1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Onko minua huijattu?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi HifiTollo 19.06.2015.

  1. HifiTollo

    HifiTollo Member

    Liittynyt:
    08.04.2009
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ostin joku vuosi sitten tavaratalon elektroniikkaosastolta läppärin mallia ASUS X53T.

    Koneen kannessa on tarroja, mistä eräs mainostaa koneessa puhkuvan Radeon HD6650M 1G
    näytönohjaimen.

    Kuitenkin analyysiohjelma Speccy kertoo koneessa olevankin vain Radeon HD6480G näytönohjain. Samaa kertoo itse AMD:n diagnostiikkaohjelma, minkä voi ladata netistä tutkiakseen näytönohjaimen päivityksiä.

    Onko tavaratalo siis kusettanyt minua? Vai Asus?

    Netistä löytyvien speksien mukaan koneessani oleva 6480G on vain "entry-level" rautaa, kun taas koneessa olevan tarran mainostama HD6650M olisi jo tehokkaampi.

    Kun takuuaika on jo mennyt, niin onko näin myöhään tapahtuneesta havainnosta mahdollista reklamoida?
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Jos pystyt pitävillä todisteilla osoittamaan että sinulle on myyty se, "tehokkaammalla" näytönohjaimella niin eikai siinä mitään ongelmaa ole viedä asiaa eteenpäin.
     
  4. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Kyllä sinun itse pitäisi tietää kuka on sinua kusettanut vai onko kukaan? Tarra ei tee kenestäkään kusettajaa jos koneessa on sisällä myydessä luvatut osat.
     
  5. zz-top1

    zz-top1 Member

    Liittynyt:
    16.06.2015
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tietty ,jos on kuitti, ja siinä lukee speksit Mikä prossu kyseessä , ni ehkä sillon mahiksia..
     
  6. Daword

    Daword Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    1,940
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    olet käyttäyt vuoden ilman havaittavaa haittaa?
    mutta toki tuosta voi asiaa lähteä kyselemään, yleensä tulee pahoitteluja vastineena.
    kuten zz-top1 sanoi että jos kuitti ja speksit mustaa valkoisella niin on niitä mahiksia.

    t
     

Jaa tämä sivu