1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Onko ongelmia blu-ray -kuvan toistossa?

Viestiketju Blu-ray -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi UrosL 05.02.2009.

  1. UrosL

    UrosL Member

    Liittynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hankin tuon suuresti kehutun Sony s350 ja sen kanssa TVn Samsung LE46A866. Kuva on mahtava ja erityisesti nykypiirretyt silmiähiveleviä.

    Mutta minua kiusaa sellaiset pienet yksityiskohdat kuin esmes kuva vierii eli kamera vie yhtäjaksoista näkymää vasemmalta oikealle niin joka 7n sekunnin välein kuva värähtää aavistuksen verran. Näin siis jos filmiä ei ole leikattu uuteen kohtaukseen vaan kuvanvieritys tapahtuu katkeamattomana panoraamanäkymänä.

    Samoin silloin tällöin on samanlaisia aavistuksenomaisia pikku värähdyksiä harvoin siellä täällä muuten vaan ja joskus kun kuva leikkautuu uuteen kohtaukseen leffassa niin tuossa siirroskohdassa on joskus aivan pieni esmes kuvan pulpahdus kohdalleen tai kuvan hakeminen sekunnin murto-osassa kohdalleen.

    Vaimon mielestä ei ole ongelmaa ja lapset ei ole huomanneet vielä mitään. Reagoinko yli vai mitenköhän on? Olen yrittänyt ajatella että se mahoton datavirta HDMIn kautta vaan vaatii niin paljon ja nämä pikkukauneusvirheet voivat kuulua asiaan ja se ihmissilmä kun on niin uskomattoman tarkka ja perfektionistilla kaikkein tarkin.

    Annanko olla vai menenkö valittamaan myyjälle? Onko muilla kokemuksia vastaavista pikkupikkujutuista? Vähenisikö tällaiset vaivat jos olisi ostanut samaa merkkiä sekä BR-soittimen että TV:n? Nythän ne ovat eri firmoilta.
     
  2.  
  3. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En tuosta TV:stä mitään tiedä, mutta heitän silti että ota ns. "motion plus 100Hz" toiminto pois päältä, se on jonkun ääliön keksimä viritys jolla saa hienoja mainoslauseita brosyyreihin. Ja laita 24Hz tila päälle jos semmonen on (24p). Kuvanopeuden pitää olla 24Hz tai sen moninkerta (48, 72...) bluraytä katsellessa tai muuten kuva nykii. Kaikki ei nykimistä välttämättä huomaa
     
  4. UrosL

    UrosL Member

    Liittynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ... kiitos vinkistä. Kokeillaan ja seurataan tilannetta.
     
  5. oh2eki

    oh2eki Guest

    Itse olen todella pettynyt niin bly-ray kuvaan, kuin jo kuudenteen lcd telkkuunkin, ei kuva ole lähellekkään täydellisen hyvä, soittimena on pleikkari-3 ja tölsynä nyt Sony kdl40w4000, mustaa on, mutta paljon puuttuu vielä ns. mustan tasosta verrattuna vaikkapa Pioneerin plasmaan, joista taas puuttuu vastaava valkoisuus, mitä löytyy lcd tölsyistä. Nämä kaikki ovat tietysti täysin makuasioita, itselläni alkaa kuitenkin tökkimään hirveä rahanmeno jos hiemankin yrittää seurata kehityksen perässä, käy hieman samalla tapaa, kuin 20 vuotinen rahnan työntäminen hifilaitteisiin, eikä koskaan ollut tyytyväinen,(niissä pahimmillaan kiinni 150.000mk)! ;)
     
  6. UrosL

    UrosL Member

    Liittynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mjoo, mielenkiintoista. Mulla ei ole niin vaativa silmä / korva muutoin mutta tuo kuvan värähtäminen ei oikein passaa.

    HD-kuva LCD-tv:ssä on kiinnostava juttu. Näin on että kirkkaat/vaaleat värit kyllä näyttävät mahtavilta mutta jos katsottava juttu on kuvattu sisätiloissa niin mitä tummempaan / mustempaa kohti mennään niin taso ei ole enää niin hyvä.

    Olen myös huomannut että esmes vanhemmat uusintasarjat ovat pääsääntöisesti aika kökköisiä laadultaan tai kuva on sumeansamea. Samoin on kiinnostavaa bongata uusia ohjelmia ja tunnistaa niissä esim kameroiden laatueroja, siis että jotkut uudetkin sarjat on kuvattu vähemmän laaduikkailla kameroilla. Tai sitten ne on muuten vaan työstetty huolimattomammin tai vastaavaa.

    Hellboy 2 muuten jumahti mun Blu-Rayssa reilun tunnin jälkeen ja pystyi jatkumaan vasta 10-20 min myöhemmin. Selviteltyäni asiaa netissä paljastui että kyseessä on vika levyssä ja kävin vaihtamassa sen toiseen ja vika korjaantui sillä. Mutta hetken verran olin ihan ihmeissäni että mikäs nyt Sony-Blu-ray -soittimeen meni.
     
  7. oh2eki

    oh2eki Guest

    Vielä omia näkemyksiäni esim. tästä Sonyn w4000 mallista, se on ns. perustelevisioksi oikeastaan todella hyvä jos sitä vertaa putkitöllöön, mikään niistä ei pärjää lähellekkään, eikä pärjää oikeastaan moni muukaan lcd tai plasma, pioneer olisi hyvä mutta itse en kahden viikon kokeilun aikana löytänyt vastaavaa valkoisen tasoa kuin lcd telkuista, en millään ilveellä. Jos kun rinnan vertailin kaksi viikkoa Pioneerin testivoittajaa ja Sonyn w4000 mallin testien voittajaa, niin itse kallistuisin kyllä huomattavasti edullisemman Sonyn puoleen noin kokonaisuutena! Tuohon pleikkarin blu-ray soittimeen olen kaksikanavan ehdottomana kannattajana todella tyytyväinen, mutta nuo itse levyt: ylihintaisia, leffateatterin kuvasuhde liki kaikissa ja hirveen isoja laadullisia eroja. Pohjanoteerauksena uskomaton levy, elikä Live in Dublin: Bruce Springsteen, en edes jaksa ymmärtää miksi koko konsertti on kyhätty blu-ray levylle, kun kuvattu liki pilkkopimeässä ja esiintyjien kasvoistakin näkyy vain liki puolet? Onneksi en ostanut vaan sain eräästä kodinkoneliikkeestä ilmaiseksi, kuten monia muitakin blu-ray esittelylevyjäkin!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.03.2009
  8. exlex

    exlex Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    286
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu eipä ole ainakaan minulla ollut tuollaisia ongelmia kuvan kanssa mitä kerroit. Itselläni on TV:nä Sony 40W4500 ja soittimena toi s350 ja vien kuvan HDMI:nä laitteelle. Itselläni kuva on aivan unelma eikä voi valittaa.

    Myöskään tummien värien kanssa ei ole ongelmia, niin kuin joku sanoi, että hänen jo kuudennessa LCD TV:ssä on. :p Voi tietenkin olla että minulla on poikkeuksellinen LCD-TV yksilö. Itsekin olen todella tarkka tuollaisissa pikkuasioissa mutta mitään häiritsevää ei ole nähtävissä.

    Muistakaa että halvalla ei saa muuta, kuin pään kipeäksi ja kalliilla lompakon tyhjäksi ja proto viat, joten ostakaa aina niiden väliltä. :p
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2009
  9. oh2eki

    oh2eki Guest

    Tässä linkki alatest sivuille:http://alatest.fi/arvostelut/televisiot/c3-33/
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 13.03.2009
  10. exlex

    exlex Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    286
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan mielenkiintoinen saitti toi. En ole käynytkään tuolla aikaisemmin. Pitääpä laittaa talteen tuo paikka.

    ThanX man.
     

Jaa tämä sivu