1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Onko tämä oikein?

Viestiketju Palautetta ylläpidolle -osiossa. Ketjun avasi Muroileva88 15.06.2015.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Muroileva88

    Muroileva88 Newbie

    Liittynyt:
    15.06.2015
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Olen seuraillut 2000 luvun alusta saakka Afterdawn keskustelupalstoja. Valitettavasti unohdin entisen tunnuksen salasanan ja sähköpostiosoitteen joten loin uuden. Alkuaikoina keskustelu oli minun mielestäni asiallista mutta nykyään ei ole. Olen pannut merkille että täällä vittuillaan niille käyttäjille, jotka eivät ole käyttäytyneet hyvin tai heidän tilinsä on poistettu täältä. Olen myös huomannut että moni tunnettu keskustelija kirjautuu ulos ja vittuilee Kysy ja Vastaa palstalla anonyymisesti. Onko tällainen toiminta mielestänne foorumin mukaista?

    Tulee mieleen vanhan kunnon suomi24 keskustelufoorumi jossa tällaista tapahtuu päivittäin. Onko tosiaan niin ettei jo poistetuista/lopettaneista käyttäjistä päästä eroon vaan heidän hokemiaan, viestejä täytyy jauhaa päivästä toiseen?

    Ymmärrän kyllä jos osa keskustelijoista on vielä lapsia tai murrosikäisiä mutta kyllä meidän aikuisien tulisi käyttäytyä täällä asiallisesti.
     
  2.  
  3. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    No suurimmat "ongelmat" täällä on amd vs intel ja amd vs nvidia. Muutenhan täällä ollaan kohtuu samaa mieltä asioista.

    Empä eritystä vittuilua tai syrjimistä oo huomannu. Toki täällä on ollu tyyppejä joiden neuvot ei oo ollu ihan parhaasta päästä ja joillakin se on menny pään aukomiseksi lopulta. Ite ne ihmiset pikkuhiljaa poistuu kun ei saa vastakaikua riidan haastamiselle.. Tuota satasen prossut, tai toisinsanien tämän saitin häpeätahraa, syöpälettä tai miksikä sitä nyt kuka haluaakin nimittää, Lukuunottamatta täällä on kohtuu lepposa meininki...

    Mistäs tällänen mielikuva on sulle tullu? Vai onko mulla menny jotain ohi..
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,835
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Jos jotain loukkaavaa ja sääntöjen vastaista sivustolla esitetään, niin sitä varten löytyy boxin alalaidasta "Raportoi" painike, jota niissä tapauksissa kannattaa käyttää.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  5. Muroileva88

    Muroileva88 Newbie

    Liittynyt:
    15.06.2015
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Pitkään seuranneena tämä palstapuoli on suurilta osin säilynyt tällaisilta. Samaa en voi sanoa Kysy ja Vastaa alueesta. Siellä voi kysyä ja vastata anonyymisesti ja tämä mahdollistaa ns "piilovittuilun". Se tarkoittaa sitä että jos kysymykseen vastaaja epäilee kysyjän tai toisen vastaajan olleen entinen Afterdawn käyttäjä, hän saattaa alkaa vittuilemaan "hänelle" viestissään vaikka täyttä varmuutta henkilöllisyydestä ei ole. Lisäksi tähän mukaan voi lähteä kokeneitakin Afterdawn käyttäjiä ei omalla nimimerkillään vaan anonyymisesti koska tämä on varsin helppoa.

    Tämä aiheuttaa sen, että ketjusta tulee epäasiallinen kun lähdetään "arvuuttelemaan" eikä keskitytä pääaiheeseen. Tällaista toimintaa näkee muillakin foorumeilla joten se ei ole harvinaista. Lisäksi jos vastaaja/kysyjä onkin entinen käyttäjä, voi häntä loukata jos viesteihin otetaan aina mukaan tällainen "häirintä".

    Ei olisi minullekaan kiva jos käyttäytyisin jostakinsyystä täällä epäasiallisesti ja poistaisin tunnuksen ja sen jälkeen minut mainittaisiin vielä viesteissä epäasiallisesti.
     
  6. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Mä en oo sitä kysy/vastaa osiota kattonu varmaan vuoteen :D se on aina ollu sieltä ja syvältä, ehottanu sen poistoaki muutaman kerran mut ei oo innostunu ad:n jäbät siitä
     
    Whatta Heck ja JoniS kiittävät tästä.
  7. paulig

    paulig Member

    Liittynyt:
    25.03.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen ollut täällä yli 10v ja mielestäni täällä on ollut asialista keskustelua, myös nouvoja. Nyt ollut taukoa vähän aikaa, mutt rupeen taas olemaan yhteydessä. :) Onhan hiukan uudistunut, ett jouduin hiukan hakemaan, mut hyvin löytyy keskustelut.
     
  8. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    387
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Meitä vanhoja tumpeloitakin on, jotka eivät ole näistä tekniikoista selvillä, varsinkin kun koko ajan tulee uusia sovellutuksia ja ohjelmia yms. :(
    -Sitten meiltä tulee joidenkin mielestä "tyhmiä" kysymyksiä.... :oops:
    -Vastauksina vittuilua, vähättelyä tms. Kannattaisikin välttää kyselyjä nimettömänä, ettei luulla trolliksi. ;)
    Ps. Toisille nämä netti ja mobiili jutut eivät ole itsestään selvyyksiä. o_O
     
    neferius kiitti tästä.
  9. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Ongelma ei oo AMD vs Intel tai AMD vs Nvidia vaan AMD. Jostain syystä modetiimiltä tulee jatkuvaa valitusta parille käyttäjälle jotka kannattaa AMD:ta. Ikinä en oo nähny et Nvidian tai Intelin kannattajille olis julkisesti tullu noottia. Siitäki huolimatta et Satasen prossut ketjusta löytyy hetkessä mm seuraavanlaisia "helmiä" http://keskustelu.afterdawn.com/threads/satasen-prossut-ja-yleinen-amd-intel-ketju.235000/page-253 :

    [​IMG]

    Intelin kannattaja haukkuu pelleks ja pari Intelin kannattajaa kiittää tästä loistoviestistä.

    [​IMG]
    Intelin kannattaja myöntää trollanneensa tahallaan. Ei siinä mitään mut allekirjotus...

    Näitä vois pistää lähes loputtomasti. Jotenki tulee sellanen tunne et AMD:n kannattajia saa haukkua ilman mitään sääntöjä.
     
    Viimeksi muokattu: 15.08.2015
    Slanderman ja wwallu kiittävät tästä.
  10. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Pakko tuohon on kiitos pistää. Järjestyksenvalvojat voisivat ymmärtää että kaikki mihin AMD on koskenut ei suinkaan ole spitaalista - se on vain vaihtoehto. Ihan kunniallinen.

    Paitsi jos tästä saitista on tarkoitus tehdä uusi Muropaketti.
     
    Rasteri, Slanderman ja BPVest kiittävät tästä.
  11. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,835
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Sinä oletkin muiden haukkumisesta oikea ihminen huomauttamaan. Olet itse näillä sivustoilla haukkunut ja nimitellyt idiooteiksi, typeriksi ja monilla muilla ikävillä nimityksillä hyvin monia käyttäjiä ja käyttäjäryhmiä, jotka eivät ajattele samoin tai ovat eri mieltä kanssasi.

    Onko tullut mieleen, että ei monet kirjoittajat ole sitä vastaan mitä puolustat, vaan repivää, rikkovaa ja nimettelevää tyyliäsi vastaan.
    Ei kannata ihmetellä jos tuo vähitellen alkaa tarttua muidenkin kirjoitteluun, mikä ei ole suotavaa kenellekään.

    Kuten yleensä aina, pyydät faktoja, niin vihjeenä, kannattaa lukea kirjoittamiasi viestejä, niistä se selviää.

    En jatka aiheesta sen enempää väittelyä, enkä odota vastausta tähän.
     
    i9Extreme ja rick79 kiittävät tästä.
  12. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Lähteet väitteille? Ei yllätä ettei niitä näy. Lähde väitteelle jossa oon nimittäny yksittäistä foorumistia idiootiks, typeräks tai muilla ikävillä nimillä? Tapauksia joissa mua ekana on nimitelty vastaavasti turha laskee sattuneesta syystä.

    Sille en voi mitään et moni ei joko osaa lukee tai ymmärtää tahallaan väärin. Tai trollaa.

    Eli jos jonkun kirjotustyyli ei miellytä, saan haukkua vapaasti?

    Syy on se ettei muilla riitä tietotaso mua vastaan. Koska tietotaso loppuu, siirrytään henkilökohtasuuksiin, tuttu juttu.

    Kolmanneks tietenki se et totuus sattuu.

    Ja neljänneks trollausta alkeellisimmillaan (ei kommentoida lainausta vaan väännetään siitä oma tulkinta jota sit kommentoidaan).

    Ai mä olen se joka haukkuu muita kirjottajia henkilökohtasuuksilla :D

    Jostain syystä keskustelu yleensä pysyy kasassa niin kauan ku pysytään faktapohjasessa keskustelussa. Sit ku otetaan henkilökohtasuudet mukaan, alkaa tapahtuun sitä mistä tässä puhutaan.

    Hassua, Intelin ja Nvidian kannattajat on sanonu monta kertaa ihan samaa. Ihan ku olis kovin vaikeeta näyttää niitä viestejä edes pari.

    Ehdin valitettavasti jo kirjottaan.

    Moderaattori näyttää olevan samaa kastia noiden mun haukkujien kanssa:

    - Esittää vakavia syytöksiä vailla perusteluja
    - Käyttää samaa sanontaa mitä käyttää monet jotka mua haukkuu henkilökohtasuuksilla (kannattaa lukea kirjoittamiasi viestejä)

    Siinä oliki kaikki tarpeellinen.
     
    wwallu kiitti tästä.
  13. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Vastauksen kuitenkin saat.

    Sinä kuitenkin olet olevinasi ylläpitäjä täällä, ja ilmeisesti vessapaperin virkaa hoitavat säännöt löytyvät allekirjoituksestasi. Katso huolella ja ajan kanssa pykälää neljä - tuntuuko siltä että työt on tehty kunnolla ja asianmukaisesti? Tän saitin nimeksi kun sopisi paremmin potkaise BPVestiä ja kiitä isukkia uudesta intelistä.

    Kiitos ja hyvästi.
     
    Viimeksi muokattu: 15.08.2015
    BPVest kiitti tästä.
  14. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    höpöttelee tyyppi joka sai murosta kenkää..... juupa juu... sun juttuja löytyy googlettamalla... idari avasit samalla nickillä tännekki tilin :O
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2015
  15. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Idari?

    Onko muuten sallittua muokata koko viesti uusiksi? Tosin tällä saitillahan ei perinteisesti olla noista säännöistä pahemmin piitattu.
     
  16. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    http://urbaanisanakirja.com/word/idari/

    Intelin ja Nvidian kannattaja haukkuu AMD:n kannattajaa idiootiks. Normimeininki.
     
    wwallu kiitti tästä.
  17. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Niinno, muutaman kerran "rivien välistä" luettuna olet itse leimannut kaikki intelin prossun omistavat samaan kategoriaan.

    E: laita hakuun "intelin ostajat" ja on turha sanoa enään yhtään mitään -> Screenshot_2015-08-16-16-38-45.

    E: ja ei minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään sinua vastaan, koska tiedät huomattavasti enemmän kuin minä prossun sielun elämästä(sisuskaluista yms.) ja olenkin paljon saanut uutta tietoa lukemalla ko. Kinastelu ketjua, mutta johonkin se raja on vedettävä milloin ei enään viitsi kaikkea kuunnella.
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2015
  18. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Siinä on pikkunen ero onko rivien välistä vai suoraan. Esimerkki:

    JoniS on id***.

    Jokanen joka ostaa hitaamman, kalliimman ja kuumemman Intelin prossun on id***.

    Näekkö noissa mitään eroo? Kummassa solvataan foorumin käyttäjää suoraan ja kummassa epämäärästä ryhmää joka teki tyhmän ostoksen? Kyllähän valtamediassaki solvataan tyhmien ostosten tekijöitä karuilla termeillä. Totuushan on nykysin se et suurin osa ostajista on tyhmiä. Hyvin harva ostaja tajuaa tuotteista ees perusasiat ja vielä harvempi tajuaa siitä enemmän.

    Muutenki, mua on monta kertaa suoraan haukuttu idiootiks, joten eipä epämääräsen ostajartyhmän haukkuminen mee läheskään samaan kategoriaan. Lisäks perustelen kantani toisinku ne jotka mua haukkuu.

    Eli sun mielestä tän ketjun viesti #13 on OK?

    Ymmärrä jo et MUUT on ne jotka on ALKANU noita termejä käyttään ja kohdistanu niitä mun viesteihin ja koska se moderaattorien mielestä näyttäs olevan OK, mua on ihan turha alkaa syyttään asiasta.

    Edit 2: Ei näköjään tota asiatonta allekirjotustakaan oo siivottu. Modet näemmä ennemmin v*ttuilee käyttäjille ku puuttuu asiattomuuksiin :p
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2015
  19. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    En sanonut että se on hyväksyttävää, pitäisi aina jättää väliin yhtä/useampaa käyttäjää kohtaan suora hyökkääminen, vaikka ollaankin kasvottomia täällä se ei tee siitä sen hyväksyttävämpää.

    Nämä "harrastus" hommat ikävä kyllä aina lähtee käsistä juuri tuolla tapaa jossain vaiheessa, ihan sama mikä oli harrastus/foorumi niin samaa voi käydä lukemassa.
     
    BPVest kiitti tästä.
  20. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Oon täysin samaa mieltä, enkä kertaakaan hyökkäis muita vastaan ellei mua vastaan olis hyökätty ekana.

    Vastaakko vielä tohon kysymykseen: Onko sun mielestä tän ketjun viesti #13 sääntöjen mukanen?

    Eiköhän tohon kysymykseen voi tän koko homman tiivistää. Pari solvausta vielä menee mut kymmenet henk koht solvaukset on pikkusen liikaa. Eikä siinä vaiheessa tarvitte solvausten kohteeltakaan vaatia "siistiä" kielenkäyttöö. Tossa tapauksessa en oo solvauksen kohde mut idea tulee selväks.

    Yleensä joo mut mikäli tollaset "käyttäjä X on pelle" tason jutut otetaan pois, keskustelu yleensä pysyy siistimpänä. Sit jotkut politiikkajutut lähtee melkein aina käsistä, onneks täällä ei sallita politiikkakeskusteluja. Et vaikkei kaikkee sais pois, vois selvimpiin sääntörikkeisiin yrittää puuttua.
     
    JoniS kiitti tästä.
  21. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,427
    Kiitokset:
    3,871
    Pisteet:
    223
    Aina sitä oppii jotakin uutta, jopa tällä iällä. Itse arvelin Idarin olevan jonkinsortin japanilainen ruhtinas. Vähän ihmettelin missä mun geishat, mutta nythän tuokin selvisi.
     
    BPVest kiitti tästä.
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu