1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Onko Sony DCR-SR290E hyvä videokamera?

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi peppi72 25.11.2007.

  1. peppi72

    peppi72 Guest

    Olen katsellut tuollaista Sonyn videokameraa ja jos jollain on kokemuksia kyseisestä kamerasta niin olisi kiva kuulla niistä. Itselläni on nyt vanhemmpi Sonyn mini-dv videokamera ja tarkoitus olisi hankkia kovalevyllinen kamera, missä olisi myös mahdollisuus ottaa samalla kun valokuvia kun kuvaa videota. Nykyisessä kamerassani ei ole muistikortti paikkaa.Kuvaan pääasiassa muksujen jäkis-ja ringettepelejä sekä motocrossia.Jos on kokemuksia kameran hyvistä ja huonoista puolista niin kerro ihmeessä.Onko firewire liitäntä,pysyykö kuvanlaatu hyvänä koneelle siirron jälkeen,toimiiko valokuvaaminen hyvin videokuvaamisen yhteydessä jne.....
     
  2.  
  3. ZomBiE80

    ZomBiE80 Member

    Liittynyt:
    13.10.2006
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Melkeinpä pitäisin vanhan Mini-DV kameran ja etsisin läjän kasetteja ja varsinaisen digikameran valokuvaamiseen. Kovalevyllisistä kameroista huonoja kokemuksia koska melko tiuhaan saa olla siirtämässä tietokoneelle materiaalia.
     
  4. peppi72

    peppi72 Guest

    Vanhassa ei ole kuvanlaatu niin hyvä. Eikä tuo koneelle siirtäminen ole ongelma koska siirrän muutenkin aina kuvaamisen jälkeen koneelle. Kuvaan muksujen pelejä ja pakko polttaa pelit levylle että toistenkin vanhemmat saavat katsoa pelit. Jos kovalevyllisessä kamerassa ei ole muuta vikaa kuin tuo siirtäminen niin luultavasti ostan sellaisen. Valokuvaamista meinasin vaan siinä vaiheessa kun pelissä on joku hyvä tilanne niin saisi otettua kuvan samalla kun kuvaa videota. Onko tietoa tuosta firewire liitännästä että onko sonyn telakka-asemassa sellainen? Kameran mallista vielä että olen nyt katsellut tuon 290 sijasta Sony HDR-SR 5, teräväpiirto kameraa
     
  5. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Moi käy myös katsomassa tuota seiskaa on yllättävän hyvä hiukan kalliimpi kyllä kuin vitonen,mutta myös parempi,jos olet Sonyn laitetta ostamassa.sony hdr-sr7e.
     
  6. ks70

    ks70 Member

    Liittynyt:
    06.12.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hdr-sr7e ehdottomasti. Vehkeessä optinen kuvanvakain kun taas hdr-sr5e:ssa elektroninen.
     
  7. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kovalevykameroissa ei ole firewireä.
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2007
  8. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo hyvä Japsu1 näin on,en ajatellut tuota niin jäi huomaamatta.
    Ajattelin vastata myös tähän pikkasen,"tiuhaan ja tiuhaan" tämä on ihan henkilökohtaista itsekullekkin,seiskalla pystyt kuvaamaan 1080I laatuista kuvaa noin 25 tuntia yhteen soittoon.
    nimimerkillä koettu asia.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2007
  9. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juuri siksi en osta koskaan kovalevykameraa koska silloin varmistus ei pelaa. Kun ja jos kovalevyyn tulee vikaa niin menee kaikki kerralla. Kun kuvaan kasetille niin aina kun siirrän koneelle materiaalin niin minulle jää alkuperäinen kasetti varmuuskopiona jota on helppo arkistoida ja jossa 10-vuoden kokemuksella videot säilyy. Ja jos yhteen kasettiin tulee vika niin ongelma on pieni ja yleensä vika on sellainen että se koskee vain pientä kohtaa kasetilla ja suurin osa on kuitenkin tallessa. Siirryn kasetista vasta sitten kun muistikorttikamerat ja muistikortit hieman halpenevat.;)

    Jopa suuret valmistajatkin panostavat edelleen HDV-kameroissakin miniDV-kasettiin niin kuvanlaadun kuin luotettavuuden vuoksi.
    Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa...

    Jos jotain epäselvää asiassa niin suosittelen tätä sivustoa...:
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewforum.php?f=24
     
  10. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Meillä kaikillahan on mielipiteemme.kun aloitin videokuvauksen 1985 niin sen jälkeen on tapahtunut melkolailla,ja yksi niistä isommista on TÄMÄ että jos jotain vikaa ilmenee kovalevyssä niin tieto saadaan jopa tulipalossa tuhoutuneesta kovosta pelastettua!Mutta yhdestäkään kasetista tai muistikortista emme olisi varmaan löytäneet yhtikään mitään tämän tulipalon jälkeen,josko kasettia sekä korttiakaan?
    Kumma kyllä itse kuvaan yllättävän paljon kortille ja luultavasti vain sen helppouden takia,mutta en juuri koskaan miniDV-kasettiin kun ei ole niitä vanhoja releitäkään minulla enään,vielä sen verran että moni elokuva ohjaaja käyttää 16GT:avun kortteja Sonyn kameroissa
    ehkä vain leikkimielessä,V*tut ihan vaan luotettavuuden takia.
    Eihän sinun tarvitse ostaa mitään kameraa,sen takia mitä minä tai joku muu kirjoittaa täällä,mutta älä myöskään hauku sitä systeemiä mitä et itse käytä.
    EDIT:Japsu1 kiitos linkista hemmetin hyvä mielestäni ja myös uusin kamppailu nimittäin tämä Sony DCR-HC96/ Panasonic NV GS 320 EG-S
    mutta näitä muita kun katselin niin olivat melko vanhoja.MOI kuvaillaan kun nähdään.OK.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2007
  11. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niinpä, ja kun minä kerron omani niin sitä sanotaan haukkumiseksi? ;)
     
  12. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Moi en nyt tarkoittanut ihan niin,jäi vaan lainausmerkit veke.Muuten kiitti vielä kerran tuosta linkistä tuonne dikivideoon.
     
  13. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ok, hyvää jatkoa vaan sinulle. Tuo digivideo-sivusto on todella aarreaitta, varsinkin kun oppii sen hakutoimintoa käyttämään. Siellä kun on ammattilasia, harrastajia ja puhtaita aloittelijoita sikin sokin eikä mikään kysymys ole liian tyhmä kunhan ei säikähdä sitä että siellä joskus kipinätkin vähän lentelevät keskusteluissa...;)
    Tosin siellä käsitellään pääasiassa itsekuvatun videon tekoa joten sinne on turha mennä kyselemään mitään waretukseen tai vastaavaan liittyvää.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2007
  14. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olen mielissäni kun hyväksyit anteeksipyyntöni.Tuota,minä käyn aika paljon näissä Ruotsalaisissa keskustelufoorumeissa lukemassa,en tiedä osaatko kielen,jos osaat niin siellä on myös monta hyvää "saman tapaista"joissa kipinät sinkoilee välillä.En harrasta waretusta kun ei tarvitse tehdä sitä,en kuitenkaan tuomitse sitä,enkä heitä ketkä sitä joutuu tekemään,syystä tai toisesta.Jos haluan Leffan tai musan niin haen sieltä missä se on laillista.
     
  15. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pistä ihmeessä joku linkki noihin, kieliongelmaa minulla ei ole kun tällä toisella kotimaisella melko hyvin pärjää ruotsinmaallakin...;)

    Pistän tässä "vaihtarina" erään englantilaisen SimplyDV-sivuston linkin. Se on tosin aika konservatiivinen sivusto mutta joskus sielläkin on ollut varsin kiinnostavaa juttua...
    http://www.simplydv.co.uk/simplyBB/

    Sama juttu, ja sitäpaitsi minulle riittää varsin hyvin telkkarin ilmaiskanavat, niiltäkin tulee niin paljon katsottavaa että joskus tahtoo kovalevylle kerääntyä enemmän matskua kun ehdin katsella.
    Huvittaa joittenkin keräysvimma kun tuntuu että pelkästään "urheilumielessä" pitää ladata niin paljon kun sielu sietää.;)
     
  16. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tämä site ei ole erikoistunut keskustelemaan ainoastaan jostain erikoisesta asiasta,täällä on myös osto ja myynti puoli.Mutta olen saanut usein apua kysymyksiin joita olen esittänyt sinne,ei ainoastaan digi problem utan även mycket annat,sori nyt ollaan Suomessa,mutta kumminkin noin.
    http://www.component.se/forum/
    Jep minun mielestä(voin olla ihan väärässä mutta silti)tämä on jollain lailla,juuri tätä urheilua kuten omenavarkaus snadina oli,me lähdettin porukalla Helsingin keskustasta eteläHaagaan nyysiin omppuja ja se oli yhtä jännää,kuin joillekkin tämä waretus?
     

Jaa tämä sivu