa olevilla 5 kaiuttimella sekä subbasella, tuosta 7.2 jutusta on oikeastaan hyötyä vasta blu-ray materiaalilla, ja sellaisissa elokuvissa/peleissä jotka tukevat useampaa kuin 5.1 järjestelmää. Eivät perus DTS ja Dolby Digital 5.1 minnekkään kenties kadonneet ole, lisää ollaan vaan saatu ominaisuuksia:)
    Eli voit huoletta kytkeä vanhemmat kaiuttimesi kiinni uuteen Onkkariin ja nauttia äänistä kuten ennen, tosin HDMI:n ansiosta kytkettävyys on helpottunut/vähentänyt mahdollista johto sotkua hieman.
     

Jaa tämä sivu