1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Onkyo TX-SR608: lle kaiuttimet

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi pleieri_ 10.08.2010.

  1. pleieri_

    pleieri_ Member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aikomus olisi lähteä rakentamaan 5.1 kotiteatteria budjettina 1500-2000€, minkä myöhemmin kuitenkin voisi päivittää 7.1 tai 7.2 järjestelmäksi. Vahvistimen pestiä hoitaisi Onkyo TX-SR608, koska siitä löytyy HDMI 1.4 liitännät, mikä on kuulemma hyvä tulevaisuutta ajatellen. Nyt vielä pitäisi miettiä mitkä kaiuttimet kannattaisi ostaa. Olisiko tämä paketti mistään kotoisin :

    Vahvari: Onkyo TX-SR608 (530€)

    Eteen 2 x Yamaha NS 555 (300€)

    Keskelle 1 x Yamaha NS-C444 (130€)

    Taakse 2 x Yamaha NS 555 (300€)

    Subista ei ole minkäänlaista käsitystä mikä tuo voisi olla, mutta joku 300-400€ maksava mahtuisi vielä hyvin budjettiin.

    Koko paketti maksaisi siis 1560-1660€, subista riippuen. Olisiko tämä järkevä ostos? Jos keksit paremman ratkaisun, voit ehdottaa vaikka koko paketin uusiksi, kunhan budjetti pysyy alle 2000€. Kiitos jo etukäteen : )
     
  2.  
  3. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hyvään subiin jos sijoittaa niin sillä pärjää ja pitkälle. Itse olen hankkimassa seuraavaksi subiksi SVS:n subbaria. Niitä on kehuttu aika paljon.

    www.svsound.com


    Noita subbareita ei ikävä kyllä tietääkseni suomesta saa hankittua, mutta täältä kuulemma onnistuu hyvin.

    SVS PC-12NSD:tä kehuttiin hifimaailma -lehdessä numero 4/2010
     
    Viimeksi muokattu: 11.08.2010
  4. pleieri_

    pleieri_ Member

    Liittynyt:
    13.01.2009
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin alan liikkeessä ja siellä haukkuivat nuo yamahan kajarit pystyyn. Googlailin eilen muutaman tunnin ja törmäsin wharfedalen kaiuttimiin ja niistä oli todella hyvät arvostelut.

    Nyt ostoon lähtee seuraavat:

    Wharfedale diamond 10.5 (569€)
    Wharfedale diamond 10.CS (199€)
    Wharfedale diamond 10.2 (299€)
    ja subbariksi joko Wharfedale 10.SX-SUB (310€) tai sitten tuo sinun mainostama kaksi kertaa arvokkaampi subi.
     
  5. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En kommentoinut noista Yamahoista mitään koska en niistä niin tiedä. Mutta arvelinkin että niin sanoivat :) Eiköhän tolla Wharfedalen subbarillakin pärjää. Huono hankinta toi SVS ole. Mm. dvd plazalla tai Hifimaailman foorumeilla jos käyt niin sieltä pitäs noista kanssa olla juttua.

    Noi Wharfedalet on ihan hyvää keskisarjaa. Itse aikoinaan niitä kanssa katsoin vaihtoehdoksi omaani settiini. Kaiuttimen "hyvyys" on aika paljon siitä omasta mieltymyksestä kiinni ja miten se soi kuuntelijan korvaan.
     
    Viimeksi muokattu: 11.08.2010
  6. dabljuuembii

    dabljuuembii Member

    Liittynyt:
    22.10.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen vahvistimen osalta päätynyt samaan ratkaisuun, vaikuttaa ensigoogletuksilla erittäin pätevältä, ja itseenikin puri juuri tuo 1.4 HDMI tulevaisuutta ajatellen, ettei heti mene vanhaksi. Lisäksi monipuoliset liitännät lämmittivät.

    Subbariksi omaan järjestelmään olen ajatellun Anthony Gallon TR-1:stä, myöskin nopeilla hauilla tarkistettuina hinta-laatu-tyyli-suhteeltaan paras vaihtoehto mitä on vastaan tullut.

    http://www.mareks.fi/anthony-gallo-tr-1-subwoofer.html
     

Jaa tämä sivu